uroczyste otwarcie rynku kasa

Jeśli mieszkańcy Olkusza liczyli na to, że w czerwcu na rynku odbędą się po kilku latach przerwy Dni Olkusza, to się przeliczyli. Dni Olkusza w tradycyjnym terminie nie będzie na pewno, a to, czy w ogóle będą w tym roku, również stoi pod znakiem zapytania. Próbowaliśmy się dowiedzieć szczegółów w olkuskim magistracie, ale temat najwyraźniej do zbyt przyjemnych nie należy, bo jedyną pewną informacją, jaką otrzymaliśmy, jest to, że nie ma na nie pieniędzy.

Przez kilka ostatnich lat włodarze mieli dobrą wymówkę, żeby Dni Olkusza nie organizować, a był nią rozkopany rynek. Teraz tej wymówki już nie ma. Wręcz przeciwnie – zrewitalizowany rynek miał być przecież miejscem idealnym do organizowania imprez masowych. Może i tak jest, ale czerwcowe Dni Olkusza, które od wielu lat gromadziły mieszkańców na rynku, należy zapisać na poczet historii. Przynajmniej na tę chwilę. Z tego, co udało nam się dowiedzieć, przed wakacjami nie będzie święta miasta. Rozważany jest termin wrześniowy. Nie należy brać go jednak za bardzo do serca, bo w budżecie nie ma pieniędzy zarezerwowanych na ten cel. Ponoć urzędnicy poszukiwali środków, które można by było przesunąć z innych zadań, ale prawdopodobnie jest z tym kłopot. Czy znajdą je na wrzesień? Na to pytanie nikt nie potrafi odpowiedzieć. Nawet, jeśli znajdą się wolne środki, to konieczna jest zmiana w budżecie, a więc muszą się za nią opowiedzieć radni miejscy na sesji. A to oznacza kolejną zwłokę w czasie, a konkretnie stratę czasu.

Dotychczas było tak, że na organizację Dni Olkusza magistrat przekazywał dotację Miejskiemu Ośrodkowi Kultury, by ten mógł się zająć umowami z artystami. Żeby przekazać pieniądze, trzeba je najpierw mieć. I tu jest sedno sprawy. Kasa miasta świeci pustkami.

Brak Dni Olkusza nie jest żadną nowością w naszym mieście, ale za każdym razem opinia publiczna nie przechodziła obok tego faktu obojętnie. Są osoby, którym nie zależy na uczestnictwie w masowych imprezach. Jednak jest też całkiem spora część deklarująca chęć udziału w koncertach plenerowych w wykonaniu gwiazd. W tym punkcie dochodzimy do kolejnego problemu – jaką gwiazdę dużego formatu można zaprosić na ostatni moment, licząc przy tym na niewielkie honorarium? Pewnie żadną. Wszystkie popularne zespoły w Polsce mają terminarze przeważnie zajęte na rok do przodu. Organizacja Dni Olkusza na przyzwoitym poziomie to koszt około 150 tys. zł, z czego lwią część trzeba przeznaczyć na zespoły i wynajem sceny. MOK nie może zawrzeć żadnej umowy z zespołem, jeśli nie wie, czy na pewno dostanie z magistratu na ten cel pieniądze. Na chwilę obecną nie przewidziano ani złotówki.

Pojawia się też inne pytanie: robić Dni Olkusza na siłę, z przeciętnymi zespołami i ograniczonym programem, czy lepiej całkiem z nich zrezygnować i czekać na lepsze czasy? Odpowiedź może i jest oczywista, ale kłopot w tym, że na te „lepsze czasy” mieszkańcy czekają już kilka lat i jakoś doczekać się nie mogą. Na imprezę masową przy muzyce zupełnie przyzwoitych, a nierzadko topowych zespołów muzyki popularnej, jadą do sąsiadów – Bukowna, Bolesławia czy Wolbromia. W tych miejscowościach już od dawna wiedzą, kto wystąpi i kiedy.

W większym gronie olkuszanie spotkają się podczas przejazdu peletonu Tour de Pologne i Turnieju Rycerskiego na Rabsztynie. Tego drugiego też o mały włos by nie było, ale miasto ostatecznie zdecydowało się dołożyć brakującą kwotę do grantu, jaki MOK dostał w ramach konkursu marszałkowskiego już w zeszłym roku.

0 0 votes
Article Rating
Subskrybuj
Powiadom o
44 komentarzy
najnowszy
najstarszy oceniany
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze
juro
juro
9 lat temu

Program:

28/06 (SOBOTA)

15:00 Chór „Dzwony Podola” z Kijowa
15:45 Scen Młod
17:00 Kickstar
17:30 Ego Trip
18:30 MESAJAHofficial
20:15 Donatan & CLEO
21:00 Formacja Nieżywych Schabuff
22:15 Pokaz sztucznych ogni

ulapalula
ulapalula
9 lat temu

[quote name=”Martite”]

Problem polega na tym ze w Olkuszu nie ma ani dni Olkusza ani dróg a o parkingach już nie mówie!!! Wiec lepiej nie robić nic z tego co potrzebne ludzią tylko ucierać swoją pupe!!![/quote]

A centralny parking zamiast rynku to betka?

pIs
pIs
9 lat temu

[quote name=”Glinianek”]A ja popieram pana Dariusza Rzepkę. I wolno mi bo mi sie tak podoba.[/quote]
Ja też popieram, dzięki niemu najładniejszy w Polsce bezpłatny parking. Proponuje usunąć pozostałe pachołki aby było można także parkować na całej płycie., i tak jest nie wykorzystana.

theon
theon
9 lat temu

A może zamiast drogiej chałtury na rynku mógłby nas burmistrz zabrać na wódeczkę do jerzmanowis, tak cyklicznie, co tydzień po 140tu 😀 ?

oszczędny
oszczędny
9 lat temu

a ja bym tam wolał Koło Olkuskich Starościn i Kabaret spod zegra.

Kacper M
Kacper M
9 lat temu

czytałem że w tym roku będą dni olkusza lecz na końcu sierpnia. Ma wystąpić Maciek Maleńczuk

misiek
misiek
9 lat temu

Do: ” sade”.1. Nie ma pieniędzy,bo poszły m.in. na słynny parking za 21 mln. zwany dumnie rynkiem.
2.Jeżeli prowincja to: Bytom,Będzin,Katowice,Kraków i inne gdzie organizowane są właśnie takowe dni to Ty jesteś reliktem.
A dni Olkusza może nie być, na koncerty i inne ciekawe imprezy można jechać .Jest ich ogrom dookoła.Od prowincji po duże miasta.

sade
sade
9 lat temu

Nie odbędzie się jakaś absurdalnie droga darmocha, której tradycja żyje tylko w prowincjonalnych miasteczkach, a z dyskusji wynika, jakby właśnie rozgrywał się dramat polityczno-społeczny. Masowe pikniki organizują tylko ci, którzy mogą na tym zarobić, na przykład RMF reklamujący się na krakowskich Błoniach. Nie będzie Dni Olkusza, bo nie ma pieniędzy i to wystarczający powód. W żadnym dużym mieście nie odbywają się takie igrzyska dla ubogich.. Tylko na za*upiach trzymają się mocno, jakby ludzie tam mieszkający byli odcięci od cywilizacji i przez okrągły rok czekali, aż przyjedzie do nich objazdowe kino, kramik z piwem i kiełbasą tudzież tania „gwiazda” estrady, bo inaczej „wielkiego świata” na oczy nie zobaczą. Te cudaczne „dni” to relikt, który już dawno należało wykreślić z kalendarza imprez.

ela
ela
9 lat temu

[quote name=”uuuuuuulllllllllllll”]Wiem, że nic innego nie potraficie tylko krytykować a to dlatego, że chcecie chapnąć stanowisko burmistrza. Kandydaci do stanowiska burmistrza, którzy wypełzną na jesień obecnemu burmistrzowi nie dorastają do pięt.[/quote]

NO FAKT ZE ŚWIECĄ SZUKAĆ TAKIEGO GOSPODARZA CO MA LUDZI W D……

uuuuuuulllllllllllll
uuuuuuulllllllllllll
9 lat temu

Wiem, że nic innego nie potraficie tylko krytykować a to dlatego, że chcecie chapnąć stanowisko burmistrza. Kandydaci do stanowiska burmistrza, którzy wypełzną na jesień obecnemu burmistrzowi nie dorastają do pięt.

OOOO
OOOO
9 lat temu

[quote name=”OOOO”]Takie imprezy to tylko dla zwyrodnialców. Okazja do picia, narkotyków, huligaństwa a tego w Olkuszu najwięcej. Bo jaki premier i takie porządki. A poza tym nie życzę sobie zakłócania spokoju ryczącymi wytatuowanymi mordami.[/quote]
Te minusy tylko potwierdzają panowanie hołoty w Olkuszu. Ty cholerny tusku.

magda
magda
9 lat temu

I nie brakuje kasy na pensje nowych nikomu nie potrzebnych vice dyrektorów

JA
JA
9 lat temu

Na nic niema ,co ma służyć zatrzymaniu upadłości !!!
Ale na parkomaty dla obcych firm i oddanie korzyści z tego płynących ma być.

Glinianek
Glinianek
9 lat temu

A ja popieram pana Dariusza Rzepkę. I wolno mi bo mi sie tak podoba.

OLO
OLO
9 lat temu

[quote name=”ixi”]Jakie dni Olkusza ? rynek jest burmistrza i fontanna jego oraz prywatna ochrona straż miejska..[/quote]

Tak jest zgadzam się z tym!!!

Martite
Martite
9 lat temu

[quote name=”dżidżi”]Biorąc pod uwagę, że w Olkuszu w ostatnim czasie sporo kasy poszło na inwestycje (rynek, przedszkole, skatepark z całą zabudową, rabsztyn, kanalizacje i drogi, konieczność szukania źródeł wody), naprawdę trudno się dziwić, że gmina musi oszczędzać. Obiektywnie – mało gdzie tak wiele się robi. Porównujecie do Wolbromia, że niby tam będą Dni Wolbromia. I co z tego? Jako jego mieszkaniec aż uwielbiam przyjeżdżać do Olkusza, bo U WAS COŚ SIĘ DZIEJE, ZMIENIA. Za 150 tysięcy można wyremontować drogę na wiele lat, a nie dać okazję do dwudniowej popijawy na rynku.[/quote]

Problem polega na tym ze w Olkuszu nie ma ani dni Olkusza ani dróg a o parkingach już nie mówie!!! Wiec lepiej nie robić nic z tego co potrzebne ludzią tylko ucierać swoją pupe!!!

ixi
ixi
9 lat temu

Jakie dni Olkusza ? rynek jest burmistrza i fontanna jego oraz prywatna ochrona straż miejska..

jasnowidz
jasnowidz
9 lat temu

nie pultakcie się tak , mysle że kandydat na burmistrza zrobi nam Dni olkusza na terenie OFNE

jaki lament ?
jaki lament ?
9 lat temu

I bardzo dobrze, że burmistrz nie robi Dni Olkusza. Jest kryzys i ja wolę żeby za te pieniądze wybudowano np; chodnik, parking lub lepiej posprzątano nasze miasto. Panie Burmistrzu nie poddaj się presji ciągle niezadowolonych. Oni są w mniejszości. Tak trzymaj !!!.

dżidżi
dżidżi
9 lat temu

Biorąc pod uwagę, że w Olkuszu w ostatnim czasie sporo kasy poszło na inwestycje (rynek, przedszkole, skatepark z całą zabudową, rabsztyn, kanalizacje i drogi, konieczność szukania źródeł wody), naprawdę trudno się dziwić, że gmina musi oszczędzać. Obiektywnie – mało gdzie tak wiele się robi. Porównujecie do Wolbromia, że niby tam będą Dni Wolbromia. I co z tego? Jako jego mieszkaniec aż uwielbiam przyjeżdżać do Olkusza, bo U WAS COŚ SIĘ DZIEJE, ZMIENIA. Za 150 tysięcy można wyremontować drogę na wiele lat, a nie dać okazję do dwudniowej popijawy na rynku.

MAMAP
MAMAP
9 lat temu

Inne miasta mają imprezy swoje a Olkusz nie!! A to tez dla tego ze Pan Burmistrz zrobił ryneczek dla siebie i urzędasów Nie do końca popieram imprezy tego typu ale impreza na otwarcie rynku była bardzo potrzebna bo Pan Dariusz wreszcie zrobił Olkuszanom rynek a teraz nie ma pieniędzy bo obwodnica czeka i dziury na każdej ulicy!! Tylko pytanie czy ten rynek był tak Burmistrzowi potrzebny?! A no tak bo dziury na drogach nie wadzą a rynek nie zaspakajał potrzeb widokowych Burmistrza!! Brawo

theon
theon
9 lat temu

Ja tam nie tęsknie, waliło na kilometr wiochą i lichym piwem.

Magda
Magda
9 lat temu

Na inne cele… np. nagrody dla urzędasów 😆

olo
olo
9 lat temu

I bardzo dobrze, że ich nie będzie. Popieram tą decyzję. Tak ogromną sume pieiędzy, która jest niezbędna na organizację takiego przedsięwzięcia lepiej spozytkować na inne cele.

serte
serte
9 lat temu

w tym zapyzialym zadupiu nedlugo zostna tylko apteki baki i koscioly

HiH
HiH
9 lat temu

Klakson chyba Pana Dariusza. Co do istoty rzeczywiście Pan Dariusz zrobił najwięcej ze wszystkich burmistrzów. Niestety klakson zapomniał dodać , że zrobił najwięcej złego dla tego miasta. Potrzeba następnych kilku kadencji żeby po nim posprzątać. Mam nadzieję,że już więcej nic dla naszego miasta robił nie będzie. Bo następnej kadencji Pana Darka Olkusz już nie wytrzyma.

celebrytka
celebrytka
9 lat temu

No i bardzo dobrze, że ponownie zostanie burmistrzem

olkuszanka22
olkuszanka22
9 lat temu

W sumie to nic nowego , od tylu lat Dni Olkusza nie było , że zapomniałam iż Olkusz kiedyś miał takie imprezy. Stadion jest ale murawy szkoda , rynek jest nowy ale chyba kostki brukowej szkoda no i fontanna …a fakt mogła by się zniszczyć.. więc na co komu jest nowy rynek ? Miały być na nim imprezy wydarzenia Dni Olkusza a tu proszę nie ma pieniędzy . Jakoś w Bukownie wyremontowano od nowa basen odkryty , stadionu nie szkoda na taką zabawę i pieniądze są , program już jest i się da. Bolesław mniejszy od Olkusza a też impreza jest . Wolbrom pewnie też ma swoje remonty i inwestycje a jednak daje się rade by choć raz do roku mieszkańcy mogli się spotkać pogadać posłuchać muzyki i się dobrze bawić. No ale jak ma być mierna zabawa to może i lepiej że nie będzie Dni Olkusza , zawsze można się fajnie wybawić w miastach ościennych.

klakson109183
klakson109183
9 lat temu

Burmistrz Dariusz Rzepka ma największe doświadczenie samorządowe na stanowisku burmistrza i po wyborach tez tak powinno zostać. W ciągu tych dwóch kadencji zrealizował duże inwestycje i jak go mieszkańcy wybiorą zrealizuje jeszcze więcej, bo on czuje blusa w tym co robi chociaż nieraz tego nie widać, a to przez jego skromność.

olkuski dziadek
olkuski dziadek
9 lat temu

nie czekajcie na urzędasów, tylko sami sie skrzyknijcie i pokażcie co potraficie.Jest tyle zespołów. kabaretów i dziecięcych teatrzyków w Olkuszu że wystarczy na dwa dni uciechy. Dyrekcja MOK i MOSiR do roboty !!

Thierry la Fronde
Thierry la Fronde
9 lat temu

[quote name=”OOOO”]Takie imprezy to tylko dla zwyrodnialców. Okazja do picia, narkotyków, huligaństwa a tego w Olkuszu najwięcej. Bo jaki premier i takie porządki. A poza tym nie życzę sobie zakłócania spokoju ryczącymi wytatuowanymi mordami.[/quote]
Osobiście wolę wytatuowane szczere mordy zwolenników Tuska od obłudnych nawiedzonych obwieszonych krzyżykami wyznawców Macierewicza i Kaczyńskiego

Thierry la Fronde
Thierry la Fronde
9 lat temu

Za to będzie obłudny opłatek i pochód z okazji 19 Czerwca 😆 .
Jaki ciemnogród takie obyczaje.

PEOWIEC
PEOWIEC
9 lat temu

Niedowiarków rozczaruję. Burmistrzem w tym roku znowu zostanie pan Dariusz Rzepka.

zxzxzx
zxzxzx
9 lat temu

[quote name=”magda”]jeden i drugi zastępca dyrektora, MOKu i MOSIRu zarabiają pewnie koło „szóstki” to razy 12 miesięcy daje kwotę około 150tyś zł. I Mamy dni Olkusza a nierobom precz. i zastępcą zastępców także. A z modlenia burmistrzowi raczej kasy nie przybędzie bo artyści za bóg zapłać nie zagrają, a scena za te słowa się też nie rozłoży, o nagłośnieniu nie wspominając. A w Wolbromiu, Bolesławiu i Bukownie się da. Jak to jest, że wybieramy nieudaczników co cztery lata? i pewnie w tym roku też pozostanie bez zmian[/quote]
Butta mają pewnie ok.7,00 – 7,5 tys. miesięcznie.

OOOO
OOOO
9 lat temu

Takie imprezy to tylko dla zwyrodnialców. Okazja do picia, narkotyków, huligaństwa a tego w Olkuszu najwięcej. Bo jaki premier i takie porządki. A poza tym nie życzę sobie zakłócania spokoju ryczącymi wytatuowanymi mordami.

ela
ela
9 lat temu

Mam gitarę dam ją za darmo burmistrzowi skoro taki biedny, a mój kolega pożyczy wzmacniacz i głośniki może burmistrz coś zagra i zaśpiewa w ramach dni olkusza ,jakąś religijną balladę z repertuaru arki noego. 🙂

IDOL
IDOL
9 lat temu

Kasy nie ma na dni olkusza bo cała poszła na rynek i tą zakichaną fontannę oraz na strażników miejskich ,którzy jej pilnują,Po cholerę nam zatem ten rynek,.Nowy rynek był potrzebny chyba tylko burmistrzowi by miał się czym chwalić kolegom z innych miast. A bukowno,wolbrom,nawet bolesław mają fajne imprezy a olkusz to już wiocha nad wiochami.

Werina
Werina
9 lat temu

Oto skucesy obecnej władzy. Kasa pusta. Bezmyślne inwestycje. Potężne zadłużenie. Najwyższy czas podziękować tym szkodnikom. Dobrze, że wybory za parę miesięcy.

magda
magda
9 lat temu

jeden i drugi zastępca dyrektora, MOKu i MOSIRu zarabiają pewnie koło „szóstki” to razy 12 miesięcy daje kwotę około 150tyś zł. I Mamy dni Olkusza a nierobom precz. i zastępcą zastępców także. A z modlenia burmistrzowi raczej kasy nie przybędzie bo artyści za bóg zapłać nie zagrają, a scena za te słowa się też nie rozłoży, o nagłośnieniu nie wspominając. A w Wolbromiu, Bolesławiu i Bukownie się da. Jak to jest, że wybieramy nieudaczników co cztery lata? i pewnie w tym roku też pozostanie bez zmian

Berni
Berni
9 lat temu

A kto jest tym nowopowolanym wicederektorem? Nazwisko prosze, nie ma się co certolić, trzeba to piętnować

sportowiec
sportowiec
9 lat temu

Musi być wicedyrektor w MOSiR-że . Przecież odwołany Prezes TBS musi gdzieś pobierać wynagrodzenie. Koalicja SLD – PO trzyma się mocno.

felik100
felik100
9 lat temu

nie maja kasy na dni olkusza.

Młody
Młody
9 lat temu

Ufam, że tym razem wybierzemy burmistrza do tańca więc i Sylwester na rynku wróci i Dni Olkusza doczekamy i weseli z nadzieją w przyszłość spojrzymy …

demostenes
demostenes
9 lat temu

Może bym i przyznał rację, że jak jest trudna sytuacja finansowa Gminy , to trzeba oszczędzać i nie ma co wydawać środków na Dni Olkusza.Ale w poczynaniach Gminy nie ma za grosz konsekwencji.Bo z jednej strony ciągle słychać lament – nie ma pieniędzy, a z drugiej strony tworzy się dodatkowe, zbędne , wysokopłatne stanowiska.W MOK-u utworzono stanowisko zastępcy dyrektora.MOK realizuje coraz mniej zadań (np. nie organizuje Dni Olkusza) ale tworzy stanowisko wicedyrektora.Koszt utrzymania tego stanowiska wystarczyłby pewnie , by corocznie organizować przyzwoite Dni Olkusza.Stanowisko wicedyrektora stało się już swoistą modą w Olkuszu.W MOSiR-ze także jest już wicedyrektor ( utrzymanie go to już drugie Dni Olkusza).Bardzo intensywnie myśli się, gdzie by tu jeszcze stworzyć stanowiska wicedyrektorów.A swoją drogą , czemu ma być tylko 1 wicedyrektor..W ogóle niech MOK nie prowadzi żadnej działalności, a całość dotacji z Gminy przeznaczy na wynagrodzenie dla dyrektora i jego 15 zastępców.