ufg

Aż o połowę wzrosła liczba polskich kierowców, którzy mają świadomość tego kto ponosi odpowiedzialność za wypadek spowodowany pojazdem bez OC – to efekt kampanii informacyjnej uświadamiającej Polakom konsekwencje jazdy bez tej obowiązkowej polisy.

Akcja przeprowadzona została przez Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny we współpracy z partnerami: wszystkim instytucjami rynku ubezpieczeniowego oraz kilkunastoma ubezpieczycielami (partnerami UFG w I etapie kampanii byli: Polskie Biuro Ubezpieczycieli Komunikacyjnych, Polska Izba Ubezpieczeń i Rzecznik Ubezpieczonych oraz Komisja Nadzoru Finansowego; do współfinansowania II etapu, poza UFG, przystąpiło dwanaście firm ubezpieczeniowych, PIU oraz KNF, jako partner honorowy. Ubezpieczyciele ci to: AXA Direct, Benefia, BRE Ubezpieczenia, Compensa, Ergo Hestia, Generali, Gothaer, Liberty Direct, Link4, PZU, TUW ‘TUW’ oraz UNIQA).

– Udało nam się ograniczyć liczbę kierowców, nieświadomych konsekwencji jazdy bez OC – mówi Sława Cwalińska Weychert, wiceprezes UFG. – Chcieliśmy zbudować wspólnotę czyli grupę – zarówno wśród kierowców, jak i ubezpieczycieli – zainteresowanych problemem braku OC. I powiodło się to. Przeprowadzona w żartobliwej formie kampania, uświadomiła znacznej grupie Polaków, że zanim usiądą za kierownicą cudzego pojazdu zawsze powinni zapytać właściciela, czy ma aktualne OC – wyjaśnia.

W czerwcu – czyli tuż przed startem akcji informacyjnej – Polacy zostali zapytani (w badaniu, na zlecenie UFG, przeprowadzonym przez GfK Polonia; w sumie przeprowadzone zostały dwa badania: przed uruchomieniem kampanii informacyjnej, między 5 a 9 czerwca 2014 roku oraz po zakończeniu kampanii, między 4 a 8 grudnia 2014 roku; oba na ogólnopolskiej, reprezentatywnej próbie 1000 osób w wieku powyżej 15 lat), kto ponosi konsekwencje finansowe wypadku spowodowanego przez osobę prowadzącą pojazd bez ważnej polisy OC. Zaledwie 20 procent badanych kierowców wskazywało wtedy poprawną odpowiedź.

Natomiast w powtórnym badaniu – przeprowadzonym po zakończeniu kampanii informacyjnej – odsetek prawidłowych odpowiedzi wzrósł o ponad 10 pkt procentowych. Oznacza to, że już ponad 30 procent właścicieli i użytkowników pojazdów ma świadomości, że ponoszą finansową odpowiedzialność za szkody spowodowane nieubezpieczonym autem, motocyklem, motorowerem, ciągnikiem, quadem etc., nawet jeżeli pojazd którym kierowali – do nich nie należał. Największy wzrost liczby kierowców świadomych rzeczywistych konsekwencji jazdy bez OC nastąpił w grupach docelowych: osób w wieku do 29 lat – skok o 20 pkt procentowych – do 34 proc. badanych oraz w grupie rolników – wzrost z 15 do 37 proc.

Głównym elementem kampanii informacyjnej, był spot filmowy „Związek na który nie jesteś gotowy” (https://www.youtube.com/watch?v=WZSk82scZPA ). W odsłonie internetowej, która wystartowała w czerwcu tego roku, spot obejrzało – łącznie ponad 270 tys. osób. W drugim etapie kampanii spot wyświetlany był w kinach w całej Polsce. W ciągu tygodnia emisji film obejrzało 363,5 tys. dorosłych widzów. Łączna oglądalność spotów, w ciągu czterech miesięcy, sięga więc 650 tysięcy osób.

Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny

 

 

0 0 votes
Article Rating
Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze