Przepisy określają, iż bieżnik nie powinien być płytszy niż 1,6 milimetra. Głębokość bieżnika można łatwo zmierzyć, wsuwając linijkę w szczelinę opony. W sytuacji, kiedy opona jest zbyt zużyta, samochód nie przejdzie badania technicznego w stacji kontroli, a policjant podczas sprawdzania stanu samochodu zatrzyma dowód rejestracyjny. Wynika to z art. 132 Kodeksu drogowego, który wyraźnie mówi, iż właściciel straci dowód, jeśli funkcjonariusz uzna, iż jego samochód zagraża bezpieczeństwu lub porządkowi w ruchu drogowym. Warto jednak opony wymieniać już wtedy, kiedy bieżnik ma mniej niż 3 mm, a także wtedy gdy guma jest na tyle stara, że zagraża prawidłowej przyczepności do podłoża. Najlepiej więc, aby opony sprawdził pracownik stacji naprawczej.

0 0 votes
Article Rating
Subskrybuj
Powiadom o
2 komentarzy
najnowszy
najstarszy oceniany
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze
uczeń przedszkola
uczeń przedszkola
12 lat temu

[quote name=”uczeń I klasy”]ale matoł to pisał „…wsuwając linijkę w szczelinę opony.”
Pokaż linijkę która zaczyna się od 0mm !
Może zwijaną metrówką zmierzyć.[/quote]

to u góry
gdybyś matole się ciut znał to byś matole wiedział, że do pomiaru bieżnika są linijki specjalne

uczeń I klasy
uczeń I klasy
12 lat temu

ale matoł to pisał „…wsuwając linijkę w szczelinę opony.”
Pokaż linijkę która zaczyna się od 0mm !
Może zwijaną metrówką zmierzyć.