Ranking 2019: jakość danych w bazie UFG

3
451

PZU, TUW TUW i Link4 znalazły się na czele rankingu jakości danych w ogólnopolskiej bazie polis komunikacyjnych Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego za 2019 rok. Na kolejnych pozycjach uplasowały się Compensa i Ergo Hestia. Cztery pierwsze firmy utrzymały swoje miejsca sprzed roku, natomiast Ergo Hestia wspięła się o trzy pozycje.

Ranking ubezpieczycieli komunikacyjnych, w zakresie jakości danych oraz procesów związanych z zasilaniem ogólnopolskiej bazy polis Ośrodka Informacji UFG, przygotowany został już po raz dziewiąty. W zestawieniu wzięto pod uwagę firmy, których udział w rynku ubezpieczeń komunikacyjnych przekracza jeden promil (udział w rynku ustalany jest na podstawie liczby aktywnych umów krajowego OC oraz AC, na koniec badanego okresu; poza klasyfikacją znalazło się sześć firm. OI UFG gromadzi dane o ubezpieczeniach OC i AC oraz o odszkodowaniach wypłaconych z tych polis. UFG jest administratorem tej bazy danych. Pełny katalog gromadzonych informacji określony jest w art. 102 ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, UFG i PBUK) – łącznie dwadzieścia dwa towarzystwa. Piątka najlepszych to:

Klasyfikację sporządzono w oparciu o osiem wskaźników uwzględniających m.in.: identyfikowalność pojazdów (poprzez porównanie z rejestrem Centralnej Ewidencji Pojazdów) oraz terminowość, kompletność i jednoznaczność przesyłanych danych, a także odsetek unieważnianych rekordów. Jeżeli wskaźnik końcowy (średnia arytmetyczna tych składowych) przekracza 80 procent – jakość danych, przekazywanych przez firmy do bazy, uznawana jest za satysfakcjonującą. W rankingu za 2019 rok jedenastu ubezpieczycieli przekroczyło tę granicę.

– Rynek docenił znaczenie jakości danych z bazie UFG – mówi Małgorzata Ślepowrońska, prezes zarządu Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego. – Wiele firm ubezpieczeniowych wdrożyło specjalne programy poprawy jakości danych, co przynosi coraz lepsze efekty. Cieszy stabilność liderów rankingu, ale nawet u tych najlepszych obserwujemy poprawę jakości danych o jeden, dwa punkty procentowe – dodaje. Utrzymanie wysokiej jakości danych leży w interesie, zarówno ubezpieczycieli jak i ich klientów. Udostępniana przez Fundusz informacja o historii ubezpieczenia i szkód danego kierowcy, ma bowiem wpływ na wyliczenia wysokości jego składki za polisy OC i AC, adekwatne do ryzyka. Im ta informacja jest bardziej rzetelna, tym trafniejsza kalkulacja.

Na koniec 2019 roku w bazie OI UFG znajdowały się informacje o aktywnych umowach ubezpieczenia OC – dla blisko 25,4 mln pojazdów -OC ppm – krajowe (roczne i krótkoterminowe) oraz graniczne –  (przed rokiem 24,5 mln) oraz AC – dla 5,9 mln pojazdów (odpowiednio 5,5 mln). W ciągu ubiegłego roku firmy ubezpieczeniowe zadały do bazy UFG 466 mln zapytań o historię ubezpieczenia kierowców i posiadaczy pojazdów oraz 406 mln pytań o historię szkód.

Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny

0 0 votes
Article Rating
Subskrybuj
Powiadom o
3 komentarzy
najnowszy
najstarszy oceniany
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze
Merro
Merro
4 lat temu

Szybko Hestii poszło, oby tak dalej

kamil
kamil
4 lat temu

uważam że hestia ma najlepsze warunki, polecam

Michał
Michał
4 lat temu

Teraz znajdziesz tanie ubezpieczenie w telefonie to proste i szybkie w aplikacji Kupdirect z Google Play skanujesz tylko kod z dowodu rejestracyjnego, bez wpisywania danych i w 5 sek masz porównanie składek a w 40 sek polisę na mailu.
https://play.google.com/store/apps/details?id=pl.kupdirect.app