Od kwietnia ubiegłego roku trwają prace związane z przygotowaniem dokumentacji technicznej oraz uzyskaniem wymaganych opinii i pozwoleń dotyczących budowy wiaduktu samochodowego w Bukownie. Jak informują władze miasta, większość dokumentów jest już gotowa. Epidemia koronawirusa utrudnia jednak finalizację tego etapu inwestycji.

Od kwietnia 2019 roku gdańska firma Pracownia Projektowa MiD realizuje dla Gminy Bukowno „Projekt budowlany bezkolizyjnego połączenia drogowego ul. Kolejowej z ul. 1 Maja w Bukownie”. Jak informują przedstawiciele samorządu, do uzyskania formalnej zgody na budowę bezkolizyjnej przeprawy konieczne jest uzyskanie niezbędnych pozwoleń, opinii i dokumentów, wymaganych przepisami szczegółowymi. Konieczne są m.in. uzgodnienia ze spółką PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Na chwilę obecną została już wykonana kompletna dokumentacja geologiczno-inżynierska, a także wielobranżowy projekt budowlany obejmujący branże: mostową, drogową, wodno-kanalizacyjną, gazową, elektryczną i teletechniczną. W oficjalnym komunikacie wydanym przez magistrat czytamy, że ostatnim wymaganym dokumentem jest uzgodnienie projektu z Zakładem Linii Kolejowych w Krakowie.

– Niestety od dłuższego czasu z uwagi na inne prowadzone przez PKP inwestycje, pisma w sprawie budowy wiaduktu w Bukownie pozostawały bez odpowiedzi. Dopiero w marcu 2020 r. po wielokrotnych interwencjach telefonicznych uzyskano wiadomość o negatywnym zaopiniowaniu planowanej inwestycji przez Centrum Realizacji Inwestycji PKP S.A. z powodu kolizji z równolegle realizowaną inwestycją telekomunikacyjną, tj. budową kolejowego systemu GSM-R – tłumaczą władze Bukowna.

Centrum Realizacji Inwestycji stoi na stanowisku, iż budowa nowego wiaduktu może wpływać na zakłócenia fali radiowej przeznaczonej do sterowania ruchem kolejowym w tym miejscu. Konieczna może więc okazać się budowa dodatkowej infrastruktury technicznej. Ze względu na panującą epidemię nie było jednak możliwości zaaranżowanie spotkania pomiędzy władzami miasta, PKP oraz wykonawcą systemu GSM-R. Spotkanie takie konieczne jest do poczynienia odpowiednich ustaleń, bez których nie ma da się prowadzić dalszych prac projektowych. Bez gotowego projektu nie można zaś złożyć wniosku o wydanie zgody na realizację inwestycji.

W dniu 11 lipca br. Burmistrz Miasta Bukowno wystosował oficjalne pismo do PKP z prośbą o pilne zajęcie stanowiska w przedmiotowej sprawie. Pod konie sierpnia otrzymał on odpowiedź, z której wynika, iż spółka wyraża wolę wspólnego wypracowania technicznych rozwiązań, umożliwiających usunięcie kolizji z projektowaną infrastrukturą. Pozwoli to na ostateczne zakończenie procesu opiniowania i wydania uzgodnienia z warunkami dla projektu budowy wiaduktu drogowego w Bukownie.

– Bardzo liczymy na rychłe zakończenie procedury uzgodnieniowej i przystąpienie do kolejnego etapu dotyczącego uzyskania pozwolenia na budowę. Niestety koronawirus zweryfikował trochę nasze plany. Wciąż mamy jednak nadzieję, że będziemy gotowi do przeprowadzenia procedury przetargowej na realizację tego zadania w 2021 roku – komentuje Mirosław Gajdziszewski, burmistrz Bukowna.

Fot. UM Bukowno/Pracownia Projektowa MiD Marcin Dudek z Gdańska

0 0 votes
Article Rating
Subskrybuj
Powiadom o
1 Komentarz
najnowszy
najstarszy oceniany
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze
kolo
kolo
3 lat temu

No, no.. kto by się spodziewał, ze się przegląd zainteresuje prowincjonalną inwestycją. A przypomnę, że ciut dalej czeka następna „prowincjonalna” inwestycja czyli remont ul. Bukowskiej do Jaworzna.. To już gestia powiatu, ale moze się w końcu doczekamy.
RFIL podzielony jakoś dziwnie – Wolbrom 4,1 mln, Klucze 2,3 mln a Bukowno tylko 1,4 mln – dlaczego ??