Powiat

Kolejki do Wydziału Komunikacji i Transportu olkuskiego Starostwa to częsty temat naszych interwencji. Zwłaszcza w czasie „covidowych” ograniczeń.  Sytuacja zaczyna się jednak normować. W budynku przy al. 1000-lecia została m.in. przywrócona bezpośrednia obsługa mieszkańców.

Wydział Komunikacji i Transportu zlokalizowany przy al. 1000-lecia w Olkuszu to jedna z najbardziej obleganych instytucji w naszej okolicy. Na przestrzeni minionych tygodni dostaliśmy kilka wiadomości, dotyczących sytuacji panującej w jednostce podległej olkuskiemu Starostwu. Jedna z osób piszących do nas zwraca uwagę na fakt, że liczba nowych zachorowań na COVID-19 ciągle spada i jest obecnie na niskim poziomie. W związku z tym coraz więcej instytucji i urzędów znosi ograniczenia w obsłudze i przyjmuje klientów stacjonarnie w tradycyjnej formie, przy jednoczesnym zachowaniu wymogów sanitarnych polegających na konieczności noszenia maseczek w pomieszczeniach i dezynfekcji rąk. Mieszkańcy pytali, kiedy „otworzy się” również ten urząd.

Jak informują przedstawiciele starostwa powiatowego, od 7 czerwca bieżącego roku w urzędzie została przywrócona bezpośrednia obsługa petentów, zgodnie z obowiązującymi zasadami reżimu sanitarnego tj. DYSTANS + DEZYNFEKCJA + MASECZKI. – W związku z powyższym od dnia 07.06.2021 r. do budynku, w którym mieści się Wydział Komunikacji i Transportu petenci wpuszczani są w ilości odpowiadającej funkcjonującym stanowiskom do ich obsługi z zachowaniem wspomnianych powyżej zasad reżimu sanitarnego. Wymiana obsłużonych petentów odbywa się na bieżąco – mówi wicestarosta Krystyna Kowalewska.

Na naszej mailowej skrzynce pojawiały się również uwagi dotyczące internetowego systemu ustalania terminów na wizyty w Wydziale Komunikacji i Transportu. Można je było rezerwować maksymalnie 10 dni roboczych do przodu. – Nie ma problemu z rezerwacją wizyty w sprawach takich jak: wydawanie dowodów rejestracyjnych, odbiór prawa jazdy lub zgłoszenie zbycia i nabycia pojazdu. Niestety w przypadku rejestracji pojazdów przeważnie nie ma wolnych terminów, lub też jest ich bardzo niewiele – relacjonuje jeden z piszących do nas mieszkańców.

Pracownicy wydziału tłumaczyli, że codziennie o godzinie 24:00 automatycznie odblokowuje się możliwość rezerwacji wizyty na kolejny dostępny dzień. Zainteresowanie ze strony mieszkańców jest jednak tak duże, że już rano wszystkie godziny wizyt były zajęte i na stronie pojawia się komunikat o braku wolnych terminów. Jedyną alternatywą pozostaje więc próba wchodzenia na stronę i dokonywanie rezerwacji w nocy, lub też czekanie w długiej kolejce bez wcześniejszego umawiania wizyty. Starostwo wprowadziło usprawnienia również pod tym względem – Została przetestowana techniczna możliwość wydłużenia terminu internetowej rezerwacji wizyty. Od dnia 15.06.2021 r. został on wydłużony do 21 dni kalendarzowych – informują przedstawiciele samorządu.

0 0 votes
Article Rating
Subskrybuj
Powiadom o
2 komentarzy
najnowszy
najstarszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
mike
mike
1 miesiąc temu

WOW! Rewelka… tylko nasuwa mi się takie pytanie jak Biedronki czy inne Lidle obsługiwały normalnie klientów, a w urzędach to się nie udaje. Jeszcze miesiąc temu byli pozamykani na 4-ry spusty.

Adam Kieltyka
Adam Kieltyka
1 miesiąc temu
Reply to  mike

Odpowiedź jest prosta – ELYTY trzeba chronić 🙂