Olkusz

„Jak niepełnosprawny ma dostać się na pocztę?” – Z takim pytaniem zwróciła się do nas ostatnio mieszkanka Olkusza: dotyczyło ono placówki zlokalizowanej w centrum naszego miasta, w której nie ma żadnej windy ani podjazdu dla wózków inwalidzkich. Co na to przedstawiciele Poczty Polskiej?

Otrzymaliśmy niedawno od naszej Czytelniczki mail dotyczący głównej placówki Poczty Polskiej w Olkuszu, zlokalizowanej przy ul. Kazimierza Wielkiego 58 A. Pisząca do naszej redakcji skarżyła się w nim, że obiekt nie jest przystosowany do obsługi osób z niepełnosprawnościami: „Przy wejściu do budynku, na samym dole, znajduje się dzwonek dla niepełnosprawnych. Nie ma tam jednak wjazdu na wózek inwalidzki. Nie ma również windy dla wózka inwalidzkiego. Nie ma też podjazdu na wózek z dzieckiem. Ostatnio pani z wózkiem dziecięcym musiała wnosić go razem z dzieckiem po schodach” – relacjonowała.

„Mamy w rodzinie osobę poruszająca się o wózku. Zapytałam w placówce, jak ona ma do środka wejść i odebrać list polecony. Otrzymałam odpowiedź, że w takiej sytuacji ja mogę to zrobić za nią. Niby jest to jakieś rozwiązanie, ale chyba nie o to chodzi w dzisiejszych czasach. Przecież takie osoby chętnie same odbierałyby swoje listy albo przekazy pocztowe. Niestety, Pani przy okienku powiedziała, że podpis potwierdzający obiór przesyłki może być złożony jedynie w placówce. Nie można zejść ze sprzętem do elektronicznego podpisu przed budynek” – opowiada nasza Czytelniczka.

Poprosiliśmy zatem przedstawicieli Poczty Polskiej o komentarz do zaistniałej sytuacji, pytając m.in. o to, czy w tej jednoosobowej spółce Skarbu Państwa wprowadzono procedury regulujące postępowanie w podobnych przypadkach. Zasięgnęliśmy również języka w kwestii remontu obiektu oraz dostosowania go do standardów trzeciej dekady XXI wieku.

W placówce w Olkuszu, pomimo istnienia bariery architektonicznej w postaci schodów, zapewniamy możliwość skorzystania z naszych usług przez osoby z niepełnosprawnościami oraz z wózkami dziecięcymi. Klientom potrzebującym wsparcia udostępniliśmy specjalny dzwonek, oznakowany piktogramem, umieszczony w dostępnym miejscu. Za jego pośrednictwem wezwać można pracownika, który udzieli niezbędnego wsparcia. Poczta Polska umożliwia także osobom z niepełnosprawnościami dokonanie telefonicznego zgłoszenia potrzeby: doręczenia przesyłki, nadania przesyłki, dostarczenia wniosku o objęcie obsługą przez listonosza. We wszystkich placówkach dostępne są informacje o udogodnieniach dla osób ze specjalnymi potrzebami. Jednocześnie pragnę zaznaczyć, że w najbliższych planach modernizacyjnych UP w Olkuszu zawarliśmy wykonanie podjazdu dla osób z niepełnosprawnościami” – informuje rzecznik prasowy Poczty Polskiej S.A. Daniel Witowski.

A co na ten temat sądzą nasi Czytelnicy? Czy przekonuje Was odpowiedź udzielona przez przedstawiciela Poczty Polskiej? Jak zawsze, zapraszamy do dyskusji!

fot.: pixabay.com

0 0 votes
Article Rating
Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze