Podróżni zyskali nowe, wygodniejsze perony i przejście podziemne na stacji Wolbrom. Łatwiej wsiądą do pociągów w stronę Tunelu czy Sosnowca. To efekt  inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. za 158 mln zł na małopolskim odcinku trasy Tunel – Sosnowiec. Dzięki pracom PLK wyższy komfort obsługi jest także na przystankach Gajówka, Jeżówka, Zarzecze, Chrząstowice Olkuskie.

Na stacji Wolbrom podróżni mogą korzystać z wyższych peronów. Są na nich wiaty, ławki i tablice informacyjne. Dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się przygotowano system oznakowania dotykowego, pasy ostrzegawcze i ścieżki naprowadzające. Bezpieczny dostęp do pociągów zapewnia pasażerom wybudowane przejście pod torami. W kwietniu będą uruchomione windy, które dodatkowo ułatwią obsługę wszystkim podróżnym.

Krótsza podróż, lepszy komfort

W marcu zakończono główne prace na małopolskim odcinku Tunel – Charsznica -Wolbrom – Jaroszowiec. Trasa jest przygotowana do sprawniejszego i bezpieczniejszego ruchu pociągów w stronę Tunelu lub Sosnowca. To efekt wymiany torów wraz z siecią trakcyjną na długości 20 km, naprawy mostów oraz 7 przejazdów kolejowo-drogowych w Wolbromiu, Zarzeczu, Chrząstowicach, Kalisiu. Dzięki temu z 40 do 120 km/h. zwiększono prędkość pociągów między Charsznicą a Jaroszowcem Olkuskim. Czas przejazdu pociągów w relacjach Sędziszów – Katowice skrócił się o ponad kwadrans z ok. 50 min. do ok. 35 min. Bardzo ważnym efektem prac jest wyższy poziom obsługi podróżnych i lepsza dostępność do kolei na przystankach: Gajówka, Jeżówka, Zarzecze, Chrząstowice Olkuskie i na stacji Wolbrom. Przebudowane perony, zostały wyposażone w nowe wiaty, ławki, oznakowanie i tablice informacyjne.

Kontynuacja inwestycji

Zrealizowane prace na linii Tunel – Sosnowiec na odcinku Tunel – Charsznica – Wolbrom – Jaroszowiec Olkuski,  w granicach woj. małopolskiego, są warte 158 mln zł. Na trasie od strony woj. śląskiego roboty na odcinku Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce – Dąbrowa Górnicza Wschodnia oraz w stacji Sławków realizowane są za 75 mln zł.

Do 2023 r., planowana jest przebudowa 11 obiektów inżynieryjnych, w tym 3 wiaduktów i 8 przepustów na szlakach Tunel  Charsznica i Charsznica –Wolbrom.

Zadania prowadzone są w ramach projektu wartego prawie 300 mln zł „Prace na liniach kolejowych nr 62, 660 na odcinku Tunel – Bukowno – Sosnowiec Płd.”

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. 

0 0 votes
Article Rating
Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze