Olkusz

Autobusy Małopolskich Linii Dowozowych (MLD), kursujące z Olkusza do Chrzanowa i Krzeszowic, z miesiąca na miesiąc przyciągają coraz więcej pasażerów. Jak wynika z najnowszych danych przytaczanych niedawno przez tygodnik Przełom, wrzesień był rekordowy w całej sieci MLD, a trasy obsługujące Srebrne Miasto odnotowały szczególnie wyraźny wzrost frekwencji.

Autobusy MLD cieszą się coraz większym zainteresowaniem mieszkańców naszego regionu, zwłaszcza na trasach łączących Olkusz z Chrzanowem oraz Krzeszowicami. Linia A48, łącząca Olkusz z Trzebinią i Chrzanowem, wystartowała w styczniu z wynikiem 441 pasażerów. Z miesiąca na miesiąc zainteresowanie rosło: w lutym z autobusu skorzystało 652 osób, w marcu 695, w kwietniu 692, w maju 883, a w czerwcu już 1015. Latem trend się utrzymał — w lipcu przewieziono 1218 pasażerów, w sierpniu 1321, a we wrześniu 1295. Oznacza to niemal trzykrotny wzrost liczby podróżnych od początku roku.

Podobnie dynamicznie rozwija się linia A10 z Olkusza do Krzeszowic, przywrócona do rozkładu w marcu po przerwie zimowej. Już w pierwszym miesiącu po reaktywacji skorzystało z niej 1748 pasażerów, a we wrześniu – 2656, co daje ponad 50-procentowy wzrost w pół roku.

Tendencja wzrostowa jest widoczna także w skali całej sieci MLD. Od stycznia do września liczba pasażerów wszystkich linii wzrosła z 291 939 do 485 615, co czyni tegoroczny wrzesień najlepszym miesiącem w historii funkcjonowania projektu.

Jak podkreślają przedstawiciele Kolei Małopolskich, które odpowiadają za obsługę połączeń, autobusy MLD finansowane z Funduszu Rozwoju Przewozów Autobusowych pozostaną w kursowaniu co najmniej do końca 2025 roku. Jeśli obecny trend się utrzyma, można się spodziewać, że połączenia z Olkusza do Chrzanowa i Krzeszowic nie tylko zostaną utrzymane, ale być może także wzmocnione dodatkowymi kursami lub nowymi przystankami.

Wzrost liczby pasażerów to nie tylko statystyka, ale realny sygnał, że mieszkańcy regionu zaczynają inaczej patrzeć na transport publiczny. Regularne kursy, przystępne ceny i dobra integracja z koleją sprawiają, że autobusy MLD stają się realną alternatywą dla samochodu. A jeśli ten trend się utrzyma, Małopolskie Linie Dowozowe mogą stać się realną konkurencją dla prywatnych przewoźników kursujących po małopolskich drogach.

 

1 1 vote
Article Rating
Subskrybuj
Powiadom o
1 Komentarz
najnowszy
najstarszy oceniany
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze
konkret
konkret
1 miesiąc temu

Za to z okolicznych gmin do Olkusza od lat nie ma czym dojechać.