obywatel

„Koniec z zagmatwanymi procedurami i urzędową nowomową. W każdej chwili i bez wychodzenia z domu możemy sprawdzić, jak załatwić sprawy w urzędzie” – czytamy w informacji na temat portalu www.obywatel.gov.pl. zamieszczonej w internetowym serwisie informacyjnym naszego województwa. Portal oferuje łatwy dostęp do 80 rodzajów ważnych dla obywateli informacji.

Użytkownicy komputerów, smartfonów lub tabletów z dostępem do Internetu mogą zatem skorzystać z informacji pogrupowanych według 15 kategorii: dokumenty i dane osobowe, kierowcy i pojazdy, wyjazd za granicę, śluby i rozwody, dzieci, edukacja, zgon, zaświadczenia i odpisy, nieruchomości i środowisko, zasiłki i pomoc finansowa, ochrona zdrowia i ubezpieczenia społeczne, meldunek, praca i biznes, podatki oraz służba wojskowa. 

Na stronie działa 101 kart, w tym 82 opisujące najbardziej popularne usługi publiczne, które administracja świadczy dla obywateli. Wśród tych kart znajdują się również informacje przybliżające funkcjonowanie 19 ważnych rządowych portali tematycznych. Wszystkie procedury opisane są prostym i przystępnym językiem. Zawartość strony ma być stale poszerzana i aktualizowana, a portal www.obywatel.gov.pl. docelowo ma stać się pełnym źródłem wiedzy o administracji.

Niejakim niepokojem napawa pojawiający się po wejściu na stronę komunikat: „W związku ze zmianami w serwisie ePUAP, niektóre usługi online w serwisie OBYWATEL.GOV.PL mogą chwilowo nie działać. Za utrudnienia przepraszamy”, ale w końcu do utrudnień Polak w kontakcie z urzędami jest przyzwyczajony…

Portal www.obywatel.gov.pl. został stworzony w ramach projektu „Obywatel”, który wystartował 31 lipca br.  Kancelaria Premiera przygotowała także dwa podręczniki przyjaznej komunikacji i reagowania na sygnały od obywateli. Publikacje zawierają wskazówki m.in. jak pisać pisma urzędowe prostym językiem. Przewodnik trafi do wszystkich dyrektorów generalnych i będzie promowany wśród urzędników w całej Polsce.

Wiadomo – procedury i instrukcje są przydatne, ale najważniejsze jest, aby urzędnicy pamiętali, że ich praca ma służyć ludziom, a dobry z nimi kontakt gwarantuje satysfakcję obu stronom.

 

0 0 votes
Article Rating
Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze