Władze olkuskiego starostwa rozpoczynają prace nad przygotowaniem Strategii Rozwoju Powiatu Olkuskiego na lata 2016-2023. W celu realizacji tego zadania powołany został do życia Konwent Strategiczny, który ma się zająć opracowaniem tego dokumentu.

Strategia Rozwoju Powiatu Olkuskiego na lata 2016-2023 opracowywana jest we współpracy z Małopolskim Instytutem Samorządu Terytorialnego i Administracji z Krakowa. Do realizacji tego przedsięwzięcia starosta Paweł Piasny zaprosił podległych mu pracowników starostwa i jednostek organizacyjnych oraz przedstawicieli przedsiębiorców, stowarzyszeń i mieszkańców z terenu całego powiatu.

– Chcemy powiązać zadania, które zostaną zapisane w Strategii z wyznaczonymi celami zawartymi w dokumentach operacyjnych szczebla krajowego i regionalnego. Dzięki temu zwiększymy szanse powiatu na pozyskanie zewnętrznych środków finansowych na istotne dla jego rozwoju przedsięwzięcia. Chcemy również, aby cele i zadania zapisane w Strategii były odpowiedzią na oczekiwania naszych mieszkańców – czytamy w oficjalnym komunikacie płynącym ze starostwa.

Zadaniem Konwentu Strategicznego jest wypracowanie głównych kierunków rozwoju powiatu oraz ustalenie planów operacyjnych dla każdego z nich. Prace polegać będą na identyfikowaniu celów i zadań, mających zapewnić długofalowy rozwój społeczno-gospodarczy naszego regionu.

Jest to już drugi tego typu dokument dedykowany dla naszego powiatu. Poprzedni, opracowany został ponad dekadę temu i obejmował swoim zakresem lata 2005 do 2015. Dlaczego samorządy opracowują tego typu dokumenty? Możliwość korzystania z części funduszy europejskich uwarunkowana jest posiadaniem przez dany samorząd aktualnej strategii rozwoju.

Pierwsza sesja Konwentu Strategicznego odbyła się 30 marca 2016 w Centrum Kształcenia Ustawicznego i Kształcenia Zawodowego w Olkuszu. Kolejne spotkania planowane są na 13. i 20. kwietnia br.

 

 

0 0 votes
Article Rating
Subskrybuj
Powiadom o
7 komentarzy
najnowszy
najstarszy oceniany
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze
sprostowanie
sprostowanie
8 lat temu

[quote name=”www”][quote name=”834477723″][quote name=”20 120 p/d KRK-OLK”]20 120 poj./d. na drodze Olkusz-Kraków (odc. Jerzmanowice-Modlnica GPR 2015 – 15 972 poj./d. GPR 2010). To chyba najbardziej obciążony odcinek drogi jednojezdniowej na odcinku pow. 10 km w Polsce!!! To więcej niż na wielu odcinkach autostrad i dróg ekspresowych!!! Strategia jest jasna. Trzeba NATYCHMIAST zacząć starania o budowę 27 km dwujezdniowej drogi do Krakowa. To najważniejsza sprawa dla Olkusza w tym wieku.[/quote]

W budowie drugiej nitki drogi do Krakowa moze się tylko popisać poseł . Może chociaż jedna sprawa w trzech kadencjach.[/quote]
Dokładnie, bo to zależy od ministra, który jest kolegą naszego posła zza miedzy. Dlatego nie tylko zapowiedzi, że za 20 lat zrobimy, tylko niech się w końcu weźmie do roboty. Od razu niech Pan poseł, napisze o swoich kolegach to samo co pisał o rządzie PO w sprawie sekundników.[/quote]

Nie zza miedzy. Minister Infrastruktury Andrzej Adamczyk jest równocześnie posłem z powiatu olkuskiego – okręg 13.

www
www
8 lat temu

[quote name=”834477723″][quote name=”20 120 p/d KRK-OLK”]20 120 poj./d. na drodze Olkusz-Kraków (odc. Jerzmanowice-Modlnica GPR 2015 – 15 972 poj./d. GPR 2010). To chyba najbardziej obciążony odcinek drogi jednojezdniowej na odcinku pow. 10 km w Polsce!!! To więcej niż na wielu odcinkach autostrad i dróg ekspresowych!!! Strategia jest jasna. Trzeba NATYCHMIAST zacząć starania o budowę 27 km dwujezdniowej drogi do Krakowa. To najważniejsza sprawa dla Olkusza w tym wieku.[/quote]

W budowie drugiej nitki drogi do Krakowa moze się tylko popisać poseł . Może chociaż jedna sprawa w trzech kadencjach.[/quote]
Dokładnie, bo to zależy od ministra, który jest kolegą naszego posła zza miedzy. Dlatego nie tylko zapowiedzi, że za 20 lat zrobimy, tylko niech się w końcu weźmie do roboty. Od razu niech Pan poseł, napisze o swoich kolegach to samo co pisał o rządzie PO w sprawie sekundników.

834477723
834477723
8 lat temu

[quote name=”20 120 p/d KRK-OLK”]20 120 poj./d. na drodze Olkusz-Kraków (odc. Jerzmanowice-Modlnica GPR 2015 – 15 972 poj./d. GPR 2010). To chyba najbardziej obciążony odcinek drogi jednojezdniowej na odcinku pow. 10 km w Polsce!!! To więcej niż na wielu odcinkach autostrad i dróg ekspresowych!!! Strategia jest jasna. Trzeba NATYCHMIAST zacząć starania o budowę 27 km dwujezdniowej drogi do Krakowa. To najważniejsza sprawa dla Olkusza w tym wieku.[/quote]

W budowie drugiej nitki drogi do Krakowa moze się tylko popisać poseł . Może chociaż jedna sprawa w trzech kadencjach.

Młody
Młody
8 lat temu

2016-04-11
„Starostwo w Kwidzynie sprzedało prywatnej spółce udziały w kwidzyńskim szpitalu. Decyzja wywołała strajk w placówce. Starostą jest działacz Platformy, a w radzie powiatu panuje koalicja PO-PSL-SLD.
Szczegółów tej umowy nie znamy. Działając w tajemnicy przed Radą Powiatu, ukrywając to przed protestującymi pracownikami szpitala, drwiąc sobie z opinii społecznej … „

20 120 p/d KRK-OLK
20 120 p/d KRK-OLK
8 lat temu

20 120 poj./d. na drodze Olkusz-Kraków (odc. Jerzmanowice-Modlnica GPR 2015 – 15 972 poj./d. GPR 2010). To chyba najbardziej obciążony odcinek drogi jednojezdniowej na odcinku pow. 10 km w Polsce!!! To więcej niż na wielu odcinkach autostrad i dróg ekspresowych!!! Strategia jest jasna. Trzeba NATYCHMIAST zacząć starania o budowę 27 km dwujezdniowej drogi do Krakowa. To najważniejsza sprawa dla Olkusza w tym wieku.

Młody
Młody
8 lat temu

Czy w strategii znajdzie się opracowanie dotyczące powiatowego szpitala olkuskiego oddanego w zarządzanie spółce z o.o. spoza Olkusza, a może wcześniej Pan Starosta opublikuje na łamach Przeglądu Olkuskiego swoją wizję bliższej i dalszej perspektywy funkcjonowania szpitala powiatowego ?

sony
sony
8 lat temu

Jaka strategia rozwoju? Pan starosta z uporem godnym lepszej sprawy spłaca zadłużenie po poprzednikach, więc będzie to raczej strategia oddłużeniowa. A że spłaca więcej niż wynika z zobowiązań, więc na rozwój zostaje bardzo niewiele środków. Niedługo skończą się pieniądze z UE i zostaniemy z czystym kontem powiatowym i bez środków na jakikolwiek rozwój bo z dochodów własnych to powiat może co najwyżej malować pasy na drogach mu podległych.