dk 94 remont

W najbliższych latach droga krajowa nr 94 pomiędzy Olkuszem a Krakowem zostanie solidnie zmodernizowana. Informowaliśmy już o inwestycjach zaplanowanych na odcinkach Zederman – Jerzmanowice oraz Modlnica – Giebułtów. Teraz mamy kolejne dobre wieści, tym razem związane już z istotnymi zmianami na terenie samego Olkusza. Minister Infrastruktury i Budownictwa Andrzej Adamczyk podpisał program inwestycji dla rozbudowy krajówki w Srebrnym Mieście opiewający na prawie 114 milionów złotych!

Do podpisania stosownych dokumentów doszło w piątek, 25 sierpnia br. Podpis ministra zapewnia pełne finansowanie dla tej inwestycji. Na tę decyzję czekano bardzo długo, biorąc pod uwagę, że DK 94 jest jedną z najbardziej zatłoczonych dróg w Małopolsce. Średnie dobowe natężenie ruchu na olkuskim odcinku traktu waha się od 22 do 25 tysięcy pojazdów.

– Zdecydowałem, że DK 94 zostanie przebudowana, szacowana wartość tej inwestycji to 114 mln zł. Ostatni odcinek trasy przez Olkusz, o długości 4,5 kilometra, będzie realizowany – mówił w miniony piątek Andrzej Adamczyk.

Inwestycja obejmie dwujezdniowy odcinek krajówki o dokładnej długości 4,3 km. Jego rozbudowa rozpocznie się w rejonie Zakładów Górniczo-Hutniczych „Bolesław”, a zakończy w obrębie skrzyżowania ul. Króla Kazimierza Wielkiego z ul. Pakuska.

– W ramach rozbudowy podniesione zostaną parametry nośności drogi do 115 kN/oś. Zadanie obejmuje też szereg inwestycji poprawiających przepustowość i bezpieczeństwo ruchu – zapewnia Szymon Huptyś, rzecznik prasowy Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa.

Według planów przebudowane zostaną skrzyżowania, włącznie z wymianą sygnalizacji świetlnych oraz wykonaniem zatok autobusowych. Ponadto powstaną nowe chodniki oraz ciągi pieszo rowerowe, a mieszkańcy budynków znajdujących się tuż przy drodze w końcu odpoczną od uciążliwego hałasu dzięki ekranom akustycznym, które mają stanąć w najbardziej newralgicznych miejscach.

Szacunkowy, łączny koszt inwestycji wynosi 113,9 mln zł, a jej realizacja zaplanowana została na lata 2020–2021, a więc już teoretycznie po zakończeniu, lub w trakcie prac na innych odcinkach drogi w kierunku Krakowa (Zederman, Gotkowice, Jerzmanowice, Modlnica, Giebułtów).

Już za kilka lat na krajówce ma być bezpieczniej, nowocześniej i bardziej komfortowo. Trudno nie cieszyć się z planowanych inwestycji, ale planowana rozbudowa drogi już staje się tematem dyskusji, jak będzie wyglądał ruch podczas generalnego remontu i czy po jego zakończeniu, drogę przez Olkusz nie wybierze jeszcze większa liczba kierowców? Na te pytania trudno teraz jednoznacznie odpowiedzieć. Może Wy macie jakieś swoje teorie? Piszcie na www.przeglad.olkuski.pl.

0 0 votes
Article Rating
Subskrybuj
Powiadom o
21 komentarzy
najnowszy
najstarszy oceniany
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze
misiek
misiek
7 lat temu

Do czasu kiedy obowiązuje umowa o nie modernizowaniu dróg w pobliżu A4. możemy sobie pomarzyć o lepszym dojeździe do Krakowa.

XXX
XXX
7 lat temu

[quote name=”Ałma Ata”][quote name=”XXX”]Typowa propaganda wyborcza. Dziwnym trafem „dobra zmiana” słowami swojego ministra ogłasza ofensywę /przez duże O/ budowy dróg !!! Tylko zważcie wszyscy że dziwnym trafem wszystkie super wiadomości dotyczącą lat po 2020 roku. Czyli ???
Nowa perspektywa unijna i po wyborach parlamentarnych !!! Trudno mi uwierzyć że po tym co reprezentuje „dobra zmiana” w polityce unijnej /międzynarodowej/, UNIA da nam te miliardy na drogi i pytanie czy oby na pewno po 2019 roku będą rządzić „Kaczystan”. Łatwo jest rzucić, że wybudujemy tysiące km dróg, lotnisko za 30 mld itd. Ciemny lud uwierzy i to jest najważniejsze :lol:[/quote]
Masz rację. Kopacz proponowała zniesienie składek ZUS i podatku dochodowego – prawie uwierzyłem. 🙂 Pisiory przynajmniej coś robią.[/quote]

Tak. tak masz rację:
1. Rozwalony Trybunał Konstytucyjny
2. Zamach na sądownictwo
3. Tysiące „Misiewiczów” na stołkach państwowych
4. Za chwilę nie będzie wolnych mediów
5. I już niedługo Putinstan = Kaczystan

mario
mario
7 lat temu

Kosmetyczna przebudowa drogi i tyle do Krakowa i tak się będzie tyle samo jechało przecież drugiego pasa nie dobudują a taką wizję chyba po wypaleniu jointa miał poseł Osuch,obiecując naiwnym wyborcom przebudowę drobi oto cytat ze strony co pana poseł obiecał w przegladzie olkuskim 16 pażdziernika 2015

https://przeglad.olkuski.pl/index.php/artykuly/polityka/12910-jacek-osuch-praca-nie-obietnice-2
DLA REGIONU:
– rozbudujemy DK „94” poprzez dobudowanie pasów do wyprzedzania na odc. Olkusz-Kraków,
– przywrócimy połączenia kolejowe na linii Katowice-Bukowno-Olkusz-Wolbrom- Sędziszów, a po remoncie torów uruchomimy ponownie połączenie Katowice-Olkusz-Warszawa,
– wprowadzimy program „ZGH plus” dotyczący eksploatacji nowych złóż i ustawowo obniżymy akcyzę dla zakładów energochłonnych,

Jestem przekonany, że po wyborach nasze pomysły zostaną wreszcie zrealizowane. Gwarancją dobrych zmian będzie, mam taką nadzieję, przyszła premier pani Beata Szydło. Naszym wspólnym celem jest przecież naprawa państwa. Chcemy przywrócić Rodakom wiarę w to, że Polska może być inna, lepsza. Państwa głos zadecyduje, jakiej Polski chcemy. Wspólnie damy radę!
he he he dobre bajki

Wesoły Wyborca
Wesoły Wyborca
7 lat temu

[quote name=”Łukasz z Olkusza”]Panie Ministrze, kiedy linia kolejowa z Olkusza do Krakowa? Może być łącznik przez Krzeszowice, planowany jeszcze w latach 70. To najwygodniejsze i przyszłościowe rozwiązanie. A nie tylko samochody, korki i spaliny. Francuzi, których ponoć uczyliśmy posługiwać się widelcem, planują właśnie zakaz sprzedaży samochodów z silnikami spalinowymi po 2040 roku. To dokładnie za 23 lata. A my?[/quote]
Tym bardziej że minister pochodzi z Krzeszowic to powinien coś zrobić.

Ałma Ata
Ałma Ata
7 lat temu

[quote name=”XXX”]Typowa propaganda wyborcza. Dziwnym trafem „dobra zmiana” słowami swojego ministra ogłasza ofensywę /przez duże O/ budowy dróg !!! Tylko zważcie wszyscy że dziwnym trafem wszystkie super wiadomości dotyczącą lat po 2020 roku. Czyli ???
Nowa perspektywa unijna i po wyborach parlamentarnych !!! Trudno mi uwierzyć że po tym co reprezentuje „dobra zmiana” w polityce unijnej /międzynarodowej/, UNIA da nam te miliardy na drogi i pytanie czy oby na pewno po 2019 roku będą rządzić „Kaczystan”. Łatwo jest rzucić, że wybudujemy tysiące km dróg, lotnisko za 30 mld itd. Ciemny lud uwierzy i to jest najważniejsze :lol:[/quote]
Masz rację. Kopacz proponowała zniesienie składek ZUS i podatku dochodowego – prawie uwierzyłem. 🙂 Pisiory przynajmniej coś robią.

lineker
lineker
7 lat temu

nie bój nie bój stukną zaraz zjazd rondem zamiast estakady z kierunku Katowice do planowanej koło byłego Statoil galerii – wszystko i tak się zakorkuje na wysokości cmentarza i będzie można kulturalnie postać w codziennych korkach na „zmodernizowanej” krajówce. Bez estakad to jest bez sensu bo nie ma wartości dodanej taki remont ale pieniądze nie są prywatne, nie muszą być wydane tworząc wartość dodaną a trzeba wydać…. takie realia

XXX
XXX
7 lat temu

Typowa propaganda wyborcza. Dziwnym trafem „dobra zmiana” słowami swojego ministra ogłasza ofensywę /przez duże O/ budowy dróg !!! Tylko zważcie wszyscy że dziwnym trafem wszystkie super wiadomości dotyczącą lat po 2020 roku. Czyli ???
Nowa perspektywa unijna i po wyborach parlamentarnych !!! Trudno mi uwierzyć że po tym co reprezentuje „dobra zmiana” w polityce unijnej /międzynarodowej/, UNIA da nam te miliardy na drogi i pytanie czy oby na pewno po 2019 roku będą rządzić „Kaczystan”. Łatwo jest rzucić, że wybudujemy tysiące km dróg, lotnisko za 30 mld itd. Ciemny lud uwierzy i to jest najważniejsze 😆

Żona Matuzalema.
Żona Matuzalema.
7 lat temu

Za 100 lat będą dwupoziomowe….

abc
abc
7 lat temu

[quote name=”Łukasz z Olkusza”]Panie Ministrze, kiedy linia kolejowa z Olkusza do Krakowa? Może być łącznik przez Krzeszowice, planowany jeszcze w latach 70. To najwygodniejsze i przyszłościowe rozwiązanie. A nie tylko samochody, korki i spaliny. Francuzi, których ponoć uczyliśmy posługiwać się widelcem, planują właśnie zakaz sprzedaży samochodów z silnikami spalinowymi po 2040 roku. To dokładnie za 23 lata. A my?[/quote]
To ja jeszcze poproszę o ”Pociąg do Hollywood” i ”Ostatni pociąg do Lhasy ” hu hu hu hu.

JS
JS
7 lat temu

Prędzej lotnisko tutaj wybudują, niż zmodernizują DK94.
A co do remontu drogi w Jerzmanowicach i Zedermanie – to remont tylko z nazwy, przepustowości drogi i tak nie poprawi.

P X T
P X T
7 lat temu

http://fakty.interia.pl/prasa/polityka/news-brud-smrod-i-bogactwo,nId,811797

Dla niedouczonych zanim postawią minusa. Jako pierwsi w Europie higienę wprowadzali Niemcy. To Niemcy uczyli nas technik higienicznych (odprowadzanie fekaliów zamiast stosowania rynsztoków) Francuzi uczyli się tego z kolei od nas. Francuzi byli zaś mocni w modzie odzieżowej, tekstyliach i perfumach, którymi zastępowali mycie. Wszystko ma swoje plusy i minusy.

pavv
pavv
7 lat temu

Oby się nie skończyło tak jak w Zedermanie czy Przegini, gdzie na środku drogi zrobiono parking.

P X T
P X T
7 lat temu

Lukasz to Francuzi nas uczyli jeść widelcem, my zaś uczyliśmy ich higieny, czyli tego, że wszy spod peruki nie zabijamy młoteczkiem a kupę robimy do latryny a nie na salonach.

Gg
Gg
7 lat temu

Sensowny remont ma wtedy gdy powstaną dwie estakady z 20 Straconych i Rabsztyńską

Łukasz z Olkusza
Łukasz z Olkusza
7 lat temu

Panie Ministrze, kiedy linia kolejowa z Olkusza do Krakowa? Może być łącznik przez Krzeszowice, planowany jeszcze w latach 70. To najwygodniejsze i przyszłościowe rozwiązanie. A nie tylko samochody, korki i spaliny. Francuzi, których ponoć uczyliśmy posługiwać się widelcem, planują właśnie zakaz sprzedaży samochodów z silnikami spalinowymi po 2040 roku. To dokładnie za 23 lata. A my?

Otomo
Otomo
7 lat temu

[quote name=”Romuald”]Czy włodarze miasta pogodzili się już z nie wyprowadzaniem tak olbrzymiego ruchu z miasta poprzez wybudowanie obwodnicy? Tragedia!!!![/quote]
Droga w obecnym śladzie jest obwodnica Olkusza. To co jest wykreślone w studium i planach miejscowych na północ od Olkusza ma sens tylko w przypadku realizacji całości do Krakowa a to już nie jest realne bo Jerzmanowice i Wielka Wieś wycięła realizacje po swojej stronie

...
...
7 lat temu

[quote name=”Romuald”]Czy włodarze miasta pogodzili się już z nie wyprowadzaniem tak olbrzymiego ruchu z miasta poprzez wybudowanie obwodnicy? Tragedia!!!![/quote]
DK 94 nie przebiega przecież przez środek miasta a tylko przylega do północnej jego strony

...
...
7 lat temu

[quote name=”stinek”]Ale obwodnicy północnej już nie będzie.[/quote]
Obwodnica ta byłaby bez sensu. Przecież nie można zaasfaltować całej planety podporządkowując tylko wszechobecnej motoryzacji, jakieś tereny zielone też są potrzebne. Drzewa, zwierzęta, roślinność, różnorodność gatunków nie może być wszędzie poprzecinana gdzie okiem nie sięgniesz, jeśli istnieje tylko możliwość modernizacji tego co już jest.

Romuald
Romuald
7 lat temu

Czy włodarze miasta pogodzili się już z nie wyprowadzaniem tak olbrzymiego ruchu z miasta poprzez wybudowanie obwodnicy? Tragedia!!!!

stinek
stinek
7 lat temu

Ale obwodnicy północnej już nie będzie.

Batman
Batman
7 lat temu

Kładki dla pieszych! Kładki dla pieszych! Kładki dla pieszych!