Do końca sierpnia jednostki Ochotniczych Straży Pożarnych mogą ubiegać się o dofinansowanie z budżetu powiatu na zakup sprzętu, umundurowania czy samochodów.
Zgodnie z regulaminem przyjętym w maju przez Radę Powiatu, dotacja przekazana z budżetu Powiatu Olkuskiego dla jednostek OSP może być przeznaczona na dofinansowanie do zakupu: umundurowania specjalnego (bojowego) oraz środków ochrony osobistej strażaków ochotników; środków łączności; sprzętu, aparatury, urządzeń oraz innego wyposażenia niezbędnego do prowadzenia działań ratowniczych; samochodów ratowniczo-gaśniczych. Oczywiście wszystkie przedmioty zakupione z powiatowym dofinansowaniem muszą być zgodne z obowiązującymi wytycznymi i normami. Transport i szkolenia z obsługi sprzętu ratowniczego i wyposażenia specjalistycznego strażaków nie stanowią kosztów kwalifikowanych zadania.
Dotacja może być udzielona do kwoty 5 tys. złotych i stanowić do 40 proc. kosztów całego zadania. Wyjątkiem są dofinansowania do zakupu samochodów ratowniczo-gaśniczych. W tym przypadku chodzi o kwoty: do 20 tys. złotych dla samochodów ratowniczo-gaśniczych średnich i do 15 tys. złotych dla samochodów ratowniczo-gaśniczych lekkich. Wysokość dotacji uzależniona jest od ilości złożonych wniosków spełniających wymagania formalne oraz możliwości finansowych budżetu Powiatu Olkuskiego.
Zarząd Powiatu w Olkuszu, udzielając dotacji, weźmie pod uwagę m. in.: aktywność jednostki OSP (wyjazdy, stan wyszkolenia, stan wyposażenia, posiadanie Młodzieżowej Drużyny Pożarniczej,działalność w ramach specjalizacji i w zakresie profilaktyki, udział w wydarzeniach, współpraca z innymi organizacjami, osiągnięcia itp.), udział procentowy dotacji z budżetu Powiatu Olkuskiego do całości zadania, ochronę przeciwpowodziową na ternie powiatu olkuskiego – działalność na obszarach stale zagrożonych powodziami, współpracę ze Starostwem Powiatowym w Olkuszu w zakresie wspierania działań służb reagowania i zarządzania sytuacjami kryzysowymi, opinię Komendanta Powiatowego Państwowej Straży Pożarnej w Olkuszu, wpływ zadania na poprawę bezpieczeństwa na terenie powiatu olkuskiego, źródła finansowania zadania, ilość wniosków spełniających wymagania formalne, możliwości finansowe budżetu Powiatu Olkuskiego.
Wniosek należy złożyć w Biurze Zarządu Powiatu pokój nr 205, I piętro od poniedziałku do piątku w godz. 7:00 – 15:00 lub przesłać na adres: Zarząd Powiatu w Olkuszu ul. Mickiewicza 2, 32-300 Olkusz. Ostateczny termin składania ofert upływa dnia 31.08.2020 r. o godz. 15:00. W przypadku przesłania oferty pocztą o terminie złożenia oferty decyduje data wpływu do Starostwa Powiatowego w Olkuszu.
Szczegóły dotyczące konkursu znajdują się w stosownym ogłoszeniu zamieszczonym w Biuletynie Informacji Publicznej Starostwa powiatowego w Olkuszu.
Fot.pixabay.com