skrzyżowanie obwodnica osiecka

Skrzyżowanie obwodnicy z ul. Osiecką ma zostać przebudowane. Nie wiadomo jeszcze, czy powstanie tam sygnalizacja świetlna, czy może rondo. Zarząd Dróg Wojewódzkich w Krakowie ma zamiar ponownie ogłosić przetarg na opracowanie wielowariantowej koncepcji przebudowy. Tymczasem jeden z naszych Czytelników ma inny pomysł na poprawę bezpieczeństwa pieszych w tamtym rejonie.

Temat montażu sygnalizacji świetlnej na wspomnianym skrzyżowaniu przewija się od ubiegłego roku. Problemem w tym miejscu jest też brak przejść dla pieszych. Do świateł sceptycznie nastawiony jest olkuski starosta. Szef powiatu widziałby tam raczej rondo. Inwestycja służąca poprawie bezpieczeństwa ma być finansowana przez województwo, powiat i gminę Olkusz.

Obwodnicą administruje Zarząd Dróg Wojewódzkich w Krakowie, który w październiku ogłosił przetarg na opracowanie wielowariantowej koncepcji przebudowy opisywanego skrzyżowania. Jak informowaliśmy w sierpniu, szacunkowy koszt realizacji pierwszego etapu polegającego na opracowaniu koncepcji minimum trzech wariantów przebudowy skrzyżowania wynosi 35 tys. złotych. Województwo miało pokryć połowę kosztów, a gmina Olkusz i powiat po 8 tys. 750 złotych. ZDW unieważnił przetarg, ponieważ jedyna złożona oferta przewyższała kwotę przeznaczoną na to zadanie. Na zwiększenie środków na opracowanie koncepcji nie wyraził zgody powiat olkuski. ZDW ma zamiar ponownie ogłosić przetarg. Miejscy radni na ostatniej sesji przesunęli przeznaczone na to środki na przyszły rok.

Tymczasem do naszej redakcji wpłynął pomysł innego rozwiązania. Jeden z Czytelników zaproponował, aby na wspomnianym skrzyżowaniu nie robić ani świateł, ani ronda, tylko kładkę dla pieszych. – Kładka zdecydowanie ułatwi poruszanie się pieszych w rejonie ruchliwej drogi. Poza tym nie powinno to być zbyt kosztowne. Ukształtowanie terenu pozwala na taką inwestycję. Kładka mogłaby być zbudowana przed skrzyżowaniem od strony osiedla Młodych – twierdzi olkuszanin, który z takim pomysłem zwrócił się do naszej redakcji. 

Czy kładka to dobry pomysł? O to zapytaliśmy ZDW, starostę i burmistrza. Do tematu powrócimy, gdy tylko otrzymamy odpowiedzi.

 

 

0 0 votes
Article Rating
Subskrybuj
Powiadom o
8 komentarzy
najnowszy
najstarszy oceniany
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze
Rafi
Rafi
4 lat temu

Swiatła są najgorszym rozwiązaniem. Nieraz każdy tak miał , że stał na czerwonym świetle jako jedyny samochód , nic nie jechało ani z naprzeciwka ani w poprzek , a mimo to się stoi bo pali się czerwone świało.

Peak
Peak
4 lat temu

Opracowanie nowej koncepcji kilka lat po realizacji inwestycji? No tak – kasa publiczna… Ja proponuję tunel, może trafia na jakieś ukryta złoża srebra to akurat wystarczy na łańcuch… 😉

pavv
pavv
4 lat temu

A na E94 pozostaną ciągle niebezpieczne dla kierowców jadących za jakimś matołem, który widząc pieszego stojącego na chodniku wpada na durny pomysł zatrzymania się nie myśląc o tym, że za nim jedzie ze stałą prędkością np. 20 aut które nagle muszą się zatrzymać!

lineker
lineker
4 lat temu

tak się na nas robi na kasę

zamiast od razu zrobić jednym kosztem przy budowie rondo na osieckiej i witeradowskiej teraz bedziemy drugi raz placic tym razem za przebudowę – taki mamy klimat

kładka to ogromny koszt to nie takie halo, ze sie polozy i jest – zapomnijcie

Daniel
Daniel
4 lat temu

Światła są dobrym pomysłem, ponieważ co drugie auto wymusza pierwszeństwo na tym skrzyżowaniu

abc
abc
4 lat temu

Rondo to najlepsze rozwiązanie a dla pieszych proponuję bezpieczny wyciąg krzesełkowy Olkusz – Osiek. 🙂

Budowlaniec
Budowlaniec
4 lat temu

Najlepszym pomysłem , jest zbudowanie wiaduktu , ukształtowanie terenu pozwala na zbudowanie takiej infrastruktury, oraz jest dużo wolnego miejsca wystarczy obniżyć poziom drogi z osieka i od Olkusza i nie duże wzniesienie obwodnicy da pożądany efekt , koszt może najwyższy z wszystkich proponowanych ale najbezpieczniejszy

Mario
Mario
4 lat temu

Budowa świateł to najgorsze rozwiązanie, spowolni to ruch na obwodnicy i będą tworzyć się korki. Z tą kładką to dobry pomysł, bo kładki i przejścia podziemne to najbezpieczniejsze rozwiązania.