Olkusz

Trwa remont ul. Dworskiej w Olkuszu: powiatowa inwestycja dotycząca ulic Dworskiej, Biema i Ks. Gajewskiego budzi spore zainteresowanie wśród mieszkańców – niedawno kolejny raz podzielili się swoimi uwagami z naszą redakcją.

Temat modernizacji wymienionych wyżej powiatowych traktów poruszaliśmy już kilkakrotnie. Ostatnio w naszej redakcji interweniowali mieszkańcy ulicy Dworskiej, którzy bacznie śledzą wykonywane roboty drogowe. Problem, którym nas zainteresowali, dotyczy wjazdów na niektóre posesje, a dokładnie o zbyt wysokiego krawężnika i chodnika, który ma powstać w ramach prowadzonej modernizacji.

„Krawężnik będzie ok. 4 cm powyżej jezdni. U mnie różnica spadku od chodnika do bramy na posesję na 90-centymetrowym odcinku wyniesie około 27 – 28 cm!” – mówi jeden z mieszkańców. Problem dotyczy nie tylko wjazdu czy wyjazdu z posesji samochodem, ale także wychodzenia z podwórka na chodnik starszych osób, mających problemy z poruszaniem się.

Jeden z mieszkańców zwraca uwagę, że nawet jeśli chodnik będzie pochylony w stronę posesji, tak, by ułatwić wjazd, problemem będzie poruszanie się chodnikiem zimą, gdy będzie ślisko.

Zapytaliśmy zatem w Zarządzie Drogowym w Olkuszu czy jest możliwość obniżenia krawężników przy tych posesjach oraz obniżenia chodnika.

„W odpowiedzi na pytanie mieszkańców ul. Dworskiej w Olkuszu w kwestii wykonania zjazdów do posesji, Zarząd Drogowy w Olkuszu wyjaśnia, że roboty budowlane wykonywane są zgodnie z dokumentacją projektową dla zadania pn.: «Przebudowa drogi powiatowej 1076K (ulic: Dworskiej, Biema i Ks. Kanonika Stanisława Gajewskiego) w Olkuszu na długości ok. 2 km» oraz decyzją pozwolenia na budowę. Zjazdy są wykonywane zgodnie z projektem, a odkrycie krawężnika w stosunku do nawierzchni jezdni będzie wynosić do 4 cm, co nie powinno stanowić żadnego problemu przy jego pokonywaniu np. samochodem osobowym” – brzmi odpowiedź nadesłana przez dyrektora Zarządu Drogowego w Olkuszu Pawła Pacunia.

A jak Wy oceniacie trwający remont? Czekamy na Wasze opinie!

0 0 votes
Article Rating
Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze