Zmiany w oświacie: pierwsze propozycje władz Olkusza

edukacja dzieciEdukacyjna reforma, polegająca m. in. na wprowadzeniu ośmioklasowych podstawówek i wygaszaniu gimnazjów, to spore wyzwanie dla samorządów. Zgodnie z zapowiedziami Ministerstwa Edukacji Narodowej system kształcenia zmieni się już od kolejnego roku szkolnego. Samorządy mają więc niewiele czasu na dokonanie niezbędnych zmian. Gmina Olkusz na ostatnim posiedzeniu Komisji Oświaty Rady Miejskiej przedstawiła propozycje dotyczące obwodów szkół podstawowych w nowym systemie.

Kurator: projekty sieci szkół jak najszybciej
Małopolska kurator oświaty Barbara Nowak w połowie października wystosowała list do samorządowców w sprawie jak najszybszego przygotowania projektu sieci szkół na swoim terenie. List ten został odczytany na wspomnianej komisji. Kurator przedstawiła w nim swoje priorytety w zatwierdzaniu sieci szkół: bliskość budynku szkoły podstawowej od miejsca zamieszkania uczniów, kwestia nauki na jedną zmianę, jedna szkoła w jednym budynku. ,,Może się jednak tak zdarzyć, że ze względu na niewielkie budynki, trzeba będzie usytuować szkołę podstawową w dwóch budynkach. Wiem, że nie unikniemy zupełnie likwidacji małych szkół, w których drastycznie zmniejsza się liczba dzieci, a kolejne lata nie wskazują na poprawienie wskaźnika demografii. Proponuję w takich przypadkach wykorzystanie budynków na przedszkola, Młodzieżowe Domy Kultury, bądź inne cele edukacyjne. Wszędzie tam, gdzie jest możliwość utrzymania małej szkoły, proponuję wykorzystać potencjał nauczycieli poprzez tworzenie po godzinach lekcji, swoistych centrów życia środowiska miejscowego, np.: w postaci ośrodków animacji kultury, sportu, bibliotek, kafejek internetowych itp., czyli miejsc, gdzie może się koncentrować życie społeczności lokalnej "– podkreśliła w liście kurator oświaty Barbara Nowak.

Kurator zaapelowała do samorządowców o zadbanie o pracę dla nauczycieli w ten sposób, aby do szkół podstawowych, liceów i techników szkół branżowych w pierwszej kolejności przyjmowani byli nauczyciele gimnazjów.

W liście ujęto też harmonogram prac nad siecią szkół. Do 17 lutego 2017 roku samorządy muszą przekazać do Kuratorium Oświaty projekty uchwały o sieci szkół podstawowych ponadpodstawowych i specjalnych. Do 11 marca 2017 roku Kuratorium Oświaty ma wydać opinie w sprawie sieci szkół. Organy prowadzące szkoły muszą podjąć stosowne uchwały do 31 marca 2017 roku.


Gmina: to są tylko propozycje
Na posiedzeniu Komisji Oświaty wiceburmistrz Bożena Krok i dyrektor Samorządowego Zespołu Edukacji Anna Kluczewska przedstawiły propozycje dotyczące obwodów szkół podstawowych w nowym systemie. - Jesteśmy po spotkaniu w kuratorium. Nasza propozycja sieci szkół spotkała się z aprobatą. Mamy jeszcze sporo wątpliwości, projekt ustawy nie precyzuje bowiem kilku kwestii. Na razie nie na wszystkie pytania otrzymaliśmy odpowiedź. Zgodnie z zapowiedziami minister edukacji Anny Zalewskiej ustawa powinna być czytana w Sejmie w grudniu, a czasu na dokonanie niezbędnych zmian nie mamy wiele - mówiła wiceburmistrz Bożena Krok.

Jakie są zatem propozycje gminy? Obwód SP nr 1 zostałby zmniejszony o ulice od rynku w stronę SP nr 4, aby pomieścić w budynku przy ul. Kantego ośmioklasową szkołę. Obwody SP nr 2 i SP nr 3 pozostałyby bez zmian. W przypadku SP nr 4 obwód zostałby zwiększony o ulice „zabrane” SP nr 1. Szkoła ta jako ośmioklasowa funkcjonowałaby w dwóch budynkach (obecnej siedzibie SP nr 4 i budynku, gdzie obecnie mieści się Gimnazjum nr 3), o ile kuratorium dopuści taką możliwość. Zmniejszony obwód o Pazurek, Podlesie i Kolonie Zimkówka przewiduje się w SP nr 5. W SP nr 6 wstępnie założono utworzenie filii SP nr 5, gdzie nauka odbywałaby się w klasach 1-3. Obwody szkół nr 9 i nr 10 pozostałyby bez zmian.

W przypadku szkól wiejskich według propozycji władz miasta nie zmieniłyby się obwody SP w Osieku i Gorenicach, a obwód SP w Braciejówce zostałby zwiększony o Pazurek, Podlesie i Kolonię Zimkówka. W pozostałych placówkach , czyli w Sienicznie, Kosmolowie, Zawadzie i Zedermanie, mogłyby powstać szkoły filialne. Gmina czeka na odpowiedź z kuratorium, czy takie rozwiązanie jest w ogóle możliwe.

Radni: musimy dobrze znać temat
Miejscy radni obecni na komisji zdecydowali, że zanim przedstawią swoje pomysły dotyczące wprowadzenia ośmioklasowych szkół podstawowych, muszą dokładnie zapoznać się z szeregiem danych dotyczącym m. in. demografii czy zatrudnienia nauczycieli i pozostałych pracowników szkół. W przyszłym tygodniu odwiedzą niektóre „podstawówki”, aby m. in. ocenić warunki lokalowe. Dopiero wtedy będą dalej debatować nad siecią szkół. Działania radnych i kierownictwa magistratu z pewnością bacznie będą obserwować zainteresowani mieszkańcy. Już w środowym posiedzeniu uczestniczyła liczna grupa rodziców uczniów, nauczycieli oraz sołtysów.


Temat szkolnej reformy dotyczy wielu mieszkańców. Planowanie nowych obwodów to przecież tylko jeden z aspektów zmian w edukacji. Do rozwiązania pozostają jeszcze m. in. kwestie związane z zatrudnieniem nauczycieli i pozostałych pracowników szkół czy dostosowanie sal lekcyjnych do nowej podstawy programowej. Wszystkie te tematy będziemy śledzić i na bieżąco informować naszych Czytelników.

Komentarze  

globus
+8 #82 globus 2016-12-14 20:12
Cytuję ola:
a teraz pomyślcie...w każdej szkole trzeba urządzić na nowo pracownie chemiczną,fizyczną,informatyczną dla klas VI-VIII......psu na budę taka reforma jak generuje koszty zamiast oszczędności.


Czy wydaje Ci się, że w wiejskich szkołach nadal jest wychodek na dworze i piece kaflowe zamiast c.o.?
W każdej podstawówce jest sala komputerowa - zajęcia komputerowe dzieci mają od pierwszej klasy. A jeśli wszystkie podstawówki musiały oddać gimnazjom przy poprzedniej reformie pomoce do chemii i fizyki, czemu teraz nie może to zadziałać w drugą stronę? Odpowiedź jest prosta: bo burmistrz i wiceburmistrz - choćby po trupach - prą do celu... G...uzik ich obchodzą wiejskie dzieci.
Cytować | Zgłoś administratorowi
Loiza
+16 #81 Loiza 2016-12-13 00:00
Cytuję rodzica:
WSZYSTKICH NAUCZYCIELI MAJĄCYCH WIEK EMERYTALNY WYSŁAĆ NA ZASŁUŻONY ODPOCZYNEK!!!
A OBWODY NOWYCH SZKÓŁ PODSTAWOWYCH STWORZYĆ TAK, JAK BYŁO PRZED GIMNAZJAMI!!!

Tak jest, łącznie z burmistrzem i p. Krokową
Cytować | Zgłoś administratorowi
Spóźniony
+18 #80 Spóźniony 2016-11-30 18:29
"Kilka razy miałem okazję spędzić chwilę z Panią Krok. Powiem tak: jak tacy ludzie zajmują takie wysokie stanowiska? Zaskoczył mnie zupełnie brak samodzielnego, logicznego myślenia i elementarnej wiedzy."
Dodam: Szkoda, bo zapowiadało się, że będzie nieźle. Jest kumoterstwo i niekompetencja
Cytować | Zgłoś administratorowi
yunak
0 #79 yunak 2016-11-24 21:23
Cytuję Misiek:
Cytuję rzepka:
"Zalesie Golczowickie"jest wg mapy "Compass",bo "Golczowice"a nie "Golczów"

...ale o co chodzi?

chodzi o naćpanego gościa.
Cytować | Zgłoś administratorowi
Misiek
0 #78 Misiek 2016-11-24 19:22
Cytuję rzepka:
"Zalesie Golczowickie"jest wg mapy "Compass",bo "Golczowice"a nie "Golczów"

...ale o co chodzi?
Cytować | Zgłoś administratorowi
ola
-14 #77 ola 2016-11-24 09:35
a teraz pomyślcie...w każdej szkole trzeba urządzić na nowo pracownie chemiczną,fizyczną,informatycz ną dla klas VI-VIII......psu na budę taka reforma jak generuje koszty zamiast oszczędności.
Cytować | Zgłoś administratorowi
uczniak
+5 #76 uczniak 2016-11-24 09:22
Cytuję profesor podstawówki:
Duma rozpiera babę gdy dzieciaki mówią do nauczycielki w podstawówce: "Pani profesor"....
....biedne dzieci nie wiedzą co mówią....jaka z niej profesor?....zwykła magister albo nawet licencjat :lol: :lol: :lol: :D :D :D

Hmm,a czemu do lekarza mówisz "Panie doktorze"?
To żaden doktor,zwykły lekarz
Cytować | Zgłoś administratorowi
babay
-4 #75 babay 2016-11-23 19:08
Reforma za szybka - trochę wolniej, bo zwariujemy :
Cytować | Zgłoś administratorowi
rzepka
-4 #74 rzepka 2016-11-23 16:41
"Zalesie Golczowickie"jest wg mapy "Compass",bo "Golczowice"a nie "Golczów"
Cytować | Zgłoś administratorowi
Gienio
+1 #73 Gienio 2016-11-22 17:16
Cytuję 2w36738323:
Cytuję Gawrot:
Postołkowa ma odejść - pomimo ze jest radna - z ARMIRu , czy ktoś coś o tym dokładnie wie

Przegrałeś populisto i nieudaczniku wszystko, to nie podjudzaj przeciwko innym. Ale co tu do takich apelować jeżeli w głowie sieczka.

Czyli coś jest na rzeczy skoro nerwy tak mocno puściły , a czy to prawda ze ma iść na stołek kierowniczy do burmistrza w spółce miejskiej ? Uważam ze ma niezłe kompetencje na to aby pracować razem z Piasnikiem !
Cytować | Zgłoś administratorowi
2w36738323
-9 #72 2w36738323 2016-11-22 16:55
Cytuję Gawrot:
Postołkowa ma odejść - pomimo ze jest radna - z ARMIRu , czy ktoś coś o tym dokładnie wie

Przegrałeś populisto i nieudaczniku wszystko, to nie podjudzaj przeciwko innym. Ale co tu do takich apelować jeżeli w głowie sieczka.
Cytować | Zgłoś administratorowi
Gawrot
+1 #71 Gawrot 2016-11-22 16:01
Postołkowa ma odejść - pomimo ze jest radna - z ARMIRu , czy ktoś coś o tym dokładnie wie
Cytować | Zgłoś administratorowi
Mike
+30 #70 Mike 2016-11-22 12:50
Czym jest Olkusz? Na pewno nie centrum rozrywkowym czy też biznesowym. ( Jak do tej pory żadnych nowych miejsc pracy). Szansą rozwoju dla Olkusza jest zostanie "sypialnią wielkich miast" a co za tym idzie baza mieszkaniowa, dobre szkoły, przedszkola, ośrodki zdrowia i bliskość sklepów. Jeżeli ktoś myśli o likwidacji szkół to tym samym niszczy to miasto. Ludzie kupując mieszkanie czy budując domy poza Krakowem czy Katowicami chcą by ich dzieci chodziły do nieprzeludnionych szkół z dobrą ofertą edukacyjną. To ludzi do Olkusza przyciąga. Jeżeli szkoły będą likwidowane to ludzi tylko będzie odpychać od Olkusza. Mam nadzieję że po decydenci w naszym mieście wezmą to pod uwagę.
Cytować | Zgłoś administratorowi
walec
+28 #69 walec 2016-11-21 20:07
Cytuję wyborcy:
Panie Burmistrzu Piaśnik! Proszę stanowczo interweniować w kwestiach oświaty bo inaczej druga kadencja może Panu koło nosa przejść. A chyba szkoda by było...

Lepiej niech nie myśli o drugiej kadencji. To nie na jego zdrowie. Niech się nacieszy emeryturą i trochę zwiedzi świata.
Cytować | Zgłoś administratorowi
wyborcy
+14 #68 wyborcy 2016-11-21 19:50
Panie Burmistrzu Piaśnik! Proszę stanowczo interweniować w kwestiach oświaty bo inaczej druga kadencja może Panu koło nosa przejść. A chyba szkoda by było...
Cytować | Zgłoś administratorowi
rodzica
+16 #67 rodzica 2016-11-21 19:34
WSZYSTKICH NAUCZYCIELI MAJĄCYCH WIEK EMERYTALNY WYSŁAĆ NA ZASŁUŻONY ODPOCZYNEK!!!
A OBWODY NOWYCH SZKÓŁ PODSTAWOWYCH STWORZYĆ TAK, JAK BYŁO PRZED GIMNAZJAMI!!!
Cytować | Zgłoś administratorowi
profesor podstawówki
-7 #66 profesor podstawówki 2016-11-21 18:57
Cytuję nauczyciel:
Cytuję prawda w oczy:
Niech ktoś powie ludziom prawdę w oczy :

ile nauczycieli straci pracę w wyniku tej reformy?
Nie oszukujmy się....dzieci jest coraz mniej a gimnazja zostaną zlikwidowane....pytam ile?
10? 15? 20? 40?

Ktoś musi uczyć dzieci jakie pójdą do 7-mej i 8-mej klasy podst. oraz 1-wszej ogólniaka / technikum (jak ta szkoła będzie 4/5 letnia) i to będą nauczyciele z gimnazjum. Jeżeli sumarycznie liczba godzin: gimnazjum = 7,8 klasa podst + 1-wsza ogólniaka to gdzie ktoś straci pracę? No chyba, że państwo nauczyciele będą się bać, że nagle będą konkursy o pracę dla nauczylieli z gimnazjów. Przestańcie mącić w głowach. Ani uczniów nie ubędzie (bo jest to const. niezależnie czy gimnazjum czy szkoła podst.). Dlatego będzie tyle samo pracy poza liczbą dyrektorów :P.


nauczycieli może być tyle samo bo dzieci jest tyle samo...ale jak były dwa budynki szkoły i było w każdej 10 sprzątaczek to po likwidacji gimnazjum i połączeniu w jeden budynek też będzie 20 sprzątaczek? nie...do sprzątania jednego budynku wystarczy 10 sprzątaczek a nie jak do dwóch budynków 20 :) a 10 pójdzie do zwolnienia haha :)
Cytować | Zgłoś administratorowi
ddddoooo
0 #65 ddddoooo 2016-11-21 18:12
Cytuję Staś Pytalski:
O zderzeniu przed Olkuszem coś napiszcie,sobotnim,na światłach.

Stasiu już napisali o twoim zderzeniu. Czytaj tekst, tylko uważnie bo z tego wypadku to na pewno wyniesiesz dużo wiedzy.
Cytować | Zgłoś administratorowi
nauczyciel
-3 #64 nauczyciel 2016-11-21 14:38
Cytuję prawda w oczy:
Niech ktoś powie ludziom prawdę w oczy :

ile nauczycieli straci pracę w wyniku tej reformy?
Nie oszukujmy się....dzieci jest coraz mniej a gimnazja zostaną zlikwidowane....pytam ile?
10? 15? 20? 40?

Ktoś musi uczyć dzieci jakie pójdą do 7-mej i 8-mej klasy podst. oraz 1-wszej ogólniaka / technikum (jak ta szkoła będzie 4/5 letnia) i to będą nauczyciele z gimnazjum. Jeżeli sumarycznie liczba godzin: gimnazjum = 7,8 klasa podst + 1-wsza ogólniaka to gdzie ktoś straci pracę? No chyba, że państwo nauczyciele będą się bać, że nagle będą konkursy o pracę dla nauczylieli z gimnazjów. Przestańcie mącić w głowach. Ani uczniów nie ubędzie (bo jest to const. niezależnie czy gimnazjum czy szkoła podst.). Dlatego będzie tyle samo pracy poza liczbą dyrektorów :P.
Cytować | Zgłoś administratorowi
Staś Pytalski
-3 #63 Staś Pytalski 2016-11-21 12:44
O zderzeniu przed Olkuszem coś napiszcie,sobotnim,na światłach.
Cytować | Zgłoś administratorowi
prawda w oczy
+6 #62 prawda w oczy 2016-11-21 11:58
Niech ktoś powie ludziom prawdę w oczy :

ile nauczycieli straci pracę w wyniku tej reformy?
Nie oszukujmy się....dzieci jest coraz mniej a gimnazja zostaną zlikwidowane....pytam ile?
10? 15? 20? 40?
Cytować | Zgłoś administratorowi
HENIO
-1 #61 HENIO 2016-11-21 09:00
Czego Wy narzekacie ze nie macie władzy przecież to Wy wygraliscie wybory w 2014 w gminie i w powiecie PIS miał większosc tylko WASZE nieudacznictwo spowodowało że nie macie NIC TO Wasza nieudolnosc.
Cytować | Zgłoś administratorowi
Radni
+14 #60 Radni 2016-11-21 08:39
Pan poseł Osuch niech cos zrobi pozytywnego dla Olkusza bo jak dotąd nic nie zrobił.
Cytować | Zgłoś administratorowi
biadolenie
-4 #59 biadolenie 2016-11-21 07:37
Cytuję 12 tys to za dużo:
slużby wodza już działają. Tak jak w przypadku każdej niepopularnej decyzji podejmowanej przez włodarza , należy zaatakować osoby które nie mają mocy sprawczej, decyzyjnej.
Jak się nie ma odwagi cywilnej do podejmowania ważnych, strategicznych to trzeba takiej osobie obciąć wynagrodzenie, bo nie spełnia powierzonych przez społeczenstwo roli

A dlaczego nie mają mocy sprawczej. Mieli wszystko i przekuglowali, przekupczyli i ubabrali się po pachy. A na koniec zostali Miśkami. Cyt.miałeś chamie złoty róg, został ci się jeno sznur.
Cytować | Zgłoś administratorowi
z kazika
+35 #58 z kazika 2016-11-20 22:13
Pani Burmistrz Krok
Jakby mnie tak ludzie posądzali to bym się jutro podał do dymisji- czego Pani szczerze życzę.
Cytować | Zgłoś administratorowi
12 tys to za dużo
+11 #57 12 tys to za dużo 2016-11-20 22:09
slużby wodza już działają. Tak jak w przypadku każdej niepopularnej decyzji podejmowanej przez włodarza , należy zaatakować osoby które nie mają mocy sprawczej, decyzyjnej.
Jak się nie ma odwagi cywilnej do podejmowania ważnych, strategicznych to trzeba takiej osobie obciąć wynagrodzenie, bo nie spełnia powierzonych przez społeczenstwo roli
Cytować | Zgłoś administratorowi
OOLLOO
-4 #56 OOLLOO 2016-11-20 21:32
Ciekawe czy tych czterech gości wywołanych do tablicy temu zaprzeczy ?.
Cytować | Zgłoś administratorowi
Zaskoczony
+12 #55 Zaskoczony 2016-11-20 19:02
Cześć 2.

Zakładając, że żadna z pań nawet nie zrobi siusiu ani nie będzie jadła kanapek, z nikim rozmawiała ani nie wypełni żadnych papierów to wychodzi maksymalnie 1 godzina zegarowa zajęć z dzieckiem tygodniowo. Przypomnę, te dzieci otrzymują subwencję na kształcenie i rehabilitację w wysokości ok. 2 tyś - 5 tyś pln / miesiąc. Czyli śmiało możemy powiedzieć, że 1 godzina rehabilitacji w tym przedszkolu kosztuje od 350 pln - 1100. Kpina? Jeszcze nie taka wielka. Będzie większa. Przypatrzmy się kwalifikacjom: w zastępstwie zatrudniona została osoba bez żadnego doświadczenia z dziećmi autystycznymi, bez doświadczenia z jakimikolwiek dziećmi niepełnosprawnymi. Cień? Czy tą funkcję pełni woźna? Ile jest cieni na dzieci? 1? Przez ile godzin? Hmm, chyba trochę drogo cały ten biznes wychodzi albo strasznie się opłaca gminie. I pani Krok pisze, że nie ma na edukację? Idąc dalej, mogę powiedzieć, że na 16 zajęć w semestrze przepadło 9. Dodam, że dziecko wcale nie chorowało. Czyli ile w sumie kosztuje godzina rehabilitacji dziecka? Znowu dwa razy drożej. Czy to jest jakiś żart?

Panie Burmistrzu, czy Gmina rozlicza się z tych środków na kształcenie na dzieci niepełnosprawne? Wg przepisów, które obowiązują od zeszłego roku to chyba powinna. Liczę na zajęcie stanowiska w tej sprawie przy okazji reformy.
Cytować | Zgłoś administratorowi
PIS
0 #54 PIS 2016-11-20 19:01
PANÓW Osucha, KMITĘ, Mrówkę ,Panka odsunąc od polityki bo są wyjątkowymi populistami i karierowiczami.
Cytować | Zgłoś administratorowi
majk
0 #53 majk 2016-11-20 18:51
Cytuję uczeń:
Cytuję uczeń:
A dlaczego nic nie ma na temat szkoły w Witeradowie. Będzie zlikwidowana?

Także nie znane są losy szkoły w Żuradzie.

To są szkoły uspołecznione i nie są w ogóle rozważane w kontekście przekształceń i nowej sieci szkół.
Cytować | Zgłoś administratorowi
Zaskoczony
+13 #52 Zaskoczony 2016-11-20 18:50
Cześć 1.

Tytułem wstępu: na edukację każdego przedszkolaka idą pieniążki z "centrali" - ok. 700 pln / dziecko / miesiąc. Natomiast w przedszkolu przy Kochanowskoego odbywa się również kształcenie dzieci niepełnosprawnych, na które przysługuje większa subwencja, tj. od ok. 2 tyś - 5 tyś pln / miesiąc / dziecko. Czyli na każde dziecko oprócz kosztów normalnego prowadzenia zajęć (700 pln / miesiąc) powinna przypadać na rehabilitację kwota: od 1300-4300 pln/miesiąc/dziecko (wyjaśnienie: 2 tyś pln - 700 pln / 5 tyś. - 700 pln). W związku z tym Gmina powinna zapewnić rehabilitację na naprawdę wysokim poziomie. Gdybyśmy nawet zatrudnili super specjalistów to powinno być od 13-43 godzin zajęć na każde dziecko / miesiąc. Czyli 3-11 godzin tygodniowo z naprawdę specjalistą w super warunkach.

W przedszkolu mamy ok. 17 dzieci z orzeczeniam (liczba się zmienia ale można to sprawdzić dokładnie). Rocznie Gmina otrzymuje środki w wysokości ok. 700 tysięcy pln na kształcenie tych 17 dzieci. Z tego organizuje ... 1 etat na rehabilitację dla 17 dzieci miesięcznie. Powtarzam jeden etat. Sumarycznie są to 2 x 0,5 etatu. C.D.N.
Cytować | Zgłoś administratorowi
staszek
+42 #51 staszek 2016-11-20 17:47
Panie Burmistrzu Piaśnik czy nie może Pan odsunąć od decyzji w sprawie olkuskiego szkolnictwa Panią Wiceburmistrz Krok, która już wszędzie opowiada, że ona i tak Gimnazjum nr III uratuje pod nazwą Szkoła podstawowa nr 7 lub w inny sposób zadba o byłych swoich nauczycieli, czy jest tylko burmistrzem od kolesiów z gimnazjum nr III czy powinna patrzeć także na inne podległe jej szkoły. Podobno Gmina jest bardzo zadłużona to po co się tworzy nową szkołę pod nazwą filia lub równoległa. Nie tak dawno była wojna o szkoły w Zawadzie, Kosmolowie, Sienicznie i obiecał Pan że szkoły te nie zostaną rozwiązane , a teraz gdy po reformie powinny dojść jeszcze dwie klasy to się nagle mówi o szkołach z klasami 1-3.
Panie burmistrzu proszę się przyjrzeć problemowi , który tworzy Pani zastępczyni i być konsekwentny w swoich deklaracjach bo wybory będą całkiem nie długo i wtedy głosy wsi mogą się przydać Państwu.
Cytować | Zgłoś administratorowi
uczeń
0 #50 uczeń 2016-11-20 14:00
Cytuję uczeń:
A dlaczego nic nie ma na temat szkoły w Witeradowie. Będzie zlikwidowana?

Także nie znane są losy szkoły w Żuradzie.
Cytować | Zgłoś administratorowi
profesor podstawówki
-8 #49 profesor podstawówki 2016-11-20 13:48
Pokażcie mi drugi zawód na świecie w którym praca to 5 godzin zegarowych dziennie a nie 8 , płacą pensje za niepracowanie(wolne płatne wakacje i ferie) i dają trzynaście pensji w roku...a przecież rok ma 12 miesięcy :-* :lol:
wiem wiem...zaraz powiedzą że zazdrośnik i takie tam...nie ...przeciwnie...cieszę się waszym szczęściem :lol:
a co do likwidacji gimnazjów to świetny pomysł...bo podobno gimnazja to zło....poczytajcie sobie:

http://wyborcza.pl/1,75398,18897612,gimnazjum-siedliskiem-zla-z-badan-wynika-ze-gorzej-jest-w.html
Cytować | Zgłoś administratorowi
NAUCZYCIELKA
+24 #48 NAUCZYCIELKA 2016-11-20 12:34
Cytuję RADNY:
ZA CAŁE ZŁO KTÓRE ISTNIEJE W SZKOLNICTWIE ODPOWIEDZIALNE JEST PIS JAK NAJSZYBCIEJ ODSUNĄĆ OD WŁADZY TYCH SZKODNIKÓW .

ZA CAŁE ZŁO W OLKUSKIEJ OŚWIACIE ODPOWIEDZIALNY JEST BUTMISZCZ i JAK NAJSZYBCIEJ POWINNISMY ODSUNĄĆ GO OD WŁADZY ,
Cytować | Zgłoś administratorowi
RADNY
-15 #47 RADNY 2016-11-20 11:06
ZA CAŁE ZŁO KTÓRE ISTNIEJE W SZKOLNICTWIE ODPOWIEDZIALNE JEST PIS JAK NAJSZYBCIEJ ODSUNĄĆ OD WŁADZY TYCH SZKODNIKÓW .
Cytować | Zgłoś administratorowi
Fajter
+27 #46 Fajter 2016-11-20 08:47
Piasnikowi i Krokowej należy jak najszybciej obnizyc pensje przynajmniej o polowe , a najlepiej żeby odeszli , dość juz tego
Cytować | Zgłoś administratorowi
Balbina
+32 #45 Balbina 2016-11-20 02:15
Pani Krok ratuje swoje koleżanki z Gim nr 3,
Wszystko to kolesiostwo.
Cytować | Zgłoś administratorowi
uczeń
0 #44 uczeń 2016-11-19 20:51
A dlaczego nic nie ma na temat szkoły w Witeradowie. Będzie zlikwidowana?
Cytować | Zgłoś administratorowi
Ja nauczycielka
+29 #43 Ja nauczycielka 2016-11-19 18:45
Odniosę się do wpisu nauczyciela nr 38. Tak kochanie, jestem nauczycielem z 25 letnim stażem przy tablicy, jestem nauczycielem dyplomowanym, więc zarabiam krocie za 18 godzin tygodniowo, tak, mam dwa miesiące wakacji i dwa tygodnie ferii. Uf, przyznałam się i co z tego? Kto mi da emeryturę po latach pracy? I jestem starym wyjadaczem i PRZYZNAJĘ SIĘ chodzi mi o pracę. Bo wszyscy wiemy, że w tym wieku bez względu na zawód - o pracę trudno. A Ty aż kipisz nienawiścią do ludzi starszych od siebie, ale nie zapominaj, że nawet się nie obejrzysz, a minie Ci 25 lat życia. I przyjdą następne młode pokolenia i ... oby były łaskawsze dla Ciebie.
Cytować | Zgłoś administratorowi
Zaskoczony
+30 #42 Zaskoczony 2016-11-19 18:18
Cytuję Xxx:
[quote name="Yeti"][quote name="Yeti"]Patrząc na propozycje pani burmistrz Krok to widać wyraźnie ze w nieodległej perspektywie szkoła podstawowa nr 1 do zamknięcia a obecne gimnazjum nr 3 przejmie szkołę nr 1 , da sie ,? Da ,wierzcie mi , a powinno być tak ze. Wszystkie szkoły podstawowe powinny pozostać bez zmian , oczywiście gimnazjum nr 3 do likwidacji" i tyle w temacie , Nie zazdroszczę Piasnikowi ma ciezki orzech do zgryzienia bo jak wiadomo z gim nr 3 wywodzi sie Krokowa -była tam dyrektorka , a obecna dyrektorka jest kto?
Tak durnego wpisu dawno nie czytałam!!! Wszystkie trzy Panie całe mnóstwo dobrego wniosło dla ludzi z Olkusza i samego miasta. Każda z nich jest świetna w tym co robi i tylko zwykła świnia może tak się wypowiedzieć. Gimnazjum nr 3 ma rewelacyjne osiągnięcia i grono pedagogiczne więc ciężko zamknąć taką szkołę. Pytam po co? Pani dyrektor i burmistrz też prężnie działa i nie ma co im zarzucić!

Kilka razy miałem okazję spędzić chwilę z Panią Krok. Powiem tak: jak tacy ludzie zajmują takie wysokie stanowiska? Zaskoczył mnie zupełnie brak samodzielnego, logicznego myślenia i elementarnej wiedzy.
Cytować | Zgłoś administratorowi
Maxi
0 #41 Maxi 2016-11-19 18:12
Cytuję nauczyciel:
Cytuję pittty:
Cytuję profesor podstawówki:
Nauczyciel to najlepszy zawód na świecie 8)
Wolne 2 miesiące wakacji, wolne 2 tygodnie ferii, wolne 2 tygodnie święta Bożego Narodzenia i aż do Sylwestra ...wolne soboty i niedziele...łącznie to 3 miesiące w roku wolnego... :lol:
....Do tego trzynastki , nagrody, wyróżnienia i pensje po 3 tysiące na rękę ;-)
+ ze 2 tysiące zł z korepetycji ,płatne zasiadanie w komisji maturalnej to razem ponad 5 tysięcy na rękę :lol:
a ich praca to nie 8 godzin dziennie jak innych pracowników lecz 5 godzin zegarowych dziennie z przerwami !!! :D
Do tego darmowe wycieczki szkolne 3 razy w roku góry, morze, Mazury + przywileje emerytalne i ciepła pewna posadka :-*
Żyć nie umierać :-* :lol:

Biedny. widać, że w życiu mu nie wyszło i kąsa jadem. My - nauczyciele, którzy własnie wylegujemy się na kanapie z drinkiem w dłoni mając w perspektywie darmową wycieczkę na Mazury (hotel 4-gwiazdkowy ) zaraz po weekendzie oraz przerwę świąteczną niedługo potem- SERDECZNIE POZDRAWIAMY Pana, któremu w życiu nie wyszło :)


Zazdrośnik :)


Wspomnieć należy jeszcze o tym, że nauczyciele dostają pensję z góry.
Cytować | Zgłoś administratorowi
Xxx
-16 #40 Xxx 2016-11-19 17:02
[quote name="Yeti"][quote name="Yeti"]Patrząc na propozycje pani burmistrz Krok to widać wyraźnie ze w nieodległej perspektywie szkoła podstawowa nr 1 do zamknięcia a obecne gimnazjum nr 3 przejmie szkołę nr 1 , da sie ,? Da ,wierzcie mi , a powinno być tak ze. Wszystkie szkoły podstawowe powinny pozostać bez zmian , oczywiście gimnazjum nr 3 do likwidacji , Braciejowka , szkoła nr 2 i 3 powinny być szkołami " zbiorczymi" i tyle w temacie , Nie zazdroszczę Piasnikowi ma ciezki orzech do zgryzienia bo jak wiadomo z gim nr 3 wywodzi sie Krokowa -była tam dyrektorka , a obecna dyrektorka jest kto ? Nie kto inny tylko mama jednej pani redaktor a obecnie dyrektorki wydz , propagandy u Piasnika ,
Same Panie na własną prośbę zapetlilyscie sie nie patrząc do przodu , takie ruchy jakie teraz chcecie zrobic są spóźnione przynajmniej o rok , wtedy przeszło by wszystko bez bulu.

Tak durnego wpisu dawno nie czytałam!!! Wszystkie trzy Panie całe mnóstwo dobrego wniosło dla ludzi z Olkusza i samego miasta. Każda z nich jest świetna w tym co robi i tylko zwykła świnia może tak się wypowiedzieć. Gimnazjum nr 3 ma rewelacyjne osiągnięcia i grono pedagogiczne więc ciężko zamknąć taką szkołę. Pytam po co? Pani dyrektor i burmistrz też prężnie działa i nie ma co im zarzucić!
Cytować | Zgłoś administratorowi
tomek81
+3 #39 tomek81 2016-11-19 15:44
Do moniki31
tu coś jest
http://plus.gazetakrakowska.pl/region/a/dominik-urodzil-sie-martwy-jego-rodzice-uwazaja-ze-to-wina-lekarzy,11476358
Cytować | Zgłoś administratorowi
Nauczyciel
0 #38 Nauczyciel 2016-11-19 15:16
Dopóki rząd nie zreformuje/ograniczy przywilejów Karty Nauczyciela dopóty brakowac bedzie samorzadom finansów na edukacje. Caly czas probuje sie leczyc skutki a nie przyczyny. Prawda jest taka ze nawet 60_70procent kosztow utrzymania szkoly to pensje nauczycieli. Bo wiekszosc z nich to starzy wyjadacze 25 lat przy tablicy z najwyzszymi stawkami a dla mlodych w tym zawodzie niestety nie ma pracy. Dobrze tu ktos napisal ze chodzi o DZIECI i tylko o nie. Smutne jest to ze zaden nauczyciel nie przyzna uczciwie ze tez chodzi rowniez o ich miejsca pracy.....
Cytować | Zgłoś administratorowi
kawosz
+15 #37 kawosz 2016-11-19 14:57
zarówno moja mama, jak i ja oraz moje dzieci chodziliśmy do SP1. Kiedyś było tam osiem klas, podwójne oddziały, a klasy w moim roczniku liczyły po 35-37 osób i jakoś pomieściliśmy się w tej najstarszej w Olkuszu szkole, dzisiaj czytam, że władze chcą okroić obwód i w przyszłości doprowadzić szkołę do wymarcia, bo przecież wszędzie słyszymy o niżu demograficznym! I to wszystko rzekomo w trosce o dzieci? A może o szkołę pani burmistrz... Tak łatwo jej nie oddamy, bo to szkoła bezpieczna i z klimatem.
Cytować | Zgłoś administratorowi
Sukces
+29 #36 Sukces 2016-11-19 13:38
Roman - Czlowiek któremu jedyne co wyszło to dzieci ze szkół
Cytować | Zgłoś administratorowi
nauczyciel
-3 #35 nauczyciel 2016-11-19 12:45
Cytuję pittty:
Cytuję profesor podstawówki:
Nauczyciel to najlepszy zawód na świecie 8)
Wolne 2 miesiące wakacji, wolne 2 tygodnie ferii, wolne 2 tygodnie święta Bożego Narodzenia i aż do Sylwestra ...wolne soboty i niedziele...łącznie to 3 miesiące w roku wolnego... :lol:
....Do tego trzynastki , nagrody, wyróżnienia i pensje po 3 tysiące na rękę ;-)
+ ze 2 tysiące zł z korepetycji ,płatne zasiadanie w komisji maturalnej to razem ponad 5 tysięcy na rękę :lol:
a ich praca to nie 8 godzin dziennie jak innych pracowników lecz 5 godzin zegarowych dziennie z przerwami !!! :D
Do tego darmowe wycieczki szkolne 3 razy w roku góry, morze, Mazury + przywileje emerytalne i ciepła pewna posadka :-*
Żyć nie umierać :-* :lol:

Biedny. widać, że w życiu mu nie wyszło i kąsa jadem. My - nauczyciele, którzy własnie wylegujemy się na kanapie z drinkiem w dłoni mając w perspektywie darmową wycieczkę na Mazury (hotel 4-gwiazdkowy ) zaraz po weekendzie oraz przerwę świąteczną niedługo potem- SERDECZNIE POZDRAWIAMY Pana, któremu w życiu nie wyszło :)


Zazdrośnik :)
Cytować | Zgłoś administratorowi
monika31
-1 #34 monika31 2016-11-18 20:01
Witam koleżanka mi mówiła, że znowu piszą o jakiejś aferze w Olkuskim szpitalu ktoś coś wie na ten temat? :sigh:
Cytować | Zgłoś administratorowi
Bożena
+27 #33 Bożena 2016-11-18 18:38
(cd komentarza poprzedniego, bo za długi był :P ) Mam nadzieję, że my, obywatele Olkusza będziemy mieli okazję spotkać się z władzami przed podjęciem tak ważnych, długoterminowych decyzji, będziemy mogli wyrazić swoją DEZAPROBATĘ. Ale trzeba się będzie wykazać ogromną odwagą ze strony władz, aby stanąć przed nami obywatelami. Szukacie oszczędności? Nie kosztem naszych DZIECI. Zajrzyjcie do swoich portfeli.
Cytować | Zgłoś administratorowi
Bożena
+30 #32 Bożena 2016-11-18 18:19
Tak, o nauczycielach jest głośno. Nawet ktoś podjął temat obsługi i administracji, ale czy ktoś pomyślał w tym wszystkim o dzieciach?! Bo jak zrozumiałam, to w SP nr 5 nie będzie klas 1-3, czy to jakieś żarty? To ja, mając kilkanaście metrów do szkoły, będę musiała wozić dziecko na Pomorzany?! Chyba pani wiceburmistrz sobie robi żarty. Jak to sobie wyobrażacie drodzy państwo zarządzający? Siedmiolatek z wielkim tornistrem będzie wdrapywał się na kolanach do autobusu (bo nie zawsze będę mogła go zawieźć), a przed szkołą będzie wylatywał twarzą na pysk z wysokiego stopnia autobusowego? Doskonale wiemy jak wyglądają przewozy do gimnazjów. Dzieci jadą na stojąco, nikt nie kontroluje ich zachowania (i tu przepraszam tych nauczycieli, którzy sumiennie wykonują swoje obowiązki), w autobusach dzieje się różnie. Czy już tyle czasu minęło, że zapomnieliśmy, jak uczyły się w SP nr 5 klasy od 1 do 8? I to były bardzo liczne klasy (wyż demograficzny miał miejsce w latach siedemdziesiątych i osiemdziesiątych) i jakoś wszyscy się pomieścili. Szkoły były te same, nie zmniejszyły swojej objętości. Co to za głupie pomysły? O kogo my dbamy? O nauczycieli, o administrację ? Mnie chodzi o DZIECI!!!!!
Cytować | Zgłoś administratorowi
Mamuśka
-9 #31 Mamuśka 2016-11-18 17:37
Cytuję helka:
Jeśli Gimnazjum nr 3 jest takie świetne to niech zrobią szkołę społeczną i wtedy zobaczymy czy uczniowie będą walić drzwiami i oknami, †woje Ļuszka powinny być tam pierwsze. Przecież władze tak załatwiły kiedyś Witeradów i Żuradę.


Wtedy byście narzekali że wam wszystkie dzieci zabierają. Bo na opinie dobrej szkoły pracowali przez lata, co innym jakoś nie wyszło. I to teraz boli. A teraz HEJTUJCIE ile chcecie :-)
Cytować | Zgłoś administratorowi
pittty
+15 #30 pittty 2016-11-18 16:16
Cytuję profesor podstawówki:
Nauczyciel to najlepszy zawód na świecie 8)
Wolne 2 miesiące wakacji, wolne 2 tygodnie ferii, wolne 2 tygodnie święta Bożego Narodzenia i aż do Sylwestra ...wolne soboty i niedziele...łącznie to 3 miesiące w roku wolnego... :lol:
....Do tego trzynastki , nagrody, wyróżnienia i pensje po 3 tysiące na rękę ;-)
+ ze 2 tysiące zł z korepetycji ,płatne zasiadanie w komisji maturalnej to razem ponad 5 tysięcy na rękę :lol:
a ich praca to nie 8 godzin dziennie jak innych pracowników lecz 5 godzin zegarowych dziennie z przerwami !!! :D
Do tego darmowe wycieczki szkolne 3 razy w roku góry, morze, Mazury + przywileje emerytalne i ciepła pewna posadka :-*
Żyć nie umierać :-* :lol:

Biedny. widać, że w życiu mu nie wyszło i kąsa jadem. My - nauczyciele, którzy własnie wylegujemy się na kanapie z drinkiem w dłoni mając w perspektywie darmową wycieczkę na Mazury (hotel 4-gwiazdkowy ) zaraz po weekendzie oraz przerwę świąteczną niedługo potem- SERDECZNIE POZDRAWIAMY Pana, któremu w życiu nie wyszło :)
Cytować | Zgłoś administratorowi
zniesmaczna
+7 #29 zniesmaczna 2016-11-18 16:01
Cytuję profesor podstawówki:
Nauczyciel to najlepszy zawód na świecie 8)
Wolne 2 miesiące wakacji, wolne 2 tygodnie ferii, wolne 2 tygodnie święta Bożego Narodzenia i aż do Sylwestra ...wolne soboty i niedziele...łącznie to 3 miesiące w roku wolnego... :lol:
....Do tego trzynastki , nagrody, wyróżnienia i pensje po 3 tysiące na rękę ;-)
+ ze 2 tysiące zł z korepetycji ,płatne zasiadanie w komisji maturalnej to razem ponad 5 tysięcy na rękę :lol:
a ich praca to nie 8 godzin dziennie jak innych pracowników lecz 5 godzin zegarowych dziennie z przerwami !!! :D
Do tego darmowe wycieczki szkolne 3 razy w roku góry, morze, Mazury + przywileje emerytalne i ciepła pewna posadka :-*
Żyć nie umierać :-* :lol:


A od kiedy to zasiadanie w komisjach jest płatne??? co za ignorancja i brak rzetelnej wiedzy.
Cytować | Zgłoś administratorowi
Yeti
+13 #28 Yeti 2016-11-18 15:47
[quote name="Yeti"]Patrząc na propozycje pani burmistrz Krok to widać wyraźnie ze w nieodległej perspektywie szkoła podstawowa nr 1 do zamknięcia a obecne gimnazjum nr 3 przejmie szkołę nr 1 , da sie ,? Da ,wierzcie mi , a powinno być tak ze. Wszystkie szkoły podstawowe powinny pozostać bez zmian , oczywiście gimnazjum nr 3 do likwidacji , Braciejowka , szkoła nr 2 i 3 powinny być szkołami " zbiorczymi" i tyle w temacie , Nie zazdroszczę Piasnikowi ma ciezki orzech do zgryzienia bo jak wiadomo z gim nr 3 wywodzi sie Krokowa -była tam dyrektorka , a obecna dyrektorka jest kto ? Nie kto inny tylko mama jednej pani redaktor a obecnie dyrektorki wydz , propagandy u Piasnika ,
Same Panie na własną prośbę zapetlilyscie sie nie patrząc do przodu , takie ruchy jakie teraz chcecie zrobic są spóźnione przynajmniej o rok , wtedy przeszło by wszystko bez bulu .[/quote.

Gmpo
Cytować | Zgłoś administratorowi
Jerry
+15 #27 Jerry 2016-11-18 15:46
Profesorze podstawówki dziwię się czemu nie jesteś nauczycielem skoro to najlepszy zawód na świecie? Czyżby brakło wiedzy, chęci ciągłego dokształcania się i odporności psychicznej na ciągłe ataki w Twoim stylu? Twój pseudonim świadczy, że długo zdobywałeś wiedzę w podstawówce, a treść przez Ciebie napisana, że na tym skończyłeś!!!
Cytować | Zgłoś administratorowi
helka
+8 #26 helka 2016-11-18 15:27
Jeśli Gimnazjum nr 3 jest takie świetne to niech zrobią szkołę społeczną i wtedy zobaczymy czy uczniowie będą walić drzwiami i oknami, †woje Ļuszka powinny być tam pierwsze. Przecież władze tak załatwiły kiedyś Witeradów i Żuradę.
Cytować | Zgłoś administratorowi
Zbych
0 #25 Zbych 2016-11-18 14:24
Cytuję taka prawda:
Teraz piłeczka po stronie nauczycieli szkół wiejskich, ciekawe jak pani dyrektor sp Sieniczno zorganizuje w szkole centrum kulturalne dla środowiska wiejskiego. Jaka będzie współpraca grona pedagogicznego i pani dyrektor z rodzicami aby zrealizować misję ministra oświaty cytuję "Młodzieżowe Domy Kultury. Wszędzie tam, gdzie jest możliwość utrzymania małej szkoły, proponuję wykorzystać potencjał nauczycieli poprzez tworzenie po godzinach lekcji, swoistych centrów życia środowiska miejscowego, np.: w postaci ośrodków animacji kultury, sportu, bibliotek, kafejek internetowych itp. "– podkreśliła w liście kurator oświaty Barbara Nowak".

Odbiję piłeczkę: jest wiele stowarzyszeń, które same organizują kulturę i różne eventy nie posiadając żadnych pieniędzy z budżetu gminy. Po prostu chodzą od firmy do firmy i się starają o wspatcie. Natomiast zachodzę gdzie tu jest nasz mok, który otrzymuje ponad 2,5 mln z gminy aby trzymać na etatach leniwe osoby. Gdzie jest ten wkład i pasja? Gdybyśmy tylko połowę tej kwoty przeznaczyli na stowarzyszenia to miasto by tętniło życiem. Ale tu szwagier, tam przyjaciel a tu ktoś inny pracuje. Gdybyśmy racjonalnie te środki wykorzystali to na każdej wsi mielibyśmy wystarczającą liczbę animacji kulturalnych. To jest kpina i drwina z mieszkańca i wyborcy Olkusza.
Cytować | Zgłoś administratorowi
vvvvvmmmm
+2 #24 vvvvvmmmm 2016-11-18 14:17
Cytuję taka prawda:
do mrzonki nie zacytowałaś/eś całej mojej wypowiedzi - myślę że usunąłeś/aś celowo "(...)które od kilku lat walczy o szkołę a przez to walczy o miejsca pracy dla nauczycieli"

Nie podniecaj się, chodziło o panią kurator a nie społeczeństwo. Czytaj ze zrozumieniem.
Cytować | Zgłoś administratorowi
taka prawda
0 #23 taka prawda 2016-11-18 13:47
do mrzonki nie zacytowałaś/eś całej mojej wypowiedzi - myślę że usunąłeś/aś celowo "(...)które od kilku lat walczy o szkołę a przez to walczy o miejsca pracy dla nauczycieli"
Cytować | Zgłoś administratorowi
profesor podstawówki
+2 #22 profesor podstawówki 2016-11-18 13:40
Duma rozpiera babę gdy dzieciaki mówią do nauczycielki w podstawówce: "Pani profesor"....
....biedne dzieci nie wiedzą co mówią....jaka z niej profesor?....zwykła magister albo nawet licencjat :lol: :lol: :lol: :D :D :D
Cytować | Zgłoś administratorowi
mrzonki
+1 #21 mrzonki 2016-11-18 13:19
Cytuję taka prawda:
I dobrze. Teraz piłeczka po stronie nauczycieli szkół wiejskich, ciekawe jak pani dyrektor sp Sieniczno zorganizuje w szkole centrum kulturalne dla środowiska wiejskiego :lol: , Jaka będzie współpraca grona pedagogicznego i pani dyrektor z rodzicami aby zrealizować misję ministra oświaty cytuję "Młodzieżowe Domy Kultury, bądź inne cele edukacyjne. Wszędzie tam, gdzie jest możliwość utrzymania małej szkoły, proponuję wykorzystać potencjał nauczycieli poprzez tworzenie po godzinach lekcji, swoistych centrów życia środowiska miejscowego, np.: w postaci ośrodków animacji kultury, sportu, bibliotek, kafejek internetowych itp., czyli miejsc, gdzie może się koncentrować życie społeczności lokalnej "– podkreśliła w liście kurator oświaty Barbara Nowak".

Marzenia Pani Kurator.
Cytować | Zgłoś administratorowi
profesor podstawówki
-3 #20 profesor podstawówki 2016-11-18 13:15
Nauczyciel to najlepszy zawód na świecie 8)
Wolne 2 miesiące wakacji, wolne 2 tygodnie ferii, wolne 2 tygodnie święta Bożego Narodzenia i aż do Sylwestra ...wolne soboty i niedziele...łącznie to 3 miesiące w roku wolnego... :lol:
....Do tego trzynastki , nagrody, wyróżnienia i pensje po 3 tysiące na rękę ;-)
+ ze 2 tysiące zł z korepetycji ,płatne zasiadanie w komisji maturalnej to razem ponad 5 tysięcy na rękę :lol:
a ich praca to nie 8 godzin dziennie jak innych pracowników lecz 5 godzin zegarowych dziennie z przerwami !!! :D
Do tego darmowe wycieczki szkolne 3 razy w roku góry, morze, Mazury + przywileje emerytalne i ciepła pewna posadka :-*
Żyć nie umierać :-* :lol:
Cytować | Zgłoś administratorowi
taka prawda
+2 #19 taka prawda 2016-11-18 13:10
I dobrze. Teraz piłeczka po stronie nauczycieli szkół wiejskich, ciekawe jak pani dyrektor sp Sieniczno zorganizuje w szkole centrum kulturalne dla środowiska wiejskiego :lol: , które od kilku lat walczy o szkołę a przez to walczy o miejsca pracy dla nauczycieli. Jaka będzie współpraca grona pedagogicznego i pani dyrektor z rodzicami aby zrealizować misję ministra oświaty cytuję "Młodzieżowe Domy Kultury, bądź inne cele edukacyjne. Wszędzie tam, gdzie jest możliwość utrzymania małej szkoły, proponuję wykorzystać potencjał nauczycieli poprzez tworzenie po godzinach lekcji, swoistych centrów życia środowiska miejscowego, np.: w postaci ośrodków animacji kultury, sportu, bibliotek, kafejek internetowych itp., czyli miejsc, gdzie może się koncentrować życie społeczności lokalnej "– podkreśliła w liście kurator oświaty Barbara Nowak".
Cytować | Zgłoś administratorowi
Baba
+28 #18 Baba 2016-11-18 12:40
Dawniej była ośmioklasowa podstawówka, budynków szkół było tyle samo, a dzieci dużo więcej. I jeden budynek jedna szkoła bez dziwnych podziałów. Dlaczego teraz nie można tak zrobić? Czy tamten podział był zły? NIE! Po co teraz takie dziwolągi tworzyć.
Cytować | Zgłoś administratorowi
puszka
-16 #17 puszka 2016-11-18 12:26
Cytuję j.jurek:
puszka czy ty przypadkiem nie pracujesz w Gimnazjum nr 3 skoro tak ostro go bronisz


Miałam tam dziecko i za rok miałam mieć kolejne. W tym bajzlu które nam zafundował rząd, to nie wiem, gdzie ono pójdzie i kiedy... A bronię i będę bronić, bo takiej atmosfery jak jest w tej szkole trzeba bronić.
Cytować | Zgłoś administratorowi
j.jurek
+21 #16 j.jurek 2016-11-18 11:45
puszka czy ty przypadkiem nie pracujesz w Gimnazjum nr 3 skoro tak ostro go bronisz
Cytować | Zgłoś administratorowi
puszka
-19 #15 puszka 2016-11-18 11:31
Każdy kto się cokolwiek orientuje w olkuskim szkolnictwie przyklaśnie tej propozycji. Nie rozumiem zupełnie tej nagonki na Gimnazjum nr 3. Ta szkoła cieszy się bardzo dobrą reputacją i uważam ze wielką stratą byłoby jej zlikwidowanie. Zmiany obwodów brzmią sensownie.
Cytować | Zgłoś administratorowi
Mike
+8 #14 Mike 2016-11-18 09:24
Cytuję w temacie:
Szkoły podstawowe w Sienicznie, Kosmolowie, Zawadzie i Zedermanie szkołami filialnymi.... Hahaha, bystre (czytaj: podstępne, z drugim dnem) rozwiązanie burmistrz Krok. Mam nadzieję że rodzice nie dadzą się kolejny raz omamić.


A co to szkoła filialna?
Cytować | Zgłoś administratorowi
nie
+11 #13 nie 2016-11-18 08:57
Cytuję rodzice:
Przy okazji reformy to zabrać nauczycielom płatne wakacje, ferie zimowe, przerwy świąteczne. Niech mają wolnego tylko tyle co zwykli ludzie 26 dni.

A trzeba było się uczyć i zostać nauczycielem. Człowieku - "płatne wakacje, ferie zimowe, przerwy świąteczne" . Żyć, nie umierać - nie narzekać. A gdybyś miało mi tutaj wyciągać, że jestem nauczycielem - to sobie możesz odpuścić.
Cytować | Zgłoś administratorowi
j.jurek
+44 #12 j.jurek 2016-11-17 21:42
Dokładnie widać, jak Pani burmistrz dba o swoich dawnych kolegów (krzywdy im nie da zrobić) to jest chore, Propozycja w szkole nr4 klasy 1-6 a w szkole nr7 7-8.Ale po co te zmiany - czy aby dla Pani kolegów?
Cytować | Zgłoś administratorowi
rodzice
-10 #11 rodzice 2016-11-17 21:10
Przy okazji reformy to zabrać nauczycielom płatne wakacje, ferie zimowe, przerwy świąteczne. Niech mają wolnego tylko tyle co zwykli ludzie 26 dni.
Cytować | Zgłoś administratorowi
WSB-WSZi M
+32 #10 WSB-WSZi M 2016-11-17 20:36
Cytuję niezrozumiałe:
Co to oznacz szkoła ośmioklasowa w dwóch budynkach na Nullo i Korczaka ?. Cz w obu szkołach klasy od jeden do osiem, czy na Nullo od jeden do trzy a na Korczaka od cztery do osiem lub na odwrót ?.

Kombinowanie. Po co utrzymywać i tworzyć sztucznie trzecią szkołę podstawową w tej części miasta skoro dwie w zupełności wystarczy. Wynająć ten budynek filiom Wyższych Szkół i Gmina będzie mieć czysty zysk.
Cytować | Zgłoś administratorowi
Yeti
+21 #9 Yeti 2016-11-17 20:23
Cytuję Nedwied:
Cytuję Yeti:
Patrząc na propozycje pani burmistrz Krok to widać wyraźnie ze w nieodległej perspektywie szkoła podstawowa nr 1 do zamknięcia a obecne gimnazjum nr 3 przejmie szkołę nr 1 , da sie ,? Da ,wierzcie mi , a powinno być tak ze. Wszystkie szkoły podstawowe powinny pozostać bez zmian , oczywiście gimnazjum nr 3 do likwidacji , Braciejowka , szkoła nr 2 i 3 powinny być szkołami " zbiorczymi" i tyle w temacie , Nie zazdroszczę Piasnikowi ma ciezki orzech do zgryzienia bo jak wiadomo z gim nr 3 wywodzi sie Krokowa -była tam dyrektorka , a obecna dyrektorka jest kto ? Nie kto inny tylko mama jednej pani redaktor a obecnie dyrektorki wydz , propagandy u Piasnika ,
Same Panie na własną prośbę zapetlilyscie sie nie patrząc do przodu , takie ruchy jakie teraz chcecie zrobic są spóźnione przynajmniej o rok , wtedy przeszło by wszystko bez bulu .

Panie Jacku ortografii się nauczyć w pierwszej kolejności. Bo "bul" to tak trochę wiejsko...

Widzę ze jest Pani bezpośrednio zainteresowana , i o to właśnie chodziło , jest wszystko dobrze z tym bulem , tak miało być , a czy POprawnie ? To juz inna sprawa
Cytować | Zgłoś administratorowi
niezrozumiałe
+22 #8 niezrozumiałe 2016-11-17 20:06
Co to oznacz szkoła ośmioklasowa w dwóch budynkach na Nullo i Korczaka ?. Cz w obu szkołach klasy od jeden do osiem, czy na Nullo od jeden do trzy a na Korczaka od cztery do osiem lub na odwrót ?.
Cytować | Zgłoś administratorowi
tom
-5 #7 tom 2016-11-17 19:19
Cytuję yetti:
Dokładnie. Nauczyciele mający wiek wynocha na zasłużony odpoczynek. Przynajmniej część belfrów z gimnazjum miałaby miejsce pracy nadal.

Cytuję yetti:
Dokładnie. Nauczyciele mający wiek wynocha na zasłużony odpoczynek. Przynajmniej część belfrów z gimnazjum miałaby miejsce pracy nadal.

A dlaczego z gimnazjum? Przecież można zatrudnić również młode osoby. Przecież zawsze tak nauczyciele płataki, że im źle, to teraz niech z gimnazjum idą na kasy do marketów. :D
Cytować | Zgłoś administratorowi
yetti
+7 #6 yetti 2016-11-17 18:57
Dokładnie. Nauczyciele mający wiek wynocha na zasłużony odpoczynek. Przynajmniej część belfrów z gimnazjum miałaby miejsce pracy nadal.
Cytować | Zgłoś administratorowi
Olkuszek
+27 #5 Olkuszek 2016-11-17 18:43
A może by tak Burmistrz Krok w końcu podjęła decyzję przy okazji reformy o wysłaniu wszystkich bez wyjątku nauczycieli mających prawa emerytalne na zasłużony odpoczynek!!! Nic dobrego Ci ludzie - z całym szacunkiem dla nich, ale już się wypalili - już do edukacji nie wnoszą. A lekcje u nich wyglądają tak, że w pierwszych ławkach sadzają sobie piątkowych uczniów i 45 min pracują z nimi, a resztę po prostu olewają. Przykre ale tak to wygląda w olkuskich szkołach.
Cytować | Zgłoś administratorowi
Nedwied
-7 #4 Nedwied 2016-11-17 18:36
Cytuję Yeti:
Patrząc na propozycje pani burmistrz Krok to widać wyraźnie ze w nieodległej perspektywie szkoła podstawowa nr 1 do zamknięcia a obecne gimnazjum nr 3 przejmie szkołę nr 1 , da sie ,? Da ,wierzcie mi , a powinno być tak ze. Wszystkie szkoły podstawowe powinny pozostać bez zmian , oczywiście gimnazjum nr 3 do likwidacji , Braciejowka , szkoła nr 2 i 3 powinny być szkołami " zbiorczymi" i tyle w temacie , Nie zazdroszczę Piasnikowi ma ciezki orzech do zgryzienia bo jak wiadomo z gim nr 3 wywodzi sie Krokowa -była tam dyrektorka , a obecna dyrektorka jest kto ? Nie kto inny tylko mama jednej pani redaktor a obecnie dyrektorki wydz , propagandy u Piasnika ,
Same Panie na własną prośbę zapetlilyscie sie nie patrząc do przodu , takie ruchy jakie teraz chcecie zrobic są spóźnione przynajmniej o rok , wtedy przeszło by wszystko bez bulu .

Panie Jacku ortografii się nauczyć w pierwszej kolejności. Bo "bul" to tak trochę wiejsko...
Cytować | Zgłoś administratorowi
w temacie
+28 #3 w temacie 2016-11-17 17:58
Szkoły podstawowe w Sienicznie, Kosmolowie, Zawadzie i Zedermanie szkołami filialnymi.... Hahaha, bystre (czytaj: podstępne, z drugim dnem) rozwiązanie burmistrz Krok. Mam nadzieję że rodzice nie dadzą się kolejny raz omamić.
Cytować | Zgłoś administratorowi
Yeti
+49 #2 Yeti 2016-11-17 17:34
Patrząc na propozycje pani burmistrz Krok to widać wyraźnie ze w nieodległej perspektywie szkoła podstawowa nr 1 do zamknięcia a obecne gimnazjum nr 3 przejmie szkołę nr 1 , da sie ,? Da ,wierzcie mi , a powinno być tak ze. Wszystkie szkoły podstawowe powinny pozostać bez zmian , oczywiście gimnazjum nr 3 do likwidacji , Braciejowka , szkoła nr 2 i 3 powinny być szkołami " zbiorczymi" i tyle w temacie , Nie zazdroszczę Piasnikowi ma ciezki orzech do zgryzienia bo jak wiadomo z gim nr 3 wywodzi sie Krokowa -była tam dyrektorka , a obecna dyrektorka jest kto ? Nie kto inny tylko mama jednej pani redaktor a obecnie dyrektorki wydz , propagandy u Piasnika ,
Same Panie na własną prośbę zapetlilyscie sie nie patrząc do przodu , takie ruchy jakie teraz chcecie zrobic są spóźnione przynajmniej o rok , wtedy przeszło by wszystko bez bulu .
Cytować | Zgłoś administratorowi
Barbara
+39 #1 Barbara 2016-11-17 17:01
Wszyscy bardzo interesują się losem nauczycieli,a czy ktoś chociaż słowem wspomniał o administracji i obsłudze likwidowanych placówek?
Oczywiście nie,bo kto by się takimi przejmował.Niech sobie robią co chcą,ale prawda jest taka,że bez obsługi te placówki by zarosły brudem.Nikt się nigdy nie nawet nie zastanowił ile wysiłku kosztuje utrzymanie czystości w szkołach.Wymogi są wielkie a do sprzątania ani żadnej maszyny tylko szczotka i szmata i oczywiście siła ludzkich mięśni.Może ktoś wreszcie też o takich ludzi by się zatroszczył ,bo ciężko pracują za najniższą krajową.
Cytować | Zgłoś administratorowi
Dodaj komentarz
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników. Przegląd Olkuski nie ponosi odpowiedzialności za ich treść. Komentarze obraźliwe, szkalujące i naruszające ogólnie przyjęte normy współżycia społecznego będą usuwane. Prosimy o rozwagę w formułowaniu wypowiedzi. Chcielibyśmy, żeby dyskusja była rzeczowa i pożyteczna dla innych internautów. Zastrzegamy sobie możliwość usuwania komentarzy, których forma i treść znacznie odbiegają od tematu artykułu, przyjętej etykiety internetowej oraz naszego regulaminu. Jako redakcja szanujemy wolność i swobodę wypowiedzi, ale cenimy sobie również dbałość o kulturę języka
UWAGA: jeśli chcesz zamieszczać komentarze pod własnym imieniem i nazwiskiem musisz się zarejestrować. Rejestracja i używanie awatarów zapobiega także podszywaniu się innych internautów pod wybrany przez Ciebie nick. Komentarze użytkowników ukazują się w czasie rzeczywistym. Zachęcamy do zgłaszania administratorowi komentarzy naruszających regulamin.
Apelujemy do naszych Czytelników o zamieszczanie przemyślanych komentarzy. Administrator portalu ma obowiązek udostępnić organom państwowym na ich wniosek dane użytkowników zamieszczających groźby karalne, komentarze obraźliwe bądź naruszające dobra osobiste. Nasz portal pozwala na dodawanie komentarzy bez rejestracji apelujemy jednak o niewykorzystywanie "pozornej" anonimowości do obrażania innych osób.
Do wszystkich którzy NIE ZROZUMIELI zamieszczonego powyżej apelu: zapewne zauważyli Państwo, że zostaliśmy zmuszeni do usunięcia niektórych komentarzy z naszej strony. Nie jest to wyrazem naszej cenzury, próby ograniczania prawa do merytorycznej dyskusji czy też wolności wypowiedzi, lecz jedynie stosowaniem się do przepisów obowiązującego prawa. Komentarze są usuwane na podstawie uzasadnionego wniosku pokrzywdzonej osoby lub w wyniku PROWADZONEGO POSTĘPOWANIA o zniesławienie, naruszenie dóbr, z powodu gróźb karalnych itp. Redakcja ma OBOWIĄZEK UDOSTĘPNIĆ (na podstawie pisemnego wniosku) uprawnionym organom dane użytkowników którzy takie komentarze zamieścili oraz usunąć je z publikacji. W pewnych kręgach nastała wręcz moda na ustalanie tożsamości komentujących, więc PONOWNIE APELUJEMY o zamieszczanie przemyślanych komentarzy.
NIE HEJTUJĘ, BO SZANUJĘ !!!