Komenda Wojewódzka Policji w Krakowie rozstrzygnęła przetarg na budowę nowego komisariatu w Kluczach. Długo wyczekiwana inwestycja wreszcie stanie się faktem.
W ubiegłym roku władze gminy i krakowskiej KWP podpisały akt notarialny dotyczący przekazania w formie darowizny nieruchomości gminy na rzecz Skarbu Państwa, na której powstanie nowy budynek komisariatu. To działka sąsiadująca z obecnie funkcjonującym komisariatem. Teraz wybrano wykonawcę inwestycji – to olkuska firma ZRB Paciej sp. z o. o.
Skąd pomysł budowy nowej siedziby policji? Jak już informowaliśmy, budynek kluczewskiego komisariatu nie spełnia wymogów zawartych w ogólnopolskim programie standaryzacji warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać komisariaty. Realizacja inwestycji ułatwi mieszkańcom gminy kontakt z policją. Obecnie wszystkie zgłoszenia telefoniczne są obsługiwane przez Komendę Powiatową Policji w Olkuszu. Ponadto funkcjonariusze z kolei zyskają dużo lepsze warunki do pracy.
– Nowoczesny budynek, elegancki i schludny, będzie spełniał wszelkie standardy. Warunki, w jakich będą pracować policjanci, z pewnością przyczynią się do poprawy obsługi interesantów. Wierzę, że nowa siedziba wpłynie na jeszcze lepszą współpracę Policji ze społeczeństwem – mówi Komendant Powiatowy Policji w Olkuszu, młodszy inspektor Piotr Morajko.
Zgodnie z planami, nowy obiekt będzie na miarę XXI wieku. – Przede wszystkim zostanie dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych. Poza tym na parterze powstanie recepcja oraz pokój obsługi interesantów. Teraz mieszkańcy muszą wchodzić na I piętro. W projekcie ujęto też pomieszczenia służbowe policjantów – opowiada komendant Komisariatu Policji w Kluczach, podkomisarz Jerzy Wilk.
Budowa będzie kosztować ponad 6,5 mln złotych. Gmina Klucze przekaże na ten cel 550 tys. złotych. Pozostała kwota pochodzić będzie ze środków Skarbu Państwa przekazanych za pośrednictwem Komendy Wojewódzkiej Policji w Krakowie. Dodatkowo gmina przeznaczy 547 tys. złotych na zagospodarowanie należącego do samorządu terenu wokół komisariatu, czyli budowę parkingu oraz urządzenie terenów zielonych.
– Gmina od dawna zabiegała o powstanie obiektu, który będzie spełniał współczesne standardy. Policjanci będą pracować całodobowo i w godnych warunkach. Dla gminy, która stawia między innymi na rozwój turystyczny Pustyni Błędowskiej, ma piętnaście tysięcy mieszkańców w piętnastu sołectwach, jest to niezbędne dla utrzymania należytego poziomu bezpieczeństwa – uważa wójt gminy Klucze Norbert Bień.
Planowany termin zakończenia inwestycji to marzec 2020 roku.
Fot. wizualizacja – gmina Klucze