krajowka1

Po raz kolejny przesuwa się termin modernizacji olkuskiego odcinka drogi krajowej 94. Tym razem w Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad zdecydowano, że inwestycja może być wykonana dopiero po 2015 roku. Powód? Zaplanowanych robót drogowych jest bardzo dużo, a pieniędzy na wszystko nie wystarczy.

Według początkowych założeń modernizacja miała się rozpocząć w tym roku. Kiedy na początku stycznia pisaliśmy o przesunięciu terminu na 2012 rok, dyrektor krakowskiego oddziału GDDKiA Jacek Gryga wyjaśniał, że powodem opóźnień było sześciomiesięczne oczekiwanie na zgodę Ministra Infrastruktury dotyczącą zmniejszenia odległości między skrzyżowaniami. Twierdził też, że realnym terminem uzyskania decyzji na realizację inwestycji jest październik 2011 roku. W tym samym czasie projektanci z firmy Egis Poland zapewniali, że projekt modernizacji „krajówki” będzie gotowy w kwietniu lub maju 2011 roku.

W sprawie modernizacji „krajówki” kilkakrotnie interweniował poseł Jacek Osuch (PiS). Do jego biura poselskiego wpłynęła właśnie odpowiedź od szefa krakowskiego oddziału GDDKiA Jacka Grygi na temat przyczyn odległych terminów remontu. – Z uwagi na znaczne ograniczenie środków finansowych na utrzymanie i przebudowę dróg krajowych w Polsce, stworzona została na najbliższe lata lista rankingowa. Lista ta zawiera pięciokrotnie więcej zadań niż przewidywane środki pozwolą zrealizować do 2015 roku. W tej sytuacji podjęto decyzję, by przerwać opracowywanie dokumentacji dla zadań, których realizacja możliwa będzie dopiero po 2015 roku, tak, aby środki na prace przygotowawcze można było wydatkować tam, gdzie projekty nie ulegną dezaktualizacji – pisze Jacek Gryga. Podobnie jest z drugim etapem modernizacji „krajówki” na odcinku Zederman – Jerzmanowice. Tam przed 2015 rokiem nie zostaną wybudowane chodniki ani odwodnienie drogi.

Pytania dotyczące opóźnień oraz projektu remontu olkuskiej „krajówki” wysłaliśmy do rzecznika prasowego krakowskiej GDDKiA. W odpowiedzi otrzymaliśmy jedynie wyjaśnienie dotyczące przesunięcia terminu modernizacji. Nie dowiedzieliśmy się, jakie drogowe prace znalazły się na wspomnianej liście rankingowej ani czy projekt modernizacji drogi krajowej 94 jest już wykonany. Na razie nie wiadomo również, czy za kilka lat roboty będą prowadzone według projektu, o którym pisaliśmy w styczniu. Zgodnie z jego założeniami na wszystkich skrzyżowaniach miały być sygnalizacje świetlne. Poza już istniejącymi światła zaplanowano na skrzyżowaniu drogi krajowej z ul. Gwarków i ul. Wspólną koło kopalni, ul. Kruszcową i ul. Długą w okolicach cmentarza, a także na skrzyżowaniu „krajówki” z ulicami Wiejską i Słowackiego oraz Polną i Wyszyńskiego.

W związku z decyzją GDDKIA poseł Osuch nie wyklucza użycia innych argumentów, aby przyspieszyć drogowy remont. – Decyzja GDDKiA w sprawie braku modernizacji DK 94 przebiegającej przez Olkusz jest tym bardziej niespójna, gdyż na tej drodze od 1 lipca wprowadza się elektroniczny system poboru opłat. Tak więc kierowcy będą musieli płacić za przejazd drogą, która jest niewyremontowana. Szczególnie dużym problemem są skrzyżowania DK 94 z ulicami Kościuszki i Rabsztyńską oraz Dwudziestu Straconych i Mickiewicza, gdzie system sygnalizacji jest przestarzały. W godzinach szczytu przy lewoskrętach tworzą się korki i często dochodzi tam do kolizji i wypadków. Nie wyobrażam sobie, żeby olkuski odcinek 94 nie był przez najbliższe cztery lata modernizowany. Do tej pory używaliśmy w pismach do GDDKiA i Ministerstwa Infrastruktury merytorycznych argumentów za modernizacją DK 94. Teraz być może trzeba będzie użyć innych argumentów – takich jak blokada drogi – zapowiada poseł.{jcomments on}

0 0 votes
Article Rating
Subskrybuj
Powiadom o
11 komentarzy
najnowszy
najstarszy oceniany
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze
Kwark
Kwark
13 lat temu

http://www.rynekinfrastruktury.pl/artykul/85/1/gddkia-obiecala-ale-czasy-sie-zmienily.html

o naszej drodze coraz głośnie. Może sie uda coś zrobić dobrego i remont bedzie wykonany.

czub
czub
13 lat temu

Najpierw będzięmy płacić parapodatek za korzystanie z drogi a potem będą ją remontować, logiczne.

m
m
13 lat temu

Nie wydaje się Wam, że trochę przesadna jest proponowana ilość sygnalizacji świetlnych ? Jeszcze gdyby były zsynchronizowane w system tzw „zielonej fali” to dlaczego by nie, ale jak mam co kilkaset metrów stawać na czerwonym to chętniej podaję przez miasto od wiaduktu aż po „piaski”.

Świnka z klasą
Świnka z klasą
13 lat temu

.
To całkiem możliwe. Osuch zablokuje drogę przy pomocy Kmity, szeregowego majora i jego pisowskich bojówek pod nazwą „strzelec” oraz przy pomocy wiceburmistrza Łysonia któremu to towarzystwo leży. Będzie awantura na całą Polskę, Polska zapamięta Osucha z blokady drogi 94 i z tego, że drapnął podpisy z krzeseł tych, którzy lecieli i niedolecieli. Wielkie osiągnięcia godne Ciemnogrodu zostaną wpisane do księgi Tyskiego, czy jak mu tam.

Kukułka
Kukułka
13 lat temu

Proszę proszę jak to się Pan Poseł Osuch uaktywnia na 4 miesiące przed wyborami 😛 a gdzież to się było przez 4 latka????

antypisowiec
antypisowiec
13 lat temu

nie podoba mi się PiS , ale jeszcze bardziej dzisiejsze poczynania rządu PO , choc głosowałem na PO to zmieniłem teraz zdanie i zagłosuje na Osucha , byłoby mi lżej gdyby był bezpartyjny ,

blokowiec
blokowiec
13 lat temu

dobry pomysł z tą blokadą , to jest chyba jedyna mozliwosc zwrocenia uwagi na problem przy biernej pomocy burmistrza , nie wspominając juz Ryszki .

mieszkaniec skalskie
mieszkaniec skalskie
13 lat temu

od kilku juz lat czekamy na ekrany akustyczne wzdłuż dk 94 na przeciwko carefura obiecywali ze 2011 r. bedzie rokiem w ktorym będzie zrealizowana ta inwestycja a tu dowiadujemy się ze moze dopiero po 2015 , robią z nas przysłowiowych baranów jak tak można , pytanie kieruje do posła Ryszki i jego rządu PO , prawie 60 % ludzi mieszkających przy 94 głosowało na na pana partie na PO , jak mamy wam teraz wierzyc , chyba nie pojdziemy na głosowania a jak pojdziemy to na was nie zagłosujemy,

czytelnik
czytelnik
13 lat temu

zobaczycie jakie będą korki, jak co każde skrzyżowanie będą światła!

Światła we dwóch opisanych miejscach chodzą bardzo dobrze, a kolizje powstają tylko dlatego, że kierowcy na siłę się wciskają na skrzyżowanie. Problemem jest tylko lewoskręt na Wolbrom.

teo
teo
13 lat temu

Położy się poślisko w poprzek drogi, na pierwszym zwężeniu, a że gruby jest to kawał drogi zablokuje :-). Coby mu kierowcy dużej krzywdy nie zrobili to od strony Katowic zasłoni się Kmitą a od strony Krakowa umminitetem. Będzie leżał tak długo aż remoncik sę odbędzie

Młody
Młody
13 lat temu

Na komin nie wlezie, a drogę to sam zablokuje – kolejne nieskuteczne pomysły. Czy jeszcze doczekamy posła z Jajami typu Jacek Soska …