marcin cockiewicz sejmik

Małopolscy radni chcą połączyć północno – zachodnią Małopolskę z autostradą A4. Na ostatniej sesji sejmiku podjęli w tej sprawie rezolucję skierowaną do Prezesa Rady Ministrów, Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Wodnej oraz parlamentarzystów z naszego województwa.

Obecnie trwają prace nad aktualizacją Rządowego Programu Dróg Krajowych na nową perspektywę finansową Unii Europejskiej 2014 – 2020. Radni apelują, aby w programie ująć wspomniane połączenie.  W rezolucji wymieniono powody, dla których inwestycja jest niezbędna: niewydolne funkcjonowanie układu dróg krajowych w Małopolsce Zachodniej (głównie drogi krajowej nr 94 łączącej województwo ze Śląskiem, niespełniającej wymagań parametrów technicznych dla wysokiego obciążenia ruchem), brak możliwości rozbudowy dk 94 w istniejącym przebiegu, uciążliwość i zagrożenie bezpieczeństwa ruchu, brak spójnego połączenia dróg krajowych z węzłami autostrady A4 i wiążącego się z tym ograniczonego powiązania z siecią TEN-T (transeuropejskiej sieci drogowej – przyp. red.), przełożenie się powyższych uwarunkowań na złą jakość powiązań komunikacyjnych w regionie i ponadregionalnych i ich wpływ na ograniczenie dynamiki rozwoju i współpracy gospodarczej województw.

O konieczności podjęcia zdecydowanych działań zmierzających w kierunku rozwoju naszego regionu mówił radny Marcin Cockiewicz. – Ta rezolucja ma kolosalne znaczenie. Mam nadzieję, że uda się przy porozumieniu samorządów doprowadzić do wytyczenia w miarę optymalnego połączenia „krajówki” z autostradą. Podstawowym problemem północno-zachodniej Małopolski jest dziś znacznie trudniejszy dojazd do stolicy Małopolski drogą krajową 94 niż na Śląsk. Inwestycja ta pozwoli zdecydowanie lepiej wykorzystać potencjał w całej Małopolsce Zachodniej. Musimy poprawić dostęp do autostrady, bo to podstawowa rzecz, na jaką zwracają uwagę inwestorzy. Mamy przecież tereny przemysłowe, strefy aktywności gospodarczej, terminale kolejowe. Teraz trzeba zadbać o dobrą komunikację – argumentował Marcin Cockiewicz.

Rezolucja został przyjęta jednogłośnie. Pod koniec kwietnia Zarząd Województwa Małopolskiego podjął uchwałę o zawarciu umów z powiatami: krakowskim, olkuskim, chrzanowskim oraz gminami: Krzeszowice, Trzebinia, Olkusz, Bolesław, Bukowno w sprawie wspólnego przygotowania do realizacji zadania inwestycyjnego p.n. „Budowa połączenia drogowego pomiędzy autostradą A4 i drogą krajową nr 94”.

Inwestycja obejmuje realizację dwóch zadań. Pierwsze z nich dotyczy aktualizacji wielowariantowej koncepcji budowy połączenia drogowego pomiędzy drogą krajową nr 28 i drogą krajową nr 79 Zator-Spytkowice-Alwernia-Węzeł Rudno-Wola Filipowska dla odcinka drogowego od węzła autostrady A4 Rudno do drogi krajowej nr 79 wraz z uzyskaniem dla niego decyzji środowiskowej. Szacunkowy koszt to 200 tys. złotych. Połowę tej kwoty w tym roku pokryje województwo. Na pozostałą kwotę w przyszłym roku złożą się trzy samorządy: powiat krakowski, powiat chrzanowski i gmina Krzeszowice (każdy po 16,66 proc. kosztów, czyli 33 tys. 333 złotych).
Drugie zadanie to wykonanie Studium Techniczno – Ekonomiczno – Środowiskowego dla połączenia drogowego autostrady A4 do drogi krajowej nr 94. Koszt przedsięwzięcia wyniesie 350 tys. złotych. Podobnie jak przy pierwszym zadaniu 50 proc. tej kwoty pochodzić będzie ze środków województwa. Powiat krakowski, powiat chrzanowski, Krzeszowice, Trzebinia, Olkusz, Bolesław, Bukowno zapłacą drugą połowę, po 7,14  proc. kosztów, czyli 25 tys. złotych.
– Powiat olkuski poinformował, że, z uwagi na swoją szczególną sytuacją ekonomiczną (działa obecnie w oparciu o budżet ustalony przez Regionalną Izbę Obrachunkową w Krakowie), zgodnie z obowiązującymi przepisami, nie ma możliwości udzielenia pomocy finansowej na rzecz województwa małopolskiego. Zadeklarował jednocześnie pełnoprawną partycypację w kolejnych etapach realizacji inwestycji – czytamy w uzasadnieniu uchwały.

Fot. T. Bargieł

0 0 votes
Article Rating
Subskrybuj
Powiadom o
22 komentarzy
najnowszy
najstarszy oceniany
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze
Luk
Luk
5 lat temu

Czytam Wasze komentarze i nie mogę wyjść z podziwu, wszdzie Olkusz,Olkusz,Olkusz czy Wy tego nie rozumiecie, że świat nie kończy się na oś Młodych i na Waszej bazylice. Dla miasta jakim jest Bukowno ta inwestycja jest zbawienia, która bezwzględnie musi powstać bo lokalne drogi nie wytrzymują ruchu ciężkiego, a i strefa, ZGH, Schneider i inne zakłady potrzebują dobrej komunikacji, wiec zanim ktoś zacznie coś reagować niech po prostu wyjdzie z domu, bo otaczający świat to nie tylko „ruski targ”, pozdrawiam

20120 p/d KRK-OLK
20120 p/d KRK-OLK
6 lat temu

DK 94 Kraków-Olkusz to najbardziej zatłoczona droga JEDNOJEZDNIOWA w Polsce na odc. pow. 10 km (20120 p/d odc. Jerzmanowice-Modlnica GPR 2015). Budowa drogi dwujezdniowej to ok. 800 mln zł (27 km – tyle brakuje). Jeśli ta droga nie zostanie zrobiona to Olkusz zostanie prowincjonalnym miasteczkiem (jak Gorlice albo Sucha) bez perspektyw na inwestycje czy osiedlanie się nowych mieszkańców. Szosa do Rudna + A4 + bramki 10 zł (ok. 50 km !!! do Krakowa) jako alternatywa dla DWUJEZDNIOWEJ to żart.

Gajowy
Gajowy
6 lat temu

Po zbudowaniu zapowiadanych nowych pasów DK94 oraz kolei transpustynnej pozostanie tylko zrobienie lotniska. Przy obecnym sprzyjającym układzie politycznym będzie to proste i łatwe, Olkusz będzie miał najlepszy układ komunikacyjny w Polsce.

Gajowy
Gajowy
6 lat temu

Jest piękny łącznik z nową gładką nawierzchnią przez Gorenice do Krzeszowic i Rudna z jednej strony, z drugiej strony przez Niesułowice do Trzebini. Dwa łączniki DK94 z A4 średnio uczęszczane. Do tego jak widać jest potrzebny trzeci łącznik dokładnie przez środek lasu pomiędzy dwoma wyżej wymienionymi łącznikami. Na początek trzeba wydać 200 tys zł na policzenie dzikich świń biegających w tym lesie przez który ma przebiegać trzeci łącznik potem 350 tys zł na przegonienie tych świń stamtąd. Przy odrobinie konsekwencji skombinuje się dalszą kasę na wycięcie drzew i budową wymarzonego łącznika. Na szczęście gmina Olkusz się do tego dołoży co będzie świetną promocją może nie na taką skalę jak ze słynnym łańcuchem ale kto wie może Greenpeace stanie w obronie dzikich świń i w Nowym Jorku się usłyszy o Olkuszu.

Ewan
Ewan
6 lat temu

Jaki brak rozbudowy DK94 do krakowa poseł Osuch jak trzeba było głosować na niego w wyborach do sejmu obiecywał rozbudowe DK 94 o dodatkowe pasy do wyprzedzania czyżby poseł kłamał????

harypoter
harypoter
6 lat temu

Gdyby partyjni koledzy radnego Cockiewicza po 8 latach rządzenia nie zostawili „gołego zadka” w kasie budżetu państwa pewnie byłoby inaczej z wszystkimi inwestycjami.

Mapa
Mapa
6 lat temu

[quote name=”kolo”]Droga do A4 sie marzy ?? Po Olkuszu się jeździ jak po off-roadzie, nie ma kto poprawić/naprawić dróg a inwestycje milionowe się marzą.. Weżcie się za robotę w mieście a nie tylko pomysły i pomysły.. Żurada, 29Listopada, Przemyslowa i wiele innych wołaja o pomstę do nieba. Kamyk nie da sie poszerzyć ?? Przez jednego oszołoma ?? Pacuń żałuje kilka litrów farby na drodze do Bukowna, krajobraz księżycowy przy Orzeszkowej straszy ponad 30 lat – tu sie weźcie i zróbcie.. Jest pole do popisu i ludzie by was może troche lubieli..[/quote]
Do powyższego można dodać zły lub beznadziejny stan ulic: Olewińska-brak ok 100 metrów asfaltu,Dworska, M.C Skłodowskiej, Armii Krajowej (plus brak wyjazdu na Osiecką),Biema (do Legionów), Kocjana, Słowackiego, 20 Straconych,Nullo od Słowackiego do Polnej i pewnie jeszcze inne.

kolo
kolo
6 lat temu

Droga do A4 sie marzy ?? Po Olkuszu się jeździ jak po off-roadzie, nie ma kto poprawić/naprawić dróg a inwestycje milionowe się marzą.. Weżcie się za robotę w mieście a nie tylko pomysły i pomysły.. Żurada, 29Listopada, Przemyslowa i wiele innych wołaja o pomstę do nieba. Kamyk nie da sie poszerzyć ?? Przez jednego oszołoma ?? Pacuń żałuje kilka litrów farby na drodze do Bukowna, krajobraz księżycowy przy Orzeszkowej straszy ponad 30 lat – tu sie weźcie i zróbcie.. Jest pole do popisu i ludzie by was może troche lubieli..

pis
pis
6 lat temu

[quote name=”Młody”]No nie wiem, radni drogami na południe a poseł partii rządzącej w odwrotną stronę, koleją, przez Pustynię Błędowską …

pewnie znowu dadzą zarobić projektantom i różnym „specom” od analiz i skończy się jak z „szybką koleją” przez Olkusz …[/quote]
jak to inicjatywa osucha to tek kolei nigdy nie będzie

Romanow
Romanow
6 lat temu

Jakby ten wyjazd z AK w końcu się udało zrobić to i tak sukces będzie tylko jednego radnego z tego terenu. Populista bez dorobku, który nie ma szansy na reelekcję.

rr
rr
6 lat temu

[quote name=”Droga”]Może by wreszcie burmistrz i starosta usiedli i dogadali się i uruchomili wyjazd z Armii Krajowej na Osiecką.Wszyscy mieszkańcy Pakuski na to czekają.Niech tłumaczeniem nie będzie podrzucanie śmieci tylko bezpieczeństwo ludzi. Ten temat jest również ważny panie radny Cockiewicz jak powyżej. Sprawa jest odbijana między urzędami a co z obietnicami wyborczymi.Niech zwycięży rozsądek i odpowiedzialnośc a nie wszechobecna biurokracja![/quote] Pewnie. 😆 😆 😆
Wyjazd z olkuskiej drogi gminnej (Armii Krajowej) na olkuską drogę powiatową (Osiecka) koniecznie powinien być tematem rezolucji sejmiku w Krakowie. Jeszcze lepiej jak sprawą zająłby się w końcu Sejm, Senat i cała „dobra zmiana”. A może jeszcze jakieś orędzie Pana Prezydenta. 😆 😆 😆
Miało chyba być poważnie, ale wyszedł kabaret. Takich sobie wybraliśmy i burmistrza i starostę, dla których słowa „kompromis”, „porozumienie”, „prawdziwe problemy mieszkańców” są kompletnie nieznane. Ważne żeby „moje” było na wierzchu. I mój łańcuch. Aha. No i jeszcze najważniejsze – czyj będzie sukces, bo przecież nie może być tego drugiego. Ego jednego, ani drugiego tego by ni przeżyło.
To dopiero kabaret i niestety sami go sobie zafundowaliśmy. 😆 😆 😆

Młody
Młody
6 lat temu

[quote name=”KOSMOs”]A co z połączeniem Osucha i Ozdoby ?.[/quote]

Aby przechytrzyć Ministra wymyślili trasę Łazy – Kraków przez Pustynię Błędowską a koszty inwestycji poniosą Amerykanie w ramach operacji „Desert Storm” …

Droga
Droga
6 lat temu

[quote name=”Berni”]No to jest szansa aby naprawić ten stan rzeczy który jest obecnie tj. wielki niewypał szumnie nazwany „obwodnicą” Olkusza i wybudowanie obwodnicy z prawdziwego zdarzenia, po 2 pasy ruchu w każdym kierunku, wyrzucenie ruchu tranzytowego poza miasto a nie PRZEZ miasto. Trzeba tylko mądrze to zaprojektować, po konsultacji z ludźmi, a nie cichaczem jak ostatnio, nikt nic nie wiedział, ludzie się zorientowali jak im osiedle zaczęli rozkopywać. Wykupić tereny, zagwarantować finansowanie, a nie po najmniejszej linii oporu, minimalnych kosztach, na odczep się. A jak nie będzie na to środków to wogóle nie budować.[/quote]
Może by wreszcie burmistrz i starosta usiedli i dogadali się i uruchomili wyjazd z Armii Krajowej na Osiecką.Wszyscy mieszkańcy Pakuski na to czekają.Niech tłumaczeniem nie będzie podrzucanie śmieci tylko bezpieczeństwo ludzi. Ten temat jest również ważny panie radny Cockiewicz jak powyżej. Sprawa jest odbijana między urzędami a co z obietnicami wyborczymi.Niech zwycięży rozsądek i odpowiedzialnośc a nie wszechobecna biurokracja!

Figa
Figa
6 lat temu

[quote name=”adam.czyk”][quote name=”KOSMOs”]A co z połączeniem Osucha i Ozdoby ?.[/quote]
Jak to co? To co zawsze. 😆 😆 😆
Rzecznik prasowy Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa: W uchwalonym 15 września 2015 roku „Krajowym Programie Kolejowym do 2023 roku” nie jest planowana inwestycja obejmująca budowę nowej linii kolejowej na odcinku Olkusz – Kraków. Jednocześnie wyjaśniam, że w okresie ostatnich dwóch lat samorządy nie zwracały się w tej kwestii do Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa.
Minister infrastruktury Andrzej Adamczyk zapytany przez Radio Kraków o budowę kolejnej linii odpowiada, że Olkusz jest ważny, ale na początek musimy dokończyć rozgrzebane inwestycje, w tym linię kolejową Kraków – Katowice. „Dzisiaj mamy problem z odbudową zaniedbanych szlaków. To dla nas priorytet. Bardzo ważne jest płynne połączenie Olkusza z Krakowem. Pytanie czy trasa Jurajska nie nakłada się na tak zwany „Y”, czyli na korytarz kolei dużych prędkości. W tych kategoriach należy rozważać komunikowanie Olkusza z Krakowem czy Katowicami” – dodaje Adamczyk. Minister dodaje, że kolei Trans-Jurajskiej nie ma na razie w żadnych planach,[/quote]

I co, było wychodzić przed orkiestrę zanim się zapyta ministra Adamczyka. Chłopcy się bawią i czarują koleją. Ale oczywiście populizm ponad wszystko.

adam.czyk
adam.czyk
6 lat temu

[quote name=”KOSMOs”]A co z połączeniem Osucha i Ozdoby ?.[/quote]
Jak to co? To co zawsze. 😆 😆 😆
Rzecznik prasowy Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa: W uchwalonym 15 września 2015 roku „Krajowym Programie Kolejowym do 2023 roku” nie jest planowana inwestycja obejmująca budowę nowej linii kolejowej na odcinku Olkusz – Kraków. Jednocześnie wyjaśniam, że w okresie ostatnich dwóch lat samorządy nie zwracały się w tej kwestii do Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa.
Minister infrastruktury Andrzej Adamczyk zapytany przez Radio Kraków o budowę kolejnej linii odpowiada, że Olkusz jest ważny, ale na początek musimy dokończyć rozgrzebane inwestycje, w tym linię kolejową Kraków – Katowice. „Dzisiaj mamy problem z odbudową zaniedbanych szlaków. To dla nas priorytet. Bardzo ważne jest płynne połączenie Olkusza z Krakowem. Pytanie czy trasa Jurajska nie nakłada się na tak zwany „Y”, czyli na korytarz kolei dużych prędkości. W tych kategoriach należy rozważać komunikowanie Olkusza z Krakowem czy Katowicami” – dodaje Adamczyk. Minister dodaje, że kolei Trans-Jurajskiej nie ma na razie w żadnych planach,

KOSMOs
KOSMOs
6 lat temu

A co z połączeniem Osucha i Ozdoby ?.

Berni
Berni
6 lat temu

No to jest szansa aby naprawić ten stan rzeczy który jest obecnie tj. wielki niewypał szumnie nazwany „obwodnicą” Olkusza i wybudowanie obwodnicy z prawdziwego zdarzenia, po 2 pasy ruchu w każdym kierunku, wyrzucenie ruchu tranzytowego poza miasto a nie PRZEZ miasto. Trzeba tylko mądrze to zaprojektować, po konsultacji z ludźmi, a nie cichaczem jak ostatnio, nikt nic nie wiedział, ludzie się zorientowali jak im osiedle zaczęli rozkopywać. Wykupić tereny, zagwarantować finansowanie, a nie po najmniejszej linii oporu, minimalnych kosztach, na odczep się. A jak nie będzie na to środków to wogóle nie budować.

misiek
misiek
6 lat temu

Z Olkusza na łącznik,bach za dychę przez bramki i już jesteś w Krakowie.A tak swoją drogą jak nie można rozbudować 94 wszerz to może zbudować estakadę?

mieszkaniec
mieszkaniec
6 lat temu

Naszym bezradnym nudzi sie w Olkuskim Ratuszu i nie wiedzą co mają zrobic ze swoimi pomysłami , niech sie przespaceruja po miejskich ulicach i zobacza w jakim stanie sa ulice. Olkuskie ulice wygladaja jak ser szwajcarski niech sie wezma solidnie do roboty i niech coś zrobią dla miasta , bo wiekszosc bezradnych mieszka w Olkuszu. Jest juz wiosna wiec czas wyjsc na zewnatrz nie siedziec za biurkami i pierdziec w stołki,bo to nic nie da . Jak długo bedzie trwał remont ulicy Polnej , pierwszy etap zakonczony przy I LO. i natym koniec a mieszkancy nadal jezdza po dziurawej ulicy , na łancuch dla Burmistrza były pieniądze a na remont ulicy niema . Brawo Panie Burmistrzu.

stinek
stinek
6 lat temu

Jak czytałem wcześniej o tym to byłem pewny, że to żart. Ale teraz to zaczyna być coraz większą farsą. Zamiast coś zrobić z DK 94 to oni wymyślają jakieś nierealne projekty. niedługo beda budować lotnisko albo port rzeczny na Babie.

kolejarz
kolejarz
6 lat temu

[quote name=”Młody”]No nie wiem, radni drogami na południe a poseł partii rządzącej w odwrotną stronę, koleją, przez Pustynię Błędowską …[/quote] Połączenie kolejowe forsowane ponoć przez Osucha musiałoby kosztować co najmniej pół miliarda. Za te pieniądze można wybudować nie jedną, nie dwie, ale ze trzy drogi od 94 do A4.

Młody
Młody
6 lat temu

No nie wiem, radni drogami na południe a poseł partii rządzącej w odwrotną stronę, koleją, przez Pustynię Błędowską …

pewnie znowu dadzą zarobić projektantom i różnym „specom” od analiz i skończy się jak z „szybką koleją” przez Olkusz …