Olkusz

W ubiegłym tygodniu otrzymaliśmy telefon od jednego z mieszkańców, który skarżył się na punktualność linii autobusowej „WK”, obsługiwanej przez Związek Komunalny Gmin „Komunikacja Międzygminna” w Olkuszu: zwróciliśmy się zatem do władz Związku z prośba o komentarz, pytając czy do tej instytucji wpływały w bieżącym roku podobne zawiadomienia oraz czy monitoruje ona punktualność autobusów, a jeśli tak, to w jaki sposób.

„Od kilku tygodni kursy są notorycznie opóźnione. Na placu przy Supersamie są kamery, więc autobus wyjeżdża o właściwej porze. Gorzej jednak jest z kursami powrotnymi z Zadola. W tym przypadku panuje totalna dowolność.” – twierdzi osoba kontaktująca się z naszą redakcją. Z udzielonej nam przez ZKG „KM” odpowiedzi wynika, że dotychczas zarejestrowano jeden anonimowy telefon od pasażerki z Wiśliczki dotyczący właśnie punktualności kursów linii „WK” z Zadola Kosmolowskiego do Olkusza.

 „Pani wnosiła o zmianę starszego kierowcy twierdząc, że odjeżdża on z Zadola Kosmolowskiego opóźniony, i dlatego autobus jest opóźniony w Wiśliczce, a potem w Olkuszu. Pasażerce udzieliliśmy odpowiedzi, że zweryfikujemy punktualność odjazdów z Zadola, natomiast w kwestii zmiany kierowcy na linii WK, pasażerka dostała numer telefonu do pracodawcy kierowcy linii WK, tj. firmy PKS Południe Sp. z o.o. ( ZKG nie zatrudnia kierowców, ten obowiązek spoczywa na operatorze komunikacji miejskiej).” – wyjaśniają przedstawiciele Związku, dodając przy tym, że analiza punktualności odjazdów z przystanku „Zadole Kosmolowskie Pętla” nie potwierdziła zasadności skargi pasażerki.

„Autobus linii WK odjeżdża punktualnie z przystanku startowego w Zadolu Kosmolowskim, natomiast występują opóźnienia powstające w trakcie kursu do Olkusza, gdyż autobus musi się włączyć do ruchu na drogę wojewódzką DW773 w Kosmolowie oraz wyjeżdżając z Wiśliczki, następnie musi się włączyć do ruchu na drogę krajową DK94 w Sienicznie. Po godzinie 7 opóźnienie powstaje również na skrzyżowaniu Zagaje z DK94, przez korek na sygnalizacji świetlnej.” – tłumaczą pracownicy ZKG „KM” w Olkuszu.

Przedstawiciele tej instytucji informują również, że każdy autobus posiada zainstalowany rejestrator GPS, co umożliwia zlokalizowanie autobusu w czasie rzeczywistym, a także odczyt historii przejazdów zapisanych na serwerze w archiwum. Zgodnie z zapisami umów na świadczenie usług w komunikacji miejskiej w ramach publicznego transportu zbiorowego na liniach ZKG „KM” w Olkuszu, operator jest zobowiązany do przestrzegania regularności i punktualności kursowania autobusów, przy czym dopuszcza się co najwyżej 3 minuty opóźnienia (nie dotyczy to przystanku początkowego) oraz jednominutową niedokładność w pomiarach punktualności kursowania autobusów.

„W przypadkach wystąpienia udokumentowanych utrudnień w ruchu drogowym lub wystąpienia ekstremalnych warunków pogodowych uwzględnia się większe niż powyżej ustalone dopuszczone opóźnienia i niedokładności w realizacji rozkładów jazdy. Każdy stwierdzony przypadek rozpatrywany będzie indywidualnie.” – czytamy w piśmie nadesłanym do naszej redakcji.

0 0 votes
Article Rating
Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze