pytajnik2

Mieszkańcy Olkusza od lat skarżą się na postępującą marginalizację naszego miasta ze strony różnego rodzaju firm i instytucji. Najczęściej polega ona na likwidacji placówek zapewniających bieżącą obsługę interesantów. Przykładem takich praktyk było zamknięcie biur obsługi klienta zakładów energetycznych i gazowniczych. Czy jest szansa na ich ponowne otwarcie?

Klienci takich firm jak PGNiG czy Tauron od kilku lat zmuszeni są do załatwiania swoich spraw w placówkach mieszczących się w Chrzanowie i Dąbrowie Górniczej. Powodem takiej sytuacji są finanse. Jak podają oficjalne komunikaty, reorganizacje obszarów handlowych poprzedzane są szczegółowymi analizami.

Uwzględniają one ilość obsługiwanych interesantów, lokalizację biur oraz wpływ planowanych zmian na jakość obsługi klientów. Na ich podstawie zapadają decyzje o likwidacji placówek i rozbudowie innych kanałów obsługi, takich jak telefoniczne infolinie czy witryny internetowe. Jak to zwykle bywa w przypadku analiz, nikt jednak nie bierze pod uwagę społecznych skutków takich działań.

Mieszkańcy powiatu olkuskiego, którzy chcieliby rozpocząć współpracę i zostać przyłączeni do sieci muszą wybrać się w podróż do oddalonej o kilkanaście kilometrów miejscowości. Sytuacja taka jest szczególnie dotkliwa dla osób nie posiadających własnych samochodów oraz ludzi starszych. Dlatego bardzo często wśród mieszkańców Olkusza słychać głosy domagające się zmiany takiego stanu rzeczy.

Postanowiliśmy sprawdzić, jakie są szanse na realizację tych postulatów. Jako pierwsi informacji udzielili nam przedstawiciele firmy PGNiG. Jak informują, wdrażana właśnie nowa strategia firmy ma skupiać się przede wszystkim na bezpośrednich kontaktach z klientami.

  – Nasza spółka rozważa uruchomienie biura obsługi klienta w Olkuszu. W pierwszym etapie proponujemy otwarcie dwustanowiskowego punktu, w którym dyżurowaliby raz w tygodniu nasi pracownicy. W związku z tym, że nie dysponujemy w chwili obecnej lokalem w Olkuszu, podjęliśmy się rozmów z Urzędem Miasta i Gminy Olkusz w sprawie możliwości udostępnienia pomieszczenia w urzędzie na tymczasowe biuro obsługi. Termin otwarcia takiego biura oraz zasady, według jakich miałoby ono funkcjonować, uzależnione są przede wszystkim od możliwości pozyskania lokalu. Zakładamy, że w sytuacji dużego zainteresowania naszymi usługami, po upływie trzech miesięcy od otworzenia tymczasowego BOK, moglibyśmy uruchomić własne biuro w centrum miasta – informuje Emilia Tomalska z Departamentu Marketingu spółki PGNiG Obrót Detaliczny.

Mniej optymistycznie przedstawia się kwestia powrotu do Olkusza biura energetyki. Jak wynika z udzielonej odpowiedzi, obecnie największą popularnością wśród klientów cieszy się infolinia.

– Potrzeby i preferencje klientów Taurona są systematycznie badane. Z badań tych wynika m.in., że ponad 80 proc. klientów deklaruje chęć korzystania z innych niż obsługa bezpośrednia kanałów kontaktu. Preferencje klientów wyznaczają kierunki zmian, które wprowadzamy w obsłudze klientów. Tak też było w przypadku modyfikacji  funkcjonowania sieci punktów obsługi – tłumacz Elżbieta Bukowiec, rzecznik prasowy TAURON Sprzedaż sp. z o.o.

Zdaniem przedstawicieli firmy TAURON poprzez kontakt telefoniczny klienci mogą uzyskać niezbędne informacje oraz załatwić wszystkie sprawy związane ze sprzedażą i dostarczaniem energii elektrycznej. Oprócz tego interesanci mogą także kontaktować się z firmą za pośrednictwem poczty e-mail oraz elektronicznego biura obsługi. Istnieje także możliwość  zawierania, rozwiązywania i aktualizowania umów korzystając z tradycyjnej korespondencji.

Przedsiębiorstwa często tłumaczą, że ponoszone przez nie koszty obsługi odbiorców mają bezpośredni wpływ na wysokość opłat obciążających klientów. Teoretycznie więc funkcjonowanie biur obsługi nie jest konieczne. A jak wygląda praktyka? – Zapraszamy do dyskusji na www.przeglad.olkuski.pl

1
Dołącz do dyskusji

Zaloguj się się aby komentować
1 Wątków
0 Odpowiedzi
0 Subskrybentów
 
Najbardziej aktywny
Najczęściej komentowany
0 Autorzy komentarzy
pavv Ostatni autorzy komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
pavv
pavv

Wszystko odnośnie prądu i gazu załatwiam albo przez Internet albo telefonicznie za 0 zł.