O tym, że języków obcych należy się uczyć, nie trzeba chyba nikogo przekonywać. Istota sukcesu w perfekcyjnym opanowaniu języka leży w tym, jak będziemy się go uczyć, bo same książki nie wystarczą. Na interesujący sposób połączenia nauki z dobrą zabawą wpadła jedna z olkuskich nauczycielek języka angielskiego, która zaproponowała uczniom wystawienie sztuk teatralnych w języku angielskim. Pomysł się przyjął, a uczniowie Gimnazjum nr 3 w Olkuszu przenieśli na „deski teatru” własne interpretacje „Piotrusia Pana”, „Harrego Pottera” i „Władcę Pierścieni”. Pomysł doceniły też inne szkoły, które chętnie zapraszają tę ,,obcojęzyczną” grupę teatralną na gościnne przedstawienia do siebie.

 

Od zawsze fascynował mnie teatr i brałam udział w przedstawieniach teatralnych aż do końca studiów. Uwielbiam pracować z młodymi ludźmi nad stwarzaniem nowych form w sposób kreatywny. Chciałam dać uczniom możliwość rozwijania się i realizowania własnych pomysłów poprzez sztukę i zabawę – opowiada Anna Banyś-Berlińska, anglistka z Gimnazjum nr 3 w Olkuszu. Pomysł narodził się 3 lata temu i każdego roku młodzi opracowywali 30-minutową sztukę. Scenariusze,wsparte muzyką, tańcem i efektami specjalnymi, zostały napisane przez samych gimnazjalistów.
 
– Taki teatr językowy jest dla uczniów szansą na rozwijanie wyobraźni, talentu oraz języka angielskiego w inny sposób niż nauka z podręcznika. To również świetna zabawa, która uczy pracy zespołowej, odpowiedzialności i systematyczności, gdyż próby trwają cały rok, czasem dwa razy w tygodniu. Uczniowie uczą się również kontrolować własny strach i przezwyciężać tremę – opowiada opiekunka grupy teatralnej. Korzyść ma również widownia, bo oprócz doświadczeń estetycznych, mimowolnie uczy się języka obcego.

Uczniom pomysł przypadł do gustu i chętnie zaangażowali się w szkolny teatr. Dodatkowa praca po obowiązkowych zajęciach szkolnych nie stanowi dla nich problemu. Wręcz przeciwnie, co roku zgłasza się coraz większa ilość chętnych. Pracują nie tylko nad scenariuszem i zapamiętaniem swoich ról, ale także sami robią scenografię oraz z pomocą szyją kostiumy.  

– To nieprawda, że młodzi ludzie są znudzeni szkołą, nie czytają i nie chcą się w nic angażować. Młodzież bardzo chętnie przyłącza się w inicjatyw, które są dla niej urozmaiceniem i mogą się dzięki nim realizować – podkreśla Anna Banyś-Berlińska. Jej grupa teatralna wystawiała sztuki nie tylko dla widowni z rodzimego Gimnazjum nr 3, ale również chętnie odpowiedziała na zaproszenie olkuskich szkół podstawowych i I Liceum Ogólnokształcącego. Kluczem do sukcesu jest pewnie również dobór repertuaru. Bo kto z młodych nie słyszał o Harrym Potterze czy Władcy Pierścieni? Zobaczenie adaptacji tych światowych bestsellerów w oryginalnej wersji językowej to nie tylko zabawa, ale przede wszystkim nauka, którą się chłonie bez przymusu.

Może w Waszej szkole też realizujecie interesujący projekt, który przełamuje szkolną rutynę i sprawia uczniom wiele satysfakcji? Jeśli chcielibyście się podzielić nim z naszymi Czytelnikami, piszcie – redakcja@przeglad.olkuski.pl. Wspieramy dobre pomysły!

0 0 votes
Article Rating
Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze