Olkusz

Remont stacji kolejowej w Olkuszu idzie pełną parą, przynosząc widoczne zmiany zarówno dla mieszkańców, jak i podróżnych: inwestycja, która obejmuje modernizację infrastruktury torowej oraz peronowej, ma na celu podniesienie standardów obsługi pasażerów oraz dostosowanie stacji do współczesnych potrzeb. Choć do zakończenia całej inwestycji jeszcze daleko, to już niebawem do użytku oddany zostanie jeden z dwóch nowych peronów!

Przypominamy, że wiosną bieżącego roku rozpoczęła się długo wyczekiwana przebudowa olkuskiej infrastruktury kolejowej: zakres prac jest naprawdę szeroki, jako że unowocześnianych jest obecnie pięć torów o długości 750 metrów każdy, a ponadto budowane są dwa perony: jeden dwustronny o długości 400 metrów oraz jeden jednostronny, mierzący 500 metrów, który w przyszłości może także zostać rozbudowany o dodatkową krawędź. Ważnym elementem tej inwestycji jest również budowa przejścia podziemnego w miejscu dotychczasowej kładki, co usprawni dojście do peronów oraz ułatwi do nich dostęp osobom o ograniczonej mobilności. Komfort podróżnych podniosą na dodatek nowoczesne wiaty peronowe.

Wartość całej inwestycji opiewa na kwotę aż 110 milionów złotych, a prace realizuje firma Swietelsky Rail Polska: jest to dokładnie ten sam wykonawca, który prowadzi obecnie prace przy budowie wiaduktu nad torami kolejowymi w Bukownie. Zakończenie wszystkich prac w obrębie olkuskiej stacji PKP planowane jest natomiast na koniec przyszłego roku.

Przebudowa infrastruktury kolejowej w Olkuszu nie ma wpływu na rozkład jazdy pociągów, a wejście na tymczasowy peron prowadzi przez plac manewrowy jednej ze szkół nauki jazdy. Aby do niego dotrzeć, obecnie trzeba jednak przekroczyć Linię Hutniczą Szerokotorową, choć już niedługo podróżnych czekają w tej kwestii duże zmiany: w grudniu nastąpi bowiem częściowe oddanie do użytku jednego z dwóch nowych peronów.

„Prace modernizacyjne na stacji Olkusz są już na zaawansowanym etapie. W grudniu planowane jest oddanie do użytku części peronu nr 2 wraz z niezbędną infrastrukturą, umożliwiającą pasażerom dostęp do pociągów. Tymczasowe dojście do peronu nr 2 będzie prowadziło od przejazdu kolejowo-drogowego w ciągu ulicy Partyzantów, który zostanie otwarty dla ruchu pieszego do czoła peronu.” – informuje Dorota Szalacha z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Warto również wspomnieć, że w okolicy peronu powstanie przystanek komunikacji miejskiej, co umożliwi łatwiejszy dostęp do stacji mieszkańcom innych części miasta: takie rozwiązanie jest szczególnie istotne dla osób starszych oraz o ograniczonej mobilności. „W kolejnej fazie robót rozebrany zostanie natomiast istniejący peron, który obecnie obsługuje podróżnych. Kontynuowane będą z kolei prace m.in. w zakresie infrastruktury pasażerskiej, przejścia podziemnego czy branży torowej.” – podsumowuje Dorota Szalacha.

Po rozpoczęciu remontu wiele osób wskazywało, że nowa stacja kolejowa nie została skomunikowana z kładką dla pieszych biegnącą od ulicy Marie Curie-Skłodowskiej do ulicy Na Skarpie: utworzenie wejścia na peron od strony ulicy Partyzantów stanowi zatem niejako wyjście naprzeciw potrzebom mieszkańców południowych osiedli Srebrnego Miasta. Obecnie nie wiadomo jednak, czy będzie ono funkcjonowało również po zakończeniu prac.

 

0 0 votes
Article Rating
Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
najnowszy
najstarszy oceniany
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze