W połowie marca będzie wiadomo, która firma wybuduje pierwszy etap olkuskiej obwodnicy, od skrzyżowania z „krajówką” na wysokości ul. Zagaje do drogi w kierunku Wolbromia. Na przetarg ogłoszony przez Zarząd Dróg Wojewódzkich w Krakowie wpłynęło 15 ofert.
Cała obwodnica liczy około 7,5 km. Będzie ona łączyć drogi wojewódzkie nr 791 w kierunku Chrzanowa z 783 w kierunku Wolbromia, z pominięciem centrum Olkusza, co znacznie zmniejszy ruch w samym mieście. Inwestycję podzielono na dwa etapy. Prace rozpoczną się od skrzyżowania z „krajówką” na wysokości ul. Zagaje do drogi w kierunku Wolbromia, z którą połączy się już za przejazdem kolejowym w Rabsztynie. Tutaj pojawi się rondo, które połączy budowaną drogę z tą na Troks i do Rabsztyna.
W ZDW na sfinansowanie przedsięwzięcia przeznaczono 24 mln 600 tys. złotych. Najtańszą ofertę złożyła podwrocławska „Eurovia Polska” S.A. (22 mln 474 tys. złotych), a najdroższą Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Sp. z o. o. z Mińska Mazowieckiego (35 mln 539 tys. złotych).
– Kryterium cenowe nie jest jedynym, pozostaje jeszcze drugie kryterium – termin wykonania – podkreśla rzecznik prasowy Zarządu Dróg Wojewódzkich w Krakowie, Roman Leśniak. Najkrótszy czas budowy zadeklarował skierniewicki „Mirbud” (17 miesięcy), najdłuższy – Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Sp. z o. o. oraz „Mostostal Warszawa” są (po 30 miesięcy).
Druga część obwodnicy będzie przebiegać od skrzyżowania z drogą wojewódzką 783 równolegle do ul. Kochanowskiego na osiedlu Młodych. Z południowej strony ominie osiedle Pakuska, a następnie połączy się z trasą nr 94 na wysokości ul. Zagaje. Według szacunków z jesieni ubiegłego roku koszt tego zadania wyniesie około 28 mln złotych.
[quote name=”czaruś”]Oprócz ceny i terminu wykonania najważniejsza powinna być jakość wykonania…Czyli powinna to być znana firma która zrobiła już wiele takich inwestycji wysokiej jakości…
Oby wykonawca (kimkolwiek by nie był) nie odwalił fuszerki bo po dziurawej drodze nikt nie zechce jeździć i wtedy nici z ambitnych planów odkorkowania miasta :lol:[/quote]
Czaruś „doświadczenie i wymagania jakości” to o wiele za mało.
Sedno sprawy to OFERTA Z PRAWDZIWĄ WARTOŚCIĄ ROBÓT, wartością w pobliżu kosztorysu inwestorskiego a nie 50% niższa a wtedy jakość wyjdzie już sama.
[quote name=”marian nowik”][quote name=”marian nowik”]gdybysmy mieli za burmistrzów Osucha lub Kmite albo obu ich naraz to Olkusz byłby kraina mlekiem i miodem płynącą .
A tak na poważnie to coś mi sie zdaje że Olkusz bardzo po(moderacja)da pod obecnymi rzadami . Zastanawiam sie czy mysmy sami nie zrobili sobie kuku wybierając miłościwie nam panującego burmistrza.[/quote]
Czy POD.UPADA to słowo wymagające moderacji ?[/quote]
a może się kojarzy?
„Kryterium cenowe nie jest jedynym, pozostaje jeszcze drugie kryterium – termin wykonania”
No to z takimi kryteriami mamy pewne, że zrobią szybko i źle.
Ludzie z bloków wzdłuż Kochanowskiego dlaczego wy się nie buntujecie.
Co za bałwan polecił zaprojektować obwodnicę pod oknami bloków .
Obwodnicę która będzie zatruwać smogiem mieszkańców osiedla a szczególnie dzieci.
Witam ponownie,
Dziękuję Pani Wioli za wyjaśnienie -:) Nie będę się odnosił do działań propagandowych niektórych polityczków z Olkusza, bo przy całym szacunku. dla mnie to żenujące, co czasami te osoby wyprawiają. Sama obwodnica ma w zamierzeniu sprzyjać rozwojowi miasta, ułatwić życie mieszkańców i oczywiście odciążyć ruch w centrum miasta. Zobaczymy. Na razie obawiam się, jak to często bywa przy inwestycjach infrastrukturalnych, że koszt obwodnicy będzie wyższy od początkowo zakładanego, że będą oszczędności na materiałach, że czas realizacji będzie wydłużony itp. Jednakże zakładam, że podobnie jak budowa nowego „ronda ofiar Katynia w Krakowie” budowa olkuskiej obwodnicy będzie monitorowana przez mieszkańców.
Z ukłonami.
Fakt. W UM w Olkuszu biurek podostawiali. Przypomniał mi się dowcip: Panie kierowniku taki zapier….l że nie ma czasu taczek załadować.
A ja myślę, że pierwszym krokiem w całej tej dyskusji nie powinno byc dyskutowanie kto będzie „po” Dariuszu, ale odsunięcie go od sprawowania władzy możliwie jak najszybciej. Czemu? Wystarczy zobaczyć jaki bałagan panuje w Urzędzie. Rządzą naczelnicy i pracownicy. DR stał się wydmuszką… przykre niestety. A tak się dobrze DR zapowiadał. Rozsądną alternatywą w całym tym galimatiasie jest p. Orkisz.
trata ta ta Kmita z Osuchem ! stare cwaniaki nic do tej pory w żadnej dziedzinie nie zrobili tylko wszędzie gdzie coś ktoś załatwi to się podpinają ,że niby Oni ,To sie nazywa cwaniactwo polityczne …cicha nawierzchnia ludzie toż to bajki ,wszystko pójdzie tak jak zostało zaprojektowane ,a on sobie tylko piszą ,piszą ,piszą i na wszystko maja pomysły ! O dziwo takie które już są w realizacji załatwione przez kogoś calkiem innego .To jest szczyt cwaniactwa!!!!!!!!!!!!!!!!
pod.upada
[quote name=”marian nowik”]gdybysmy mieli za burmistrzów Osucha lub Kmite albo obu ich naraz to Olkusz byłby kraina mlekiem i miodem płynącą .
A tak na poważnie to coś mi sie zdaje że Olkusz bardzo po(moderacja)da pod obecnymi rzadami . Zastanawiam sie czy mysmy sami nie zrobili sobie kuku wybierając miłościwie nam panującego burmistrza.[/quote]
Czy POD.UPADA to słowo wymagające moderacji ?
gdybysmy mieli za burmistrzów Osucha lub Kmite albo obu ich naraz to Olkusz byłby kraina mlekiem i miodem płynącą .
A tak na poważnie to coś mi sie zdaje że Olkusz bardzo podupada pod obecnymi rzadami . Zastanawiam sie czy mysmy sami nie zrobili sobie kuku wybierając miłościwie nam panującego burmistrza.
[quote name=”nieprzekonany”]. dzięki nim zastosowano nawierzchnię cichego asfaltu.
Na razie zaprojektowano !!!!!!!
Z tym cichym asfaltem to nie byłbym taki pewien , bo realia są takie że jest to gorszy w utrzymaniu asfalt i wykonawca będzie się starał przeforsować zwykły[/quote]
Byłem osobiscie na spotkaniu w urzędzie i byłem pod wrażeniem prowadzonej dyskusji przez panów z PiS ,
wiedzieli czego chcą , mieli ze sobą nasze. podpisy i nas do wsparcia .Burmistrz z wysokiego „c” na początku zszedł o przynajmniej dwie oktawy niżej .
Nieprzekonanych się nie przekona a więc szkoda zawracać sobie głowę takimi wpisami.
. dzięki nim zastosowano nawierzchnię cichego asfaltu.
Na razie zaprojektowano !!!!!!!
Z tym cichym asfaltem to nie byłbym taki pewien , bo realia są takie że jest to gorszy w utrzymaniu asfalt i wykonawca będzie się starał przeforsować zwykły
Mieszkańcy Osiedla Młodych:
Współczuję wam serdecznie ! Przez najbliższe 2 lata będziecie mieli wykopki przed oknami a potem ruchliwą drogę …
Głosujcie dalej na PO….
z PO-zdrowieniami Wasz Wódz Donek 😆
Ciekawe czy bys nie protestował jakby obwodnica miała przebiegać 13 metrów od bloku. I nikt – ani p,. Rzepka ani p. Konarski – nam mieszkańcom os. młodych nie chciał pomóc oprócz p. Osucha i radnego Kmity. M,in. dzięki nim zastosowano nawierzchnię cichego asfaltu.
Oprócz ceny i terminu wykonania najważniejsza powinna być jakość wykonania…Czyli powinna to być znana firma która zrobiła już wiele takich inwestycji wysokiej jakości…
Oby wykonawca (kimkolwiek by nie był) nie odwalił fuszerki bo po dziurawej drodze nikt nie zechce jeździć i wtedy nici z ambitnych planów odkorkowania miasta 😆
to kiedy tiry przestana jeździc przez centrum?
A Kmita w Dzienniku już się chwalił, ma w tym jakąś zasługę, bo z tego co pamiętam to razem z Osuchem protesty do marszałka wozili 😆
Jestem za, a nawet przeciw 😛
[quote name=”czub”]Moje uszanowanie,
W zeszłym tygodniu Dziennik Polski informował, że przetarg na część obwodnicy miedzy krajówką 94 a drogą w kierunku Wolbromia został rozstrzygnięty, teraz tu czytamy, że będzie rozstrzygnięty w marcu. To jak jest naprawdę?
Z ukłonami,[/quote]
Witam,
przetarg nie został jeszcze rozstrzygnięty. Na początku lutego nastąpiło otwarcie ofert. Wykonawca zostanie wyłoniony około 15 marca.
Moje uszanowanie,
W zeszłym tygodniu Dziennik Polski informował, że przetarg na część obwodnicy miedzy krajówką 94 a drogą w kierunku Wolbromia został rozstrzygnięty, teraz tu czytamy, że będzie rozstrzygnięty w marcu. To jak jest naprawdę?
Z ukłonami,