Powiat
Od 17 sierpnia b.r.m mieszkańcy powiatu mogą składać wnioski o wypłatę tzw. dodatku węglowego. Warto jednak pamiętać, że wypłaty nie działają z automatu. Czas oczekiwania na pieniądze może wynieść miesiąc. Nieprzekraczalny termin przyjmowania wniosków to 30 listopada b.r.
Dodatek węglowy to specjalne, jednorazowe świadczenie w wysokości 3 tys. zł przyznawane na podstawie przepisów ustawy z 5 sierpnia 2022 r. Ustawa wprowadzająca dodatek weszła w życie 12 sierpnia, ale rozporządzenie określające wzór wniosku, który trzeba w tym celu złożyć, zostało ogłoszone dopiero 16 sierpnia i zaczęło obowiązywać od następnego dnia.
Według przepisów wparcie przysługuje gospodarstwom, których główne źródło ogrzewania stanowi m.in. kocioł na paliwo stałe, kominek lub piec kaflowy, zasilane węglem, brykietem lub pelletem zawierających 85 proc. węgla kamiennego. Dodatek jest niezależny od dochodów osiąganych przez członków rodziny, a podstawowym warunkiem jego uzyskania jest to, aby źródło ogrzewania było wpisane lub zgłoszone do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków (CEEB).
W ustawie znalazł się nieprzekraczalny termin, do którego można składać wnioski o dodatek węglowy. To 30 listopada. Wnioski można składać osobiście, drogą pocztową lub drogą elektroniczną przez platformę E- PUAP. W takim przypadku dokument opatruje się kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub uwierzytelnia z wykorzystaniem profilu zaufanego. Dodatek węglowy gmina wypłaci w terminie do miesiąca od dnia złożenia wniosku o jego wypłatę.
Na terenie naszego powiatu wnioski przyjmowane są w:
– Bolesław: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej, ul. Główna 46;
– Bukowno: biuro podawcze Urzędu Miejskiego (parter);
– Klucze: Urząd Gminy (pokój nr 2 i 3)
– Olkusz: Ośrodek Pomocy Społecznej, al. 1000-lecia 15c;
– Trzyciąż: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej, ul. Leśna 4;
– Wolbrom: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej ul. Skalska 20 oraz Urząd Miasta i Gminy Wolbrom.
Fot.: pixabay.com