dk94 remont3

Kiedy kierowcy doczekają się gruntownego remontu olkuskiego odcinka drogi krajowej 94? Zapowiadana od lat modernizacja po raz kolejny została przesunięta, a kierownictwo zarządcy drogi, Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, nie wie, kiedy prace będą mogły być rozpoczęte. Na razie wiadomo tyle, że prace projektowe zostały przerwane, a w najbliższym czasie możemy spodziewać się korekty sygnalizacji świetlnych.  

 

Z propozycją wydzielenia lewoskrętów zwrócił się do GDDKiA w Krakowie olkuski poseł Jacek Osuch. – Interweniujący w moim biurze poselskim mieszkaniec wnosi o zmianę systemu sterowania ruchem na skrzyżowaniach z sygnalizacją świetlną DK 94 w Olkuszu z drogą wojewódzką 791 w kierunku Trzebini oraz 793 w kierunku Wolbromia. Istniejąca sygnalizacja świetlna na drodze krajowej nr 94, pomimo wydzielonych pasów do lewoskrętu w kierunku na Wolbrom i Zawiercie, nie posiada bezkolizyjnego sygnalizatora do skrętu w lewo. Doprowadza to do niebezpiecznych sytuacji – szczególnie w godzinach nasilenia ruchu tworzą się zatory na pasie lewoskrętu DK 94 w kierunku Miechowa. W godzinach szczytu oraz w weekendy wielu kierowców, aby uniknąć kilkuminutowego oczekiwania na możliwość skrętu w lewo na Wolbrom, udaje się na następne skrzyżowanie DK 94 z ul. Słowackiego i ul. Wiejską i tam zawraca. Powoduje to jednak powstanie w tym rejonie niebezpiecznych sytuacji. Wykonywana obecnie budowa obwodnicy Olkusza w przyszłości z pewnością przejmie ruch pojazdów ze Śląska w kierunku Miechowa, jednak zdaniem interweniującego mieszkańca GDDKiA powinna jak najszybciej ustawić tak sterowniki do sygnalizacji, aby umożliwiły one bezkolizyjny skręt w lewo na wspomnianych skrzyżowaniach. Jest to szczególnie istotne, gdyż ul. Kościuszki jest najbardziej obciążoną droga wojewódzką w Małopolsce. W związku z faktem, że czas rozpoczęcia kompleksowej przebudowy DK94 nie jest dotąd znany, wnoszę o wykonanie powyższych prac poprawiających bezpieczeństwo na skrzyżowaniach w 2013 roku w możliwie jak najkrótszym terminie – pisał poseł Osuch.

Dyrekcja krakowskiego oddziału GDDKiA przypomina, że przebudowa sygnalizacji świetlnych na skrzyżowaniu „krajówki” z ul. Rabsztyńską i ul. Kościuszki oraz ul. Dwudziestu Straconych i ul. Mickiewicza wchodzi w zakres kompleksowej rozbudowy całego olkuskiego odcinka drogi krajowej 94 w Olkuszu. – Realizacja tych sygnalizacji zgodnie z opracowaną dokumentacją wymaga przebudowy układu drogowego drogi głównej wraz z drogami podporządkowanymi, wykonania nowej nawierzchni, wymianę urządzeń sterujących, sygnalizacyjnych wraz z osprzętem i korektę oznakowania pionowego i poziomego. Dokumentacja projektowa została przerwana przed złożeniem wniosku o wydanie decyzji ZRID (zgoda na realizację inwestycji drogowej) ze względu na brak możliwości pozyskania środków na realizację zadania w przewidywalnym terminie. Mając na względzie potrzebę poprawy warunków ruchu na przedmiotowych skrzyżowaniach, Oddział Kraków podejmie działania w pierwszym półroczu w zakresie korekty programów sygnalizacji świetlnych uwzględniających wydzielone lewoskręty z drogi krajowej – pisze Jacek Gryga.

Zapytaliśmy w GDDKiA, co dokładnie wiadomo o zapowiadanej od dawna przebudowie „krajówki” w Olkuszu. – Prace projektowe zostały wstrzymane przed złożeniem wniosku o ZRID (zgodę na realizację inwestycji drogowej), przy 90 % zaawansowania. Koszt dokumentacji projektowej to ponad 860 tys. złotych. Nie wiadomo, kiedy mogą być wznowione prace projektowe oraz kiedy może się rozpocząć modernizacja. Jej szacunkowy koszt wynosi około 47 mln złotych – odpowiada Iwona Mikrut, główny specjalista ds. komunikacji społecznej krakowskiego oddziału GDDKiA.

Przy okazji zwróciliśmy się do GDDKiA z pytaniem, jakie skierował do nas jeden z Czytelników. Olkuszanin podnosi, że skrzyżowanie „krajówki” z al. 1000 – lecia jest źle wyprofilowane. – Autobusy i samochody ciężarowe nie zawsze przy skręcie w prawo w al. 1000 – lecia mieszczą się na swoim pasie. Jeśli ktoś chce z tej ulicy wyjechać na drogę krajową, nie powinien na pasie do lewoskrętu dojeżdżać do samej linii przed przejściem dla pieszych, by nie zahaczył go jakiś tir wjeżdżający na al. 1000 – lecia. Czy istnieje zatem możliwość przesunięcia dalej od skrzyżowania (w stronę al. 1000 – lecia) sygnalizacji świetlnej oraz przejścia dla pieszych, tak, by duże pojazdy swobodnie mieściły się na prawoskręcie? – zapytał olkuszanin.
Na to pytanie GDDKiA odpowiada krótko. – Lokalizacja jest zgodna z przepisami, nie można przesunąć sygnalizacji i przejścia – pisze Iwona Mikrut.

dk94 remont 11dk94 remont

0 0 votes
Article Rating
Subskrybuj
Powiadom o
11 komentarzy
najnowszy
najstarszy oceniany
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze
nocny marek
nocny marek
9 lat temu

dziękuję,z wielkim zdziwieniem ,nawet zaskoczeniem,są skromnie ,ale są (kocie oczka) w miejscu wskazanym w moim opisie,nawet przeszła mi myśl droga redakcjo ,aby zrobić dział z uwagami dotyczącymi drobnych spraw,takich obywatelskich ,które można załatwić,bez uchwał,wniosków itd które można załatwić szybko,sprawnie i na temat, bez robienia afer czy zamieszania.Było by to miejsce gdzie osoby odpowiedzialne za powiat czy miasto mogły by zajrzeć czy mieszkańcy nie mają jakichś drobnych a ważnych spraw ,dla nas wszystkich..wiem,nasza olkuska mentalność,zaraz zrobiło by się oskarżanie pomawianie,forum polityczne.Szkoda jednak ,że nie umiemy znaleźć wspólnego języka

czub
czub
9 lat temu

Brawo dla Pana Posła za zainteresowanie i prowadzone działania, podobnie jak dla pomagającemu mu Pana Radnego – lewoskręt jest w tym miejscu niezbędny.
Odnosząc siedo remontu – mam wrażenie, ze droga krajowa jak i Olkusz są na marginesie. Inwestuje się tam, gdzie jest dobra infrastruktura, gdzie są atrakcyjne tereny inwestycyjne, gdzie jest dobra komunikacja z lotniskami i kolejowa – mam na myśli Trzebinię i Chrzanów.
Z ukłonami

gg
gg
9 lat temu

[quote name=”nocny marek”]drogi,odwieczny problem.jestem ciekawy ,czy ktoś z włodarz naszego regionu sprawdza inwestycje,do rzeczy,jesienią zakończono budowę odcinka(94) od alei 1000-lecia wraz z nowym skrzyżowaniem na Zagaje oraz kawałek w kierunku Sieniczna , pasy tam namalowane( po 4 mieś.)na wierzchołku górki są już prawie zmyte ,jadąc szczególnie w nocy już nie jeden kierowca w ostatniej chwili celował gdzie tu pas, droga wprowadza na lewy a 1 znak tam postawiony za późno informuje że są dwa pasy,były już dwie kolizje na tym rozszerzeniu drogi,miejsce takie można by oznaczyć (kocimi oczkami) lub jakoś podświetlić[/quote]
tak jest jak się kredą pasy maluje 😆
gwarancja pewnie nie obejmuje zestarzenia materiału :-*

nocny marek
nocny marek
9 lat temu

drogi,odwieczny problem.jestem ciekawy ,czy ktoś z włodarz naszego regionu sprawdza inwestycje,do rzeczy,jesienią zakończono budowę odcinka(94) od alei 1000-lecia wraz z nowym skrzyżowaniem na Zagaje oraz kawałek w kierunku Sieniczna , pasy tam namalowane( po 4 mieś.)na wierzchołku górki są już prawie zmyte ,jadąc szczególnie w nocy już nie jeden kierowca w ostatniej chwili celował gdzie tu pas, droga wprowadza na lewy a 1 znak tam postawiony za późno informuje że są dwa pasy,były już dwie kolizje na tym rozszerzeniu drogi,miejsce takie można by oznaczyć (kocimi oczkami) lub jakoś podświetlić

x
x
9 lat temu

Poprzedni p Burmistrz którejś wiosny zapewniał naiwnych ,że
lewoskręt na Wolbrom będzie w pażdzierniku.Ciągle czekamy na ten pażdziernik”.Oj naiwny ,naiwny ,naiwny ,jak dziecko we mgle.”…/Jan Kaczmarek/

ocal.
ocal.
9 lat temu

Pan poseł Osuch od dawna się stara aby dokonano przebudowy Drogi Krajowej. Myślę, że mu się w koncu uda.

Młody
Młody
9 lat temu

„…poseł Jacek Osuch. – Interweniujący w moim biurze poselskim mieszkaniec wnosi o zmianę systemu sterowania ruchem na skrzyżowaniach z sygnalizacją świetlną DK 94 w Olkuszu…”

Jakiś chłopek-roztropek ma decydować o systemie sterowania ruchem na olkuskich skrzyżowaniach ?

Młody
Młody
9 lat temu

„…poseł Jacek Osuch. – Interweniujący w moim biurze poselskim mieszkaniec wnosi o zmianę systemu sterowania ruchem na skrzyżowaniach z sygnalizacją świetlną DK 94 w Olkuszu…”

Po 5-ciu latach posłowania takie sprawy powinny być załatwiane na zasadzie znajomości i lobbingu przed decyzjami (wcześniej należałoby poznać potrzeby regionalne) – wówczas byłyby wymierne efekty dla Olkuszan.
A nie drażniące decydentów bezsensowne interpelacje i zapytania dotyczące kolei np. po których na złość tylko buble wrzuca się Olkuszanom …

kolo
kolo
9 lat temu

[quote name=”otomo”].. żeby w takim mieście było 11 świateł…. [/quote]

To nawet nie chodzi o ilość, ale dlaczego nie ma „zielonej fali” ??? To dopiero przerasta naszych inżynierów – pozabierałbym te tytuły matołom co nic nie zrobili po skończeniu szkoły..

otomo
otomo
9 lat temu

Bogu dzięki że nie mają pieniędzy na przebudowę. Sześć dodatkowych sygnalizacji chcą dołożyć!! chyba ktoś porządnie upadł na głowę lub na rozumy się pozamieniał z …. żeby w takim mieście było 11 świateł…. Jeszcze trochę i będzie więcej niż przez Kraków do Tarnowa.
Dopiero wtedy będzie zanieczyszczenie jak co 500m będą wszyscy hamować i ruszać. Gratulacje dla jajogłowych

Likwidator
Likwidator
9 lat temu

Wreszcie ktoś wpadł na genialny pomysł bo lewoskręty już dawno powinny być. Dzięki pośle Osuchu. PiS-u nie popieram, ale trzeba przyznać, że maja dobre pomysły. Gdyby nie ten Kaczyński, to bym na Osucha zagłosował. Bo Rzepka to takie „drobiazgi” to ma w du..pie 😛