Sytuacja epidemiologiczna z dnia na dzień gwałtownie się pogarsza. W związku z tym urzędy na terenie powiatu zmieniają zasady obsługi mieszkańców. Informacje na ten temat podajemy na bieżąco.
STAROSTWO POWIATOWE
W starostwie od poniedziałku, 12 października do odwołania zostaje wyłączona bezpośrednia obsługa mieszkańców. Osoby składające wnioski w formie papierowej mogą zostawiać je w skrzynce przy drzwiach wejściowych lub wysłać pocztą. Zalecany jest kontakt telefoniczny (32 643 04 14), mailowy (spolkusz@sp.olkusz.pl) lub przez ePUAP.
URZĄD GMINY W BOLESŁAWIU
Urząd w Bolesławiu także wyłącza bezpośrednią obsługę mieszkańców – od 12 października do odwołania.
Jakie zasady obowiązują? Urząd (czynny od poniedziałku do piątku w godzinach 7.00 do 15.00) będzie dostępny bezpośrednio jedynie dla pracowników urzędu, Radnych Rady Gminy Bolesław, Sołtysów i jednostek organizacyjnych.
Wnioski można składać do urny w urzędzie. Bezpośredni kontakt z pracownikami nie będzie możliwy – kontaktować się można telefonicznie:
– Deklaracje, opłaty za wywóz odpadów komunalnych – (32) 6424-501, wew. 115,
– Działalność gospodarcza – (32) 6424-501, wew. 210,
– Ewidencja ludności – (32) 6424-501, wew. 109,
– Planowanie przestrzenne – (32) 6424-501, wew. 108
– Podatki – (32) 6424-501, wew. 214, 215,
– Rada Gminy Bolesław – (32) 6424-501, wew. 104,
– Referat Organizacyjno-Administracyjny – (32) 6424-501, wew. 204,
– Urząd Stanu Cywilnego – (32) 6424-501, wew. 110.
mailowo: bolesław@gminaboleslaw.pl lub za pomocą Elektronicznej Skrzynki Podawczej na platformie ePUAP: /53k51fleok/SkrytkaESP
W sprawach związanych z Urzędem Stanu Cywilnego najlepiej dzwonić pod nr tel.: (32) 6424-501, wew. 110.
-Apelujemy o regulowanie płatności w formie przelewu bankowego (prosimy o skorzystanie z pomocy rodziny w tym zakresie). Za zaistniałe niedogodności przepraszamy. Zadbajmy wspólnie o zdrowie naszych bliskich – zwraca się do mieszkańców wójt gminy Bolesław Krzysztof Dudziński.
URZĄD GMINY KLUCZE
Dokumenty i wnioski wrzucane do skrzynki na parterze budynku, kontakt telefoniczny lub drogą elektroniczną, kontakt osobisty z pracownikiem Urzędu tylko w szczególnie uzasadnionych przypadkach wyłącznie po uprzednim uzgodnieniu telefonicznym lub e-mail – takie zasady obowiązują w Urzędzie Gminy Klucze od 8 października.
Wyjątek stanowią: rejestracja bieżąca zgonów, sporządzania aktów zgonów oraz składanie wniosków o wydanie dowodu osobistego. W tych sprawach pracownicy USC przyjmą osobiście (na parterze urzędu).
Na parterze znajduje się kasa Urzędu, czynna w godzinach od 7.45 do 14.30. Mogą przy niej przebywać jednocześnie dwie osoby przy zachowaniu dystansu społecznego.
-Proszę Państwa o uszanowanie wprowadzonych zasad i ograniczenie do minimum osobistych wizyt w urzędzie. Dziękuję za dotychczasową postawę i wyrozumiałość. Na terenie urzędu obowiązuje interesantów nakaz zakrywania ust i nosa. Nakaz ten obowiązuje również pracowników urzędu w trakcie wykonywania bezpośredniej obsługi interesantów. Zaleca się używanie przez interesantów środków do dezynfekcji rąk po wejściu i przed opuszczeniem budynku urzędu – apeluje wójt gminy Klucze Norbert Bień.
Z pracownikami Urzędu najlepiej kontaktować się telefonicznie (32/642 85 08, 32/642 80 52) lub mailowo: klucze@gmina-klucze.pl
URZĄD MIASTA I GMINY W OLKUSZU
Tutaj również od 12 października bezpośrednia obsługa mieszkańców nie będzie możliwa. Urzędowe sprawy można załatwić drogą elektroniczną: poczta@umig.olkusz.pl lub przez ePUAP: Fil751m3lrx/skrytka, a także telefonicznie (32 626 01 00) lub dzwoniąc bezpośrednio do wydziałów:
Wydział Ochrony Środowiska i Gospodarki Odpadami Komunalnymi 32 626 01 20 — odpady, 32 626 01 67, 32 626 01 74;
Wydział Podatków i Opłat 32 626 01 95 — wymiar, 32 626 01 15 — księgowość;
Wydział Geodezji i Gospodarki Mieniem 32 626 01 11;
Wydział Administracyjny i Zamówień Publicznych 32 626 02 11;
Wydział Zarządzania Kryzysowego, Ochrony Ludności i Spraw Obronnych 32 626 02 08;
Wydział Spraw Obywatelskich 32 626 02 06, 32 626 02 07;
Wydział Spraw Społecznych 32 626 01 07;
Biuro ds. Koordynacji Funduszy UE 32 626 01 84;
Wydział Urbanistyki i Ochrony Zabytków 32 626 01 02, 32 626 01 03, 32 626 01 04, 32 626 01 05;
Wydział Drogowo – Inwestycyjny 32 626 01 56, 32 626 01 57, 32 626 01 58;
Urząd Stanu Cywilnego 32 626 01 29;
Straż Miejska 32 626 01 40.
Z kolei Urząd Stanu Cywilnego będzie czynny w godzinach 7.00 – 14.30 tylko w sprawach rejestracji urodzin i zgonów.
Papierowe wnioski można wysłać pocztą lub pozostawić w skrzynce przy wejściu do budynku (w godzinach pracy urzędu).
URZĄD MIASTA i GMINY W WOLBROMIU
-Uwaga Mieszkańcy Miasta i Gminy Wolbrom! Od 12 października Urząd wyłączony z bezpośredniej obsługi interesantów! – głosi komunikat burmistrza Wolbromia Adama Zielnika.
Podobnie jak w innych urzędach, mieszkańcy są proszeni o kontakt jedynie drogą telefoniczną, elektroniczną: info@umigowlbrom.pl lub za pomocą skrzynki ePUAP (adres skrytki: /6100xgmoa3/skrytka)
Przy drzwiach od strony rynku zostanie umieszczona skrzynka na papierowe wnioski, które można również wysyłać pocztą. Jak informują władze miasta, w sprawach nieciepiących zwłoki interesanci będą przyjmowani przez pracowników UMiG, dyżurujących przy wejściu do Urzędu od strony ul. Krakowskiej, w godz. 7.00-15.00.
URZĄD MIEJSKI W BUKOWNIE
Tak, jak już informowaliśmy, urząd ponownie jest zamknięty dla petentów od wtorku, 6 października. Jak informują władze miasta, z powodu potwierdzonego przypadku zakażenia koronawirusem u jednego z pracowników, urząd do odwołania wyłącza bezpośrednią obsługę mieszkańców. Z poszczególnym i referatami można się kontaktować wyłącznie telefonicznie, pocztą elektroniczną lub przez E-PUAP.
– W przypadku wniosków papierowych rekomenduje się wstrzymanie się z ich składaniem do czasu zakończenia zagrożenia epidemicznego, skorzystanie z usług operatora pocztowego (np. Poczty Polskiej) lub (wyjątkowo) pozostawienie pisma w skrzynce na korespondencję, umieszczoną przy drzwiach wejściowych do Urzędu – czytamy w komunikacie UM w Bukownie.
URZĄD GMINY W TRZYCIĄŻU
fot.freepik.com