ARTYKUŁ SPONSOROWANY

Kolejny rok w branży marketingu internetowego upłynął pod znakiem nowych trendów i aktualizacji algorytmów Google, do których trzeba było dostosować standardowe działania. Bez względu jednak na zawirowania ostatecznie wciąż rosła ilość przedsiębiorców przenoszących swoje działalności do świata WWW. Właściciele firm oczekiwali zwiększonych możliwości reklamowych i podniesienia sprzedaży. W poniższym tekście wraz z ekipą ekspertów postaramy się przybliżyć Wam najistotniejsze aspekty SEO oraz pozycjonowania w nadchodzących miesiącach.

Zadbaj o jakościową treść i skup się na sprzedaży za pośrednictwem strony

Wielu fachowców SEO zapomina często, że skuteczne pozycjonowanie stron wcale nie jest zorientowane na osiąganie czołówki wyników Google w interesujących nas zapytaniach. Dla klientów nie liczy się nigdy sama pozycja ani poziom ruchu na stronie – tym, co naprawdę ma znaczenie jest sprzedaż. Jeśli ta będzie rosła a konwersji ze strony będzie nieustannie przybywać, zadowolony klient z całą pewnością zostanie z daną agencją. Jeśli jednak mimo osiągnięcia szczytu pozycji Twoje WWW nie będzie przynosić zysków całość wydatków na marketing okaże się niepotrzebna.

Jak jednakże sprawić, żeby za pozycjonowaniem szła wysoka sprzedaż? Przede wszystkim powinniśmy postawić na atrakcyjną treść, która w myśl aktualizacji EAT będzie promowała naszą ekspertyzę, autorytet i wiarygodność. Użytkownik, który zaufa treściom prezentowanym przez nas w poradnikach lub firmowych blogach będzie o wiele bardziej chętny do zostawienia u nas swoich pieniędzy. Jeśli jednak nie masz czasu na samodzielne tworzenie przyciągających i ciekawych artykułów, nie musisz się martwić – najlepsze agencje SEO współpracują z fachowymi i specjalizującymi się w danych branżach copywriterami i dziennikarzami, którzy na pewno znajdą sposób na zatrzymanie czytelnika na Twojej stronie i zmienienie go w stałego klienta. Do całości układanki content marketingowej dołączają najczęściej także blogerzy i influencerzy, których wysiłki często zapewniają Twojej stronie o wiele większy ruch. A za wysoką frekwencją idzie naturalnie oczekiwany wzrost sprzedaży.

Wczytaj się w raporty. Agencja monitoruje, analizuje i wdraża korzystne zmiany

Obok optymalizacji SEO i pozycjonowania skoncentrowanego wokół jakościowej treści każda doświadczona agencja interaktywna stawia na codzienny monitoring pozycji i ruchu na stronie. Głównymi narzędziami są tu oczywiście Google Analytics oraz Search Console, ale pozycjonerzy dysponują także arsenałem bardziej specjalistycznych programów śledzących postępy kampanii. Monitorowanie sytuacji w czasie rzeczywistym pozwala często uniknąć dodatkowych kosztów po stronie klienta. Docelowo natomiast ma sprawić, że w każdej chwili możemy jeszcze bardziej udoskonalić nasze treści pod kątem bardziej skutecznych słów kluczowych oraz haseł związanych z większym współczynnikiem konwersji. Jeśli chcielibyśmy samodzielnie wykonać tak ogromne badanie skuteczności naszych działań, zdecydowanie musielibyśmy najpierw sporo się nauczyć. Jeśli jesteśmy laikami w wyżej wymienionych zagadnieniach zdecydowanie będzie lepiej, jeśli przekażemy pałeczkę profesjonalistom z agencji online.

Źródło: https://afterweb.pl/