1. czerwca uruchomiony został Telefon Bezpieczeństwa dla turystów, który w tym roku został po raz pierwszy zintegrowany z Polskim Systemem Informacji Turystycznej. W godzinach 8.00-18.00, a od 1 czerwca do 30 września w godzinach 08:00-22:00 turyści zagraniczni będą mogli uzyskać potrzebne informacje oraz pomoc w sytuacjach wymagających specjalistycznej porady. Pracownicy obsługujący Contact Center będą posługiwać się biegle językiem angielskim, niemieckim i rosyjskim.
Głównym celem „Telefonu Bezpieczeństwa” jest zapewnienie pomocy turystom zagranicznym w nagłych i trudnych dla nich sytuacjach. W celu połączenia się z operatorem wystarczy zadzwonić pod specjalne numery infolinii: +48 608 599 999 i + 48 22 278 77 77, płatne zgodnie z taryfą operatora. – Inicjatywa przynosi dobre rezultaty. Dzięki niej Policja może kompleksowo rozwiązywać problemy cudzoziemców. Po załatwieniu sprawy merytorycznie nie zostawiamy ich samym sobie tylko przekazujemy w opiekuńcze ręce Polskiej Organizacji Turystycznej i operatorów, którzy są w stanie udzielić tym ludziom wielu cennych informacji – powiedział Komendant Główny Policji, nadinsp. Marek Działoszyński.
Tekst: KPP Olkusz