Bukowno

Policjanci z Bukowna objęli ul. 1 Maja szczególnym nadzorem pod kątem niewłaściwego parkowania. Posypały się już pierwsze mandaty. Musi jednak upłynąć trochę czasu, zanim kierowcy oduczą się złych nawyków.

Na początku marca na stronie internetowej Urzędu Miejskiego w Bukownie pojawiła się informacja, iż lokalny komisariat Policji wdrożył plan działania priorytetowego, w którym zdiagnozowano zagrożenie polegające na niewłaściwym parkowaniu samochodów w rejonie ulicy 1 Maja. Mundurowi chcą ograniczyć to zjawisko. – Powyższa problematyka będzie przedmiotem stałego rozpoznania przez funkcjonariuszy – zapewniali policjanci. Do naszej redakcji zwrócił się niedawno jeden z mieszkańców Bukowna, który chciałby poznać efekty tych działań. – Co z tego wynika? Na mój gust chyba niewiele, bo auta jak stały źle zaparkowane, tak dalej stoją – stwierdził nasz rozmówca.

Jak informują przedstawiciele Komendy Powiatowej Policji w Olkuszu, powodem rozpoczęcia akcji były w głównej mierze zgłoszenia napływające za pośrednictwem Krajowej Mapy Zagrożenia Bezpieczeństwem. – Dzielnicowy mając na uwadze problem parkowania na ulicy 1 Maja w Bukownie, objął to miejsce szczególnym nadzorem. W okresie od  początku lutego do końca lipca tego roku wdrożony został tam plan działania, którego celem jest eliminowanie wykroczeń w ruchu drogowym. Polegają one na niewłaściwym parkowaniu pojazdów na chodniku lub wzdłuż chodnika, co powoduje utrudnienia oraz stwarza niebezpieczeństwo zarówno dla pieszych, jak i kierowców – mówi podkom. Katarzyna Matras, Oficer Prasowy Komendy Powiatowej Policji w Olkuszu.

Dzielnicowy z tego rejonu ma teraz za zadanie prowadzić lustrację tego miejsca. – Z uwagi na system zmianowy służby prowadzą nadzór o różnych porach dnia.  Od 2 lutego do 22 marca policjant przeprowadził kilkanaście takich kontroli, a z tych działań sporządził dokumentację. Wobec powyższego trzech kierowców zostało pouczonych, jeden ukarany mandatem karnym, a wobec 7 innych kierowców toczy się postępowanie. Nadmieniam również, że  policjanci Zespołu Patrolowo-Interwencyjnego Komisariatu Policji w Bukownie, podczas służby również dokonują kontroli tego rejonu – wylicza Katarzyna Matras.

3
Dołącz do dyskusji

Zaloguj się się aby komentować
1 Wątków
2 Odpowiedzi
0 Subskrybentów
 
Najbardziej aktywny
Najczęściej komentowany
2 Autorzy komentarzy
kolokonkret Ostatni autorzy komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
konkret
Udzielający się czytelnik
konkret

A jaka jest podstawa prawna tych mandatów? Nie ma w Bukownie takiej ulicy którą można by było uznać za drogę o dużym natężeniu ruchu. Oznacza to więc że zaparkować można absolutnie wszędzie. Pozostaje kwestia znaków poziomych, ale tym już musi zająć się sąd. Przypominam że 1 Maja w Bukownie to znana na całą Polskę „ulica progowa” gdzie na odcinku 2,5 km zamontowano 13 progów zwalniających (które potem zlikwidowano). Niestety pozostały znaki poziome wymalowane całkowicie nieadekwatnie do warunków drogowych na tej ulicy.

kolo
Udzielający się czytelnik
kolo

@konkret – ty tak tylko prowokujesz, co nie?? Bo takie głupie pytania normalny nie zadaje – jeśli nie znasz podstawy prawnej nałożenia mandatu to nie wychodź z domu albo go nie przyjmuj, sąd ci wtedy pokaże „podstawę prawną” ale za to zapłacisz ( do 5 tysięcy ma sąd zakres grzywny).. Każde wykrocznie jest podstawą prawną mandatu, każda droga w obecnych warunkach jest „drogą o duzym natężeniu ruchu”. Tak, parkujący przy lewej krawędzi jezdni popełniają wykroczenie (najwiecej pod sklepem Max), tak parkujący wzdłuż linii P-4 popelniaja wykroczenie, tak, parkujący bliżej niż 10m od skrzyzowania lub PDP popełniają wykroczenie.. co jeszcze chcesz… Czytaj więcej »

konkret
Udzielający się czytelnik
konkret

„każda droga w obecnych warunkach jest „drogą o duzym natężeniu ruchu”. W którym miejscu PORD znajdują się takie rewelacje? Wg. Adama Jasińskiego i Mariusza Wasiaka, specjalisty i radcy Zarządu Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji – Kodeks drogowy z komentarzem: Małe natężenie ruchu będzie wówczas, gdy ruch pojazdów nie ma charakteru ciągłego, a tym samym umożliwia kierującemu wykonanie manewru związanego z zatrzymaniem lub włączeniem się do ruchu bez spowodowania utrudnienia innym kierującym. Stoi jak byk w PORD: Art. 49. 1. Zabrania się zatrzymania pojazdu:7) na jezdni przy jej lewej krawędzi, z wyjątkiem zatrzymania lub postoju pojazdu na obszarze zabudowanym na drodze… Czytaj więcej »