O Laur Trójki

Powiatowy Konkurs Historyczno-Regionalny „O Laur Trójki”, organizowany przez Gimnazjum nr 3 w Olkuszu, w tym roku odbył się już po raz dziewiąty. Wzięło w nim udział 25 uczniów z dziewięciu gimnazjów. Uczestnicy zostali wytypowani w lutowych eliminacjach szkolnych. Etap powiatowy składał się z trzech części. W tym roku tematem konkursu były dzieje Polski, Małopolski i Olkusza pod panowaniem Jagiellonów oraz historia Europy i świata w późnym średniowieczu i renesansie. W pierwszej części uczniowie przez pół godziny rozwiązywali test, wykazując się niezbędnymi umiejętnościami i wiedzą. Do drugiej części zakwalifikowało się 12 uczestników, którzy odpowiadali na trzy pytania z wylosowanych zestawów. Po emocjonującej  2. rundzie  jury, któremu przewodniczył wizytator Małopolskiego Kuratorium Oświaty Stanisław Kołodziej, wyłoniło 5 finalistów walczących o cenne nagrody.

By je zdobyć, najlepsi rozwiązywali pisemnie trzy zadania: krzyżówkę, mapę i tekst źródłowy. Ostatecznie zwycięzcą została Anna Pieczyrak-Pisulińska z Gimnazjum nr 3 w Olkuszu (opiekun Agnieszka Baldy-Krzysztofek). Drugie miejsce zajął Konrad Kulig z tej samej szkoły (opiekun Dorota Harężlak), a trzecie miejsce przypadło Przemysławowi Kocjanowi z Gimnazjum nr 1 w Olkuszu (opiekun Joanna Tylnicka). Czwarte miejsce zdobył Konrad Chmiel, również z „Jedynki” (opiekun Ewa Hołaj-Dryńska), a piąte Gabriela Ćwik z Gimnazjum nr 4 w Olkuszu (opiekun Robert Herzyk). Zwycięzcy uhonorowani zostali atrakcyjnymi nagrodami: miniwieżą, mp4, mp3, elektryczną szczoteczką, ufundowanymi przez prywatnych sponsorów, oraz cennymi książkami. Książki, zasponsorowane przez radnego Jarosława Gałkę oraz wydawnictwa edukacyjne „Operon”, „Nowa Era” i WSiP, wręczono dziesiątce najlepszych. – Celem konkursu, organizowanego od dziewięciu lat, jest rozwijanie zainteresowań historycznych i propagowanie wiedzy o małej i dużej ojczyźnie – mówią zgodnie organizatorki konkursu: Agnieszka Baldy-Krzysztofek, Dorota Harężlak i Ewa Karłowicz.

0 0 votes
Article Rating
Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze