Olkusz, Sieniczno

Oba wiadukty na DK94 w Olkuszu są już przejezdne. Do zakończenia inwestycji pozostały jeszcze prace porządkowe. Drogowcy przenieśli się teraz do Sieniczna, gdzie mają pozostać do końca miesiąca.

Koniec komunikacyjnego koszmaru w centrum Olkusza. Kierowcy mogą już korzystać z dwóch równoległych wiaduktów, na dwóch jezdniach DK94. Po przebiegających nad linią kolejową wiaduktach można się poruszać bez utrudnień związanych z pracami remontowymi od czwartku 21 października 2021 r.

Jak informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, remont obu równoległych wiaduktów nad linią kolejową był niezbędny z uwagi na eksploatacyjne zużycie różnych elementów. – Na jezdni w kierunku Bytomia trzeba było wykonać: nową ściankę zapleczną przyczółka z przesunięciem w stronę Krakowa, wymienić dylatację modułową, odtworzyć płytę przejściową na dojeździe od strony Krakowa i kapy chodnikowe w rejonie dylatacji. Niezbędna była też konserwacja łożysk wiaduktu, wymiana nawierzchni na płycie wraz z izolacją pomostu oraz wymiana nawierzchni na dojazdach do mostu – wylicza Iwona Mikrut z krakowskiego oddziału GDDKiA.

Na jezdni w kierunku Krakowa do zakresu prac należały zaś: wymiana wpustu od strony Krakowa, wymiana nawierzchni na płycie (wraz z fragmentem izolacji płyty) i na dojazdach do obiektu oraz przy dylatacji od strony Krakowa. Tu też konieczna była konserwacja łożysk. Obydwa wiadukty wymagały również zabezpieczeń antykorozyjnych: elementów stalowych konstrukcji nośnej, balustrad, ekranów oraz elementów żelbetowych.

– Do całkowitego ukończenia inwestycji wykonawcy pozostały tylko prace porządkowe i malowanie antykorozyjne ekranów. Koszt całego remontu wynosi ponad 2 mln 821 tys. zł – mówi Iwona Mikrut. Dodaje przy tym, że w dniu 20.10.2021 r. rozpoczął się remont nawierzchni na drodze krajowej nr 94 w Sienicznie.

– Będzie on polegał m.in.: na mechanicznym frezowaniu nawierzchni bitumicznej z profilowaniem, wymianie oraz regulacji studni rewizyjnych i ściekowych, a także włazów studni rewizyjnych. Dodatkowo nakładane będą dwie nowe warstwy bitumiczne: warstwa wiążąca z betonu asfaltowego oraz warstwa ścieralna, wraz z wykonaniem wiązania między warstwowego z emulsji asfaltowej – informuje przedstawicielka Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Niestety prace te oznaczać będą kolejne utrudnienia dla kierowców. Ruch na tym odcinku odbywać się będzie wahadłowo z zastosowaniem ręcznego kierowania ruchem przez osoby uprawnione. Przewidywany termin zakończenia prac to 29.10.2021 r.

fot.GDDKiA O/Kraków

0 0 votes
Article Rating
Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze