Samorządowcy z województwa małopolskiego wreszcie zrobili pierwszy krok w celu usprawnienia podróży kierowcom pokonującym odcinek Olkusz – Kraków. Marszałek Marek Sowa oraz 26 przedstawicieli małopolskich gmin i powiatów podpisali właśnie list intencyjny, który określa priorytetowe inwestycje drogowe. Ich koszt w dużej mierze zostanie pokryty z budżetu województwa. Najważniejszymi z nich będą: droga z Krakowa do Olkusza, połączenie drogi Bolesław – Olkusz przez węzeł autostradowy Byczyna z Beskidzką Drogą Integracyjną w rejonie Kęt i budowa łącznika między drogą krajową 79 przez węzeł autostradowy Rudno z drogą wojewódzką nr 780.

Realizacja planowanych inwestycji jest możliwa tylko przy współpracy województwa małopolskiego z przedstawicielami jednostek terytorialnych, przez które drogi zaplanowane do remontu przebiegają. Dlatego też będą oni brali udział w przygotowaniu koncepcji przestrzennych tych dróg. Jak wynika z informacji przekazanych przez Urząd Marszałkowski,  koncepcja przestrzenna układu drogowego Małopolski będzie uwzględniać zapisy trzech innych projektów – Przestrzennego Zagospodarowania kraju 2030, Strategii Rozwoju Województwa 2020 oraz Planu Zagospodarowania Przestrzennego Województwa Małopolskiego. Za przygotowanie wspólnie wypracowanej przez samorządowców szczegółowej koncepcji na rozwiązanie wielu bolączek kierowców, zapłaci województwo małopolskie.

Marszałek przewiduje, że z planami zostaniemy zapoznani w 2013 roku. – Koncepcja, która ma być gotowa już za dwa lata, obejmie przybliżone trasowanie przebiegu szlaków komunikacyjnych, wyznaczenie ich wariantów i określenie szacunkowych kosztów inwestycji – tłumaczy marszałek Marek Sowa. Jego zdaniem, kluczową kwestią będzie również stworzenie sieci połączeń między strefami ekonomicznymi. Jak wiemy, taka strefa ma powstać wkrótce na terenie gminy Bukowno, stąd szybka modernizacja infrastruktury drogowej w powiecie olkuskim, ma istotne znaczenie z punktu widzenia powiatu olkuskiego. Sowa nie ukrywa, że zależy mu na zaangażowaniu w prace ze strony lokalnych samorządowców, bo ich rozeznanie w potrzebach mieszkańców i szybkie określenie ewentualnych przeciwwskazań do wprowadzenia w życie niektórych rozwiązań, pozwoli na sprawne przeprowadzenie robót.

Dyrektor departamentu polityki regionalnej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego, Jakub Szymański, zapowiedział, że prace nad dokumentem mają się rozpocząć już w przyszłym tygodniu. W pierwszym etapie projektanci zapoznają się z lokalnymi planami zagospodarowania, a następnie skonsultują przebieg tras z przedstawicielami odpowiednich samorządów.

Kierowcom i mieszkańcom pozostaje mieć tylko nadzieję, że zawrotne tempo rozpoczęcia tworzenia planu, będzie miało również odzwierciedlenie w późniejszym wdrażaniu tych planów w życie.

0 0 votes
Article Rating
Subskrybuj
Powiadom o
11 komentarzy
najnowszy
najstarszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
Zgredek
Zgredek
10 lat temu

I co teraz „biedny ” Poseł Osuch ( niedługo były -mam nadzieję) będzie rozdmuchiwał i nad czym „rozedrze szaty”. Konkretne działania spokojne naszych w województwie Sowy i Gądkowej z całą resztą Sejmiku prowadzą do upadku ” pseudo inicjatyw ” naszych nieudolnych posłów.Tu widać konkretne usystematyzowane działania a nie ciągłe „krzykactwo „jednego Posła i permanentne „milczenie”drugiego.

jaś
jaś
10 lat temu

„Kierowca odrzutowca” Ty chyba nie jechałeś ostatnio do Katowic… ta droga jest w krytycznym stanie, gdzie wyskoczą nowe dziury to dają ograniczenia prędkości…
porażka!!!!!!!

Kierowca odrzutowca
Kierowca odrzutowca
10 lat temu

[quote name=”znawca”]Droga Olkusz Kraków to koszmar…same zakręty i wyprzedzić nie ma gdzie….a olkusz – katowice to wzór….dwa pasy i wyprzedzasz kiedy chcesz….wstydźcie sie krakusy !!![/quote]
Dla mnie koszmarem jest właśnie droga nr 94 na odcinku Bolesław- Sosnowiec. Stan techniczny fatalny, koleiny, dziury, brak modernizacji na skrzyżowaniach, połamane barierki, rozsypujące się wiadukty. Co z tego, że są po dwa pasy w każdym kierunku, skoro nikt o tę drogę nie dba (nawet oznakowanie leży). Wolę jechać do Krakowa, naprawdę jest bezpieczniej…

niecierpliwy jak...
niecierpliwy jak...
10 lat temu

[quote name=”Cierpliwy”]
Eustachy, cicho. CiiiCHO! Jak możesz teraz przeszkadzać naszej władzy? Dlaczego wywołujesz takie przyziemne sprawy? Cicho. CiiiCHO! Władza się teraz modli! :-x[/quote]

Władza nie modli się tylko teraz, władza modli się cały czas, a efekty tych modłów widać, słychać, i czuć! 😮

Cierpliwy
Cierpliwy
10 lat temu

[quote name=”Eustachy Konopka”]Tak zwane „krótkofalowe „plany na najbliższe ile lat.???Usiądę chyba, bo zapowiada się dłuższe czekanie. Zastanawia mnie jakim to sposobem udało się zbudować drogi w Alpach Francuskich. W tych trudnych rejonach zbudowano trwałe nawierzchnie, które wytrzymują bez remontu tyle lat. Dlaczego? bo ich nie stać na kosztowne łatanie, a za wydawanie publicznych pieniędzy ktoś ponosi odpowiedzialność przed podatnikami. U nas zanim przekażą taka drogę do użytku, kwalifikuje się ona już do remontu. Mogę się założyć, że ten kolejny , oczywiście o ile do niego dojdzie,przyniesie poprawę na jeden sezon.[/quote]

Eustachy, cicho. CiiiCHO! Jak możesz teraz przeszkadzać naszej władzy? Dlaczego wywołujesz takie przyziemne sprawy? Cicho. CiiiCHO! Władza się teraz modli! 😡

Kata Strofa
Kata Strofa
10 lat temu

[quote name=”felik100″]dzienniku polskim pisze ze będzie remont drogi 94.[/quote]
[quote name=”felik100″]dzienniku polskim pisze ze będzie remont drogi 94.[/quote]
… a w Misiu pisało, że Świerszczyk ma 60 lat :-).

felik100
felik100
10 lat temu

dzienniku polskim pisze ze będzie remont drogi 94.

znawca
znawca
10 lat temu

Droga Olkusz Kraków to koszmar…same zakręty i wyprzedzić nie ma gdzie….a olkusz – katowice to wzór….dwa pasy i wyprzedzasz kiedy chcesz….wstydźcie sie krakusy !!!

otomo
otomo
10 lat temu

Kiełbasa wyborcza i tyle…….
W odległości 30km od autostrady małopolskiej (A4$) i tak nic konkurencyjnego nie może powstać.

Eustachy Konopka
Eustachy Konopka
10 lat temu

Tak zwane „krótkofalowe „plany na najbliższe ile lat.???Usiądę chyba, bo zapowiada się dłuższe czekanie. Zastanawia mnie jakim to sposobem udało się zbudować drogi w Alpach Francuskich. W tych trudnych rejonach zbudowano trwałe nawierzchnie, które wytrzymują bez remontu tyle lat. Dlaczego? bo ich nie stać na kosztowne łatanie, a za wydawanie publicznych pieniędzy ktoś ponosi odpowiedzialność przed podatnikami. U nas zanim przekażą taka drogę do użytku, kwalifikuje się ona już do remontu. Mogę się założyć, że ten kolejny , oczywiście o ile do niego dojdzie,przyniesie poprawę na jeden sezon.