Bolesław

Tabor samochodowy Zakładu Gospodarki Komunalnej w Bolesławiu wzbogacił się o kolejną śmieciarkę: tym razem jest to w pełni elektryczny pojazd marki Renault. Od początku roku można go spotkać w miejscowościach obsługiwanych przez spółkę.

Zakład Gospodarki Komunalnej „Bolesław” to przedsiębiorstwo, które nie boi się innowacyjnych rozwiązań, czego najlepszym przykładem jest działająca od kilku lat nowoczesna sortownia śmieci. Spółka stawia również na inne ekologiczne rozwiązania: w ubiegłym roku przedsiębiorstwo prowadziło testy elektrycznych śmieciarek, a teraz firma zdecydowała się zakupić pierwszy taki pojazd.

-Do taboru samochodowego Zakładu Gospodarki Komunalnej w Bolesławiu zakupiliśmy kolejną śmieciarkę. Tym razem jest to fabrycznie nowa, i co ważne, w pełni elektryczna śmieciarka, Renault Trucks D Wide Z.E. z jednokomorową zabudową o pojemności 19 m3 firmy TTCS. W pierwszych jazdach nowego sprzętu wzięli udział wójt Gminy Bolesław Krzysztof Dudziński – reprezentujący Zgromadzenie Wspólników naszej firmy oraz Robert Nielaba – prezes ZGK Bolesław – czytamy w komunikacie opublikowanym na stronie internetowej spółki.

Ochrona środowiska oraz zmniejszenie emisji CO2 jest obecnie priorytetem. Nowe regulacje i przepisy mają na celu ewolucyjną zmianę transportu realizującego zadania dla lokalnych samorządów, jednocześnie minimalizując jego wpływ na środowisko naturalne. Warto zaznaczyć, że ZGK „Bolesław” jest jednym z pierwszych miejskich przedsiębiorstw w naszym kraju, które wychodzi naprzeciw tym wyzwaniom.

– Testowaliśmy taki samochód niespełna rok temu, a teraz możemy pochwalić się, że ta nowoczesna, praktyczna, i co ważne ekologiczna maszyna z naszym logo pojawi się w miejscach, które obsługujemy. Przywiązujemy szczególną wagę do ekologii, więc jest to nasz wkład w dbanie o środowisko naturalne – podkreślają przedstawiciele przedsiębiorstwa.

Istotną kwestią w tego typu pojazdach jest ilość kilometrów, jaką można nimi pokonać na tzw. jednym ładowaniu. Ta zaś jest uzależniona od wielu czynników, takich jak: liczba pojemników do opróżnienia, dystans między altanami, topografia terenu, natężenie ruchu czy występująca wokół temperatura. Jak wyliczają przedstawiciele ZGK „Bolesław”, silnik pojazdu daje 260 kW mocy ciągłej i 370 kW szczytowej, a jego moment obrotowy to 850 Nm. Źródłem jego zasilania są zaś cztery pakiety ogniw baterii NMC (niklowo-manganowo-kobaltowej) chłodzonych cieczą, dających w sumie 264 kWh i 600 V. Wszystko to przekłada się na około 220 km zasięgu.

fot. ZGK „Bolesław”

0 0 votes
Article Rating
Subskrybuj
Powiadom o
3 komentarzy
najnowszy
najstarszy oceniany
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze
Robert Nielaba
1 rok temu

To prawda, że warunki pogodowe mogą wpływać na zasięg , tym niemniej jest jeszcze rekuperacja a więc odzysk energii przy odpowiedniej jeździe. Natomiast testy przeprowadzone przez nas w tamtym roku potwierdziły, że tego typu pojazd potrafi sobie poradzić nawet na najdalszych rejonach spółki – włączając w to gminę Wielka Wieś. A dodatkowy argument – oprócz środowiskowego – to własna energia elektryczna, którą spółka wytwarza z gazu składowiskowego.
Jest to pierwsza fabrycznie nowa śmieciarka w Polsce, a chyba w czwarta wśród wszystkich zakupionych – również tych testowanych wcześniej u nas. Ale jestem przekonany, że teraz będzie ich już więcej. Nasi kierowcy, którzy nimi jeździli przekazali bardzo pozytywne opinie.

Ostatnio edytowany 1 rok temu przez Robert Nielaba
konkret
konkret
1 rok temu
Odpowiedz do  Robert Nielaba

.

Ostatnio edytowany 1 rok temu przez konkret
mike
mike
1 rok temu

220 km zasięgu pod warunkiem, że jedzie się z w temperaturze +23 st. C nie używając klimatyzacji ani ogrzewania, że o hydraulice nie wspomnę. W dzień taki jak dzisiaj zapewne więcej jak 70-90 km nie pojeździ.