tory

Zarząd PKP Polskich Linii Kolejowych spośród czterech wariantów trasy Kolei Dużych Prędkości (KDP) pomiędzy Katowicami a Krakowem wybrał ten przebiegający przez Olkusz. Kilka tygodni temu na spotkaniu w olkuskim starostwie przedstawiciele kolejowej spółki opowiadali o planowanej modernizacji odcinka linii kolejowej E65 Południe: Grodzisk Mazowiecki / Zawiercie – Kraków/Katowice – Zwardoń/Zebrzydowice – granica państwa. Szybka kolej ma być nie tylko sporym ułatwieniem dla pasażerów, ale ma także i gospodarczo ożywić nasz region.

O taką lokalizację linii kolejowej zabiegał poseł PiS –  Jacek Osuch. Na spotkaniu z przedstawicielami PKP Polskich Linii Kolejowych uzyskał zapewnienie, że trasa przebiegu przez Olkusz okazała się najlepsza. Zgodnie z założeniami, podróż koleją dużych prędkości z Olkusza do Krakowa trwałaby 17 minut, do Katowic 12 minut, a do Warszawy godzinę. – Budowa KDP przez Olkusz to szansa na rozwój całego regionu, dlatego planuję dalsze działania na rzecz powstania superszybkiej linii kolejowej w okolicach Olkusza. Wybór tego wariantu to już duży sukces – mówi Jacek Osuch.
Jeśli kolejowa inwestycja zostanie zrealizowana, pasażerowie będą mogli korzystać z szybkich pociągów za około 10 lat. – Na szczegółowe ustalenia trzeba jeszcze poczekać. Prace nad inwestycją są w zbyt wczesnej fazie, żeby mówić o terminie rozpoczęcia robót i szczegółach przebiegu przyszłej trasy, zwłaszcza w kontekście wykupu gruntów. Jest to jednak faza przedprojektowa, niezawierająca rozwiązań szczegółowych. Trwa przygotowywanie studium wykonalności dla tej inwestycji. Ostateczny wybór trasy nastąpi po jego ukończeniu w końcu 2012 r. Obecnie można mówić wyłącznie o wyborze opcji modernizacyjnej – mówi Krzysztof Łańcucki, rzecznik prasowy PKP Polskich Linii Kolejowych.

Program budowy kolei dużych prędkości to kluczowy element restrukturyzacji polskich kolei. Zgodnie z jego założeniami  ma ona umożliwiać podróże pomiędzy największymi miastami ze średnią prędkością ponad 200 km/h. Dla odcinka przebiegającego przez Olkusz przewidziano prędkość do 300 km/h. W planach jest także budowa stacji Olkusz Południe. – Zakładamy, że przynajmniej część pociągów będzie zatrzymywała się w Olkuszu, stąd w wybranej opcji modernizacyjnej obecność stacji przystosowanej do obsługi ruchu pasażerskiego. O tym, czy i które pociągi zatrzymają się na konkretnej stacji, decyduje przewoźnik zamawiający trasę pociągu u zarządcy infrastruktury. Ponieważ na razie trasa jest we wczesnej fazie przedprojektowej, trudno przewidzieć przyszłe zachowania przewoźników – dodaje Krzysztof Łańcucki.
.
    

0 0 votes
Article Rating
Subskrybuj
Powiadom o
14 komentarzy
najnowszy
najstarszy oceniany
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze
bojaniewiem
bojaniewiem
13 lat temu

„Bo gdyby KDP udało się wybudować w okolicach Olkusza to wszyscy – niezależnie czy z PIS, czy SLD czy Po korzystalibyśmy z tego dobrodziejstwa.”

Czy Lukasz kmita może sprecyzować jak korzystalibyśmy wszyscy z tego dobrodziejstwa ???

tępa strzała
tępa strzała
13 lat temu

jaka pisowska przedwyborcza kaszanka ?

Przecież program budowy kolei super szybkości przyjął rząd Tuska. A więc może Tuskowa kaszanka wyborcza?

Słaby strzał stzały.

Złamana strzała
Złamana strzała
13 lat temu

.
Szybka kolej to wyłącznie pisowska przedwyborcza kaszana. Jeżeli pod tą kaszana podpisują się Kmita i Osuch, to jest to tak pewne, jak to, że Ziemia jest kulką.

Szybka kolej 300 km/godzinę? Z Krakowa do Katowic? Przez Olkusz? I to w czasach, w których TYLKO pies jeździłby koleją…
PIS posuwa się do absurdów i nie jest niczym dziwnym takie bajki wymyślać, ale wielką dziwotą jest w te pisowskie brednie wierzyć.
😆

seba
seba
13 lat temu

mieszkam w olkuszu juz pare dziesiat lat i jakie bylo dziadostwo takie jest nadal. A dworzec pks, pkp to ruina , a to co z lataniem drog sie wyprawia to pozal sie boze.

Lukasz KMITA
Lukasz KMITA
13 lat temu

Politycznie z Panem Łukaszem Kmitą nie zgodziłem się jeszcze nigdy, – no nie przesadzajmy P. Łukaszu… 😛

Łukasz Czyż
Łukasz Czyż
13 lat temu

To naprawdę napisałem ja- Łukasz Czyż. Ci, którzy mnie trochę lepiej znają wiedzą, że:
1. Zawsze byłem i jestem miłośnikiem kolei,
2. Politycznie z Panem Łukaszem Kmitą nie zgodziłem się jeszcze nigdy,
3. Noszę mundur, więc staram się służbowo omijać tematy polityczne jak tylko mogę,
4. Pracując przez parę lat jako dziennikarz, m. in. na łamach „PO”, szukałem przede wszystkim tematów „rozwojowych”,
5. Wierzę, że takie pomysły mogą się udać.
Pozdrawiam 🙂

Wszyscy
Wszyscy
13 lat temu

To co napisał p. Łukasz uważam za bardzo ważne stwierdzenie. Bo gdyby KDP udało się wybudować w okolicach Olkusza to wszyscy – niezależnie czy z PIS, czy SLD czy Po korzystalibyśmy z tego dobrodziejstwa. konkurencja jest duża i zapewne lobbing Śląska i Zagłębia (Zawiercia,
Dąbrowy i Sosnowca) będzie duży to warto walczyć o szybką kolej w naszej okolicy.

A to dobrodziejstwo to co by to dla nas być miało dobrodzieju ???

http://drogi.inzynieria.com/cat/37/art/27226/pierwszy-projekt-szybkiej-kolei-w-polsce%5B/quote%5D

Lukasz kmita
Lukasz kmita
13 lat temu

Pewnie teraz cześć internautów zarzuci mi, ze podpisałem się jako Łukasz Czyż. :p

To co napisał p. Łukasz uważam za bardzo ważne stwierdzenie. Bo gdyby KDP udało się wybudować w okolicach Olkusza to wszyscy – niezależnie czy z PIS, czy SLD czy Po korzystalibyśmy z tego dobrodziejstwa. konkurencja jest duża i zapewne lobbing Śląska i Zagłębia (Zawiercia, Dąbrowy i Sosnowca) będzie duży to warto walczyć o szybką kolej w naszej okolicy.

http://drogi.inzynieria.com/cat/37/art/27226/pierwszy-projekt-szybkiej-kolei-w-polsce

Łukasz Czyż
Łukasz Czyż
13 lat temu

To ogromna szansa dla Olkusza i okolic. Miejmy nadzieję, że będzie wykorzystana. Rozwój miasta, powiatu, regionu nie ma żadnych barw politycznych, a wybudowanie tego odcinka szybkiej kolei byłoby sukcesem nas wszystkich. Jeśli w ten sposób, szukając możliwości rozwoju Olkusza, walczyć mają politycy o nasze głosy, to niech walczą! My i nasze dzieci oczekujemy, że za 10- 20 lat w Olkuszu będzie warto żyć…

UPRzejmy
UPRzejmy
13 lat temu

kolej Wiedeń-Konstantynopol zbudowano w 2 lata

Kolejarz
Kolejarz
13 lat temu

[quote name=”Pati”]podziwiam posla Osucha , widac ze mu sie chce dzialac ta inwestycja bylaby kluczowa dla Olkusza pomyslcie ok. 1 godz do Warszawy niecale 20 do KRAKOWA , Olkusz mogl by sie stac miastem partnerskim dla Krakowa , bylby to autentyczny rozwoj Olkusza ,Osuch, dopiero co walczyl o przychodnie w NFZ ,teraz znowu kolej, widzialam go ostatnio rowniez kilka razy w tvp Krakow. gratuluje ten czlowiek zasluguje na miano dobrego posla , ja i cala moja rodzina bedziemy go wspierac, a tak na marginesie to marzenia sie spelniaja o ile im dopomozemy ,[/quote]

Panie Łukaszu dobrze Pan pisze. Może zacznijcie od przywrócenia zwykłego pociągu do Warszawy tego który już był !!!

Pati
Pati
13 lat temu

podziwiam posla Osucha , widac ze mu sie chce dzialac ta inwestycja bylaby kluczowa dla Olkusza pomyslcie ok. 1 godz do Warszawy niecale 20 do KRAKOWA , Olkusz mogl by sie stac miastem partnerskim dla Krakowa , bylby to autentyczny rozwoj Olkusza ,Osuch, dopiero co walczyl o przychodnie w NFZ ,teraz znowu kolej, widzialam go ostatnio rowniez kilka razy w tvp Krakow. gratuluje ten czlowiek zasluguje na miano dobrego posla , ja i cala moja rodzina bedziemy go wspierac, a tak na marginesie to marzenia sie spelniaja o ile im dopomozemy ,

marzyc kazdemu wolno
marzyc kazdemu wolno
13 lat temu

u nas pieniedzy na zrobienie drogi dojazdowej nie ma, a na kolej znajda- chyba jak burmistrz srebniki w magistrackich lochach znajdzie albo srebny stół na rynku odkopie

Młody
Młody
13 lat temu

Sukces czy kaszanka wyborcza …