Kilkanaście miesięcy temu, podczas wizyty w Olkuszu Prezesa spółki PKP PLK, padła deklaracja dotycząca modernizacji tutejszej stacji kolejowej. Mieszkańcy naszego miasta coraz częściej pytają o postępy w realizacji tej inwestycji. Jak wynika z odpowiedzi na interpelację wystosowaną w tej sprawie przez posła Jacka Osucha, nadal trwają prace nad sporządzeniem dokumentacji projektowej.

Przebudowa stacji kolejowej w Olkuszu to przedsięwzięcie, które zostało wyłączone z modernizacji poszczególnych odcinków linii nr 62 jako osobne zadanie inwestycyjne. Prace, obejmujące przebudowę torów, sieci trakcyjnej, urządzeń sterowania ruchem kolejowym i przejazdów kolejowo-drogowych oraz naprawę obiektów inżynieryjnych, mają za zadnie m.in. zwiększyć prędkość pociągów tędy przejeżdżających z 40 km/h do 120 km/h.

W maju ubiegłego roku PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowę na opracowanie projektu przebudowy całej infrastruktury. Przygotowanie dokumentacji niezbędnej do przeprowadzenia planowanego remontu wyceniono na kwotę niespełna 1,6 mln zł. Zgodnie z warunkami przetargowymi wykonawca prac, czyli firma TDM Projekt, ma dostarczyć kompleksowy projekt zawierający dokumentację dotyczącą nie tylko przebudowy torów i peronu, ale także m.in. urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Jak informuje Ministerstwo Infrastruktury,  przygotowania do realizacji inwestycji postępuję zgodnie z harmonogramem ustalonym przez PKP.

– Dokumentacja projektowa modernizacji linii kolejowej nr 62 w obrębie stacji kolejowej w Olkuszu zostanie sporządzona w terminie, tj. w ostatnim kwartale 2021 r. Decyzja środowiskowa dla przebudowy omawianej stacji została wydana w dniu 4 czerwca 2020 r. Obecnie trwa opiniowanie projektów budowlanych i wniosku o wydanie decyzji lokalizacyjnej. Uzyskanie pozwolenia na budowę przewidywane jest w I połowie 2021 roku – czytamy w odpowiedz na interpelację posła Jacka Osucha.

W toku prac modernizacyjnych na stacji kolejowej w Olkuszu powstaną dwa perony: dwukrawędziowy o długości 300 m oraz jednokrawędziowy o długości 150 m. Bezpieczne dojścia na perony dla podróżnych zostaną zapewnione poprzez przejście pod torami oraz schody, a także pochylnie po zewnętrznych stronach przejścia i windy umożliwiające dostęp na peron dwukrawędziowy.

Projektowane przejście pod torami skomunikuje dwie strony miasta podzielone układem torowym i umożliwi wejście na perony. Usytuowanie przejścia przewidziane jest w miejscu obecnie istniejącej kładki na peron. Umożliwi to poruszanie się pomiędzy budynkiem Dworca PKP Olkusz, peronami i wyjściem od strony ulicy Kolejowej. W ramach projektu na stacji przewiduje się również montaż systemu dynamicznej informacji pasażerskiej, sygnalizacji czasu oraz monitoringu wizyjnego.

0 0 votes
Article Rating
Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze