dworzec 02

W dniu 22 maja 2019 r. PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowę na opracowanie projektu przebudowy stacji kolejowej w Olkuszu. Przygotowanie dokumentacji niezbędnej do przeprowadzenia planowanego remontu wyceniono na kwotę niespełna 1,6 mln zł. To kolejna inwestycja na trasie Tunel-Sosnowiec, realizowana w ramach Krajowego Programu Kolejowego.

Przygotowaniem dokumentacji zajmie się spółka TDM Projekt Sp. z o.o., która ma na to czas do IV kwartału 2021 roku. Wartość podpisanej umowy opiewa na 1 mln 575 tys. zł. – Wykonawca dostarczy materiały obejmujące przebudowę torów, sieci trakcyjnej i urządzeń sterowania ruchem kolejowym na stacji Olkusz oraz przyległych szlakach do Jaroszowca Olkuskiego i Bukowna. W ramach inwestycji przewidziana jest również budowa przejścia podziemnego z windami, które zastąpi kładkę dla pieszych – czytamy w komunikacie wydanym przez PKP PLK S.A.

Jest to kolejna inwestycja na trasie Tunel – Sosnowiec, mająca za zadanie ułatwić podróże i przewóz ładunków z Małopolski na Śląsk. Obecnie PLK realizują przedsięwzięcia za 150 mln zł na małopolskich odcinkach trasy: Tunel – Charsznica – Wolbrom – Jaroszowiec Olkuski.
W ramach prowadzonych prac modernizowane są przystanki w miejscowościach: Gajówka, Jeżówka, Zarzecze oraz Chrząstowice Olkuskie. Oprócz remontu peronów, pojawi się tam lepsze oznakowanie oraz nowy system informacji pasażerskiej. Poza przystankami wymienione zostaną także tory, rozjazdy i elementy sieci trakcyjnej.

W celu zwiększenia bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym na terenie naszego powiatu modernizacji poddane zostają przejazdy kolejowe w miejscowościach: Kaliś, Jeżówka, Wolbrom, Zarzecze oraz Chrząstowice. Niebawem rusza również przebudowa stacji kolejowej w Wolbromiu.

– Inwestycje PLK, obejmujące przebudowę torów, sieci trakcyjnej, urządzeń sterowania ruchem kolejowym i przejazdów kolejowo-drogowych oraz naprawę obiektów inżynieryjnych, pozwolą zwiększyć prędkość pociągów z 40 km/h do 120 km/h. Projekt z Krajowego Programu Kolejowego o wartości prawie 300 mln zł finansowany jest z budżetu państwa – informuje spółka.

0 0 votes
Article Rating
Subskrybuj
Powiadom o
2 komentarzy
najnowszy
najstarszy oceniany
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze
Rrr
Rrr
4 lat temu

Czy dobrze czytam – bedzie polaczenie kolejowe Olkusz-Krakow dzieki budowie łącznicy w Tunelu ????

Wiecej na :
http://www.propertydesign.pl/architektura/104/dworzec_w_olkuszu_zostanie_zrewitalizowany,24032.html

Rafał
Rafał
4 lat temu

WITAM
Wszystko bardzo fajnie ale mam nadziej, że masz samorząd jeden jak i drugi czyli Gmina i Powiat zorganizują razem z
Samorządem wojewódzkim normalne połączenia na tej trasie do Katowic jak i do Kielec. TZN pociągi tak minimum jeden na godzinę albo i częściej. Wtedy ludzie zaczną powracać do kursowania koleją. W przeciwnym wypadku to pieniądze wyrzucone w błoto. Także zadanie dla naszego cudnego posła z PIS pana Osucha co tak zawsze walczył o kolej by w końcu powalczył.