Na ostatniej sesji miejskiej rady pojawił się pomysł utworzenia nowej linii komunikacyjnej. Linia ta miałaby obsługiwać m. in. osiedle Słowiki, na które nie kursują już pojazdy Związku Komunalnego Gmin „Komunikacja Międzygminna” w Olkuszu.
Z obsługiwania osiedla Słowiki zrezygnowano po utworzeniu kilka tygodni temu linii PS z linii P i S. Autobusy PS jeżdżą z pętli na osiedlu Młodych przez al. 1000 – lecia, ul. Króla Kazimierza Wielkiego, ul. Górniczą i osiedle Piaski na cmentarz. W drugą stronę kurs przebiega od cmentarza przez skrzyżowanie obok stacji Statoil, Supersam, ul. Króla Kazimierza Wielkiego, al. 1000 – lecia do pętli na osiedlu Młodych. Wyłączenie z trasy Słowików nastąpiło po badaniach napełnień. Przewodniczący zarządu Związku Komunalnego Gmin „Komunikacja Międzygminna” w Olkuszu Wojciech Gleń tłumaczył wówczas, że dziennie na to osiedle dojeżdżało 4 – 5 osób. Poza tym przejeżdżanie przez Słowiki powodowało, że sporo pasażerów nie korzystało z komunikacji miejskiej, by dojechać na osiedle Młodych, ponieważ czas przejazdu był dłuższy niż innymi liniami.
Radna miejska Maria Rzemieniuk zaproponowała utworzenie nowego połączenia. – Na ostatnim zebraniu na osiedlu Słowiki mieszkańcy byli oburzeni zmianą trasy. Proponuję więc utworzenie nowej linii C – od circle, czyli koła. Autobus tej linii jechałby od szpitala do końca al. 1000 – lecia, dalej drogą krajową 94 z której skręcałby w ul. Pakuska. Trasa wiodłaby następnie ul. Witosa, ponownie „krajówką”, ul. Kruszcową, Powstańców Śląskich, Szpitalną i wiaduktem 29 Listopada. Na wysokości ulic: Dworskiej i Parkowej sensowne byłoby utworzenie przystanku. Linia „C” kończyłaby trasę tam, gdzie rozpoczęła, czyli koło szpitala. W ten sposób mieszkańcy różnych dzielnic Olkusza mieliby szansę podjechać i na cmentarz, i pod szpital – przekonywała radna Rzemieniuk.
Czy taka linia to dobry pomysł? Zachęcamy do głosowania w naszej sondzie!
Mieszkam niedaleko skrzyzowania dworskiej z 29 listopada. Aby udac sie do centrum musze isc na piechote 15 min albo jechac samochodem, czesto stojac na wiadukcie 15 min 🙂 . Uruchomcie jakas linie zeby z dworskiej dostac sie do centrum. Ps ostatnio wlepili mi 50 zl mandatu bo pszeszedlem przez toty a to najkrotsza droga na targ. Policja i kolej robia lapanki. A koble w pkp jakie byly takie sa.
Dotacja dla wszystkich albo dla nikogo i niech kazdy radzi sobie sam,i dlaczego inne gminy korzystaja z lini ktore byly tylko dla komunikacji miejskiej olkusz.??????????
Brawo !. Znowu pieniądze z budżetu pujdą na dofinansowanie komunikacji miejskiej zamiast na potrzeby szkół,przedszkoli czy remonty dróg.
Zastanawiającym faktem jest to, że podobno budżet miasta „kuleje” jak i cała komunikacja miejska, a tu nagle znajdą sie fundusze na otwarcie nowej lini i jej utrzymywania. Bo nie da sie ukryć że taka linia nie ma prawa bytu z punktu widzenia rentowności, ponieważ przeważającym pasażerem bedą tutaj osoby starsze (emeryci,renciści) którzy to mają przejazdy darmowe lub po bardzo dużej zniżce jak linia „M”. Kolejnym dowodem na potwierdzenie bezzasadności otwracia takiej lini jest fakt że na trasie os. Słowiki – Szpital już kursują minibusy. Zasadnym pomysłem mogłoby być utworzenie paru dodatkowych kursów na os. Słowiki w godzinach 17:30- 21. Należy jeszcze zwrócić uwagę na to że Olkusz jest oblegany przez komunikację miejską, miedzymiastową, miedzywojewódzką itp.itd. Na koniec chciałbym zadać pytanie, ile co roku budżet miasta Olkusz dokłada do komunikacji miejskiej?
Widać za mało skoro jest potrzeba utrzymywania kolejnej lini.
Stowarzyszenie CEL popiera Panią Radną Rzemieniuk!! BRAWO!! 🙂
W końcu Pani Radna Rzemieniuk wyszła z dobrą inicjatywą – brawo!!!!
W sumie to taka linia już była i nie wiem czemu przeszkadzała panu Gleniowi? I nagle okazuje się, pomimo tego, że była sygnalizowana potrzeba jej utrzymania powraca ten temat. I dobrze. Bo jest potrzebna, choćby dla dzieci, które jeżdżą do szkoły, ludzi, którzy jeżdżą z Piasków do szpitala itd.
Elegancki pomysł tylko musi być dobry przewoźnik nie taki pan Sioła i jego splintery….
Wg mnie dobry pomysł, przydałaby się taka linia, zwłaszcza, że kursów pod sam szpital jest śmiesznie mało.
„…mieszkańcy różnych dzielnic Olkusza mieliby szansę podjechać i na cmentarz, i pod szpital – przekonywała radna Rzemieniuk” I na cmentarz i pod szpital i na cmentarz i pod szpital i tak caluśki dzień? Radna Rzemieniuk na pewno miała na myśli komunikację miejską a nie karawan? Bo trasa wskazuje raczej na tę drugą opcję.