Pod koniec sierpnia samorząd województwa małopolskiego ogłosił, iż ubiega się o dofinansowanie rozbudowy lokalnej infrastruktury kolejowej w ramach rządowego programu „Kolej+”. Władze Małopolski aplikują o środki na realizację pięciu projektów o łącznej wartości ponad 1,5 mld zł. Jednym z nich jest budowa połączenia kolejowego na trasie Kraków – Olkusz.

Jak informują służby prasowe Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego, „Kolej+” to ustanowiony przez Radę Ministrów wieloletni program, którego głównym celem jest uzupełnienie i usprawnienie sieci kolejowej o połączenia pomiędzy miastami wojewódzkimi i miejscowościami liczącymi powyżej 10 tys. mieszkańców, nie posiadającymi obecnie dostępu do linii kolejowych. Ma on poprawić wewnętrzną spójność komunikacyjną i społeczno-gospodarczą tych regionów przy wsparciu ze środków publicznych.

Województwo Małopolskie złożyło pięć wniosków na projekty realizowane z Programu Uzupełniania Lokalnej i Regionalnej Infrastruktury Kolejowej. Dotyczą one budowy połączeń kolejowych pomiędzy Krakowem a: Myślenicami, Niepołomicami i Olkuszem oraz rewitalizacji torowisk na odcinkach: Sucha Beskidzka – Żywiec i Gorlice – Jasło.

– Obecny Zarząd Województwa Małopolskiego od samego początku stawia na transport kolejowy i w niego inwestuje. Uczestnictwo w naborze do Programu „Kolej+” było więc naturalną konsekwencją powyższych działań. Chcemy, aby kolej w naszym regionie kojarzyła się pasażerom z komfortem, pewnością i nowoczesnością, dlatego też zależy nam, aby w Małopolsce realizowanych było jak najwięcej inwestycji kolejowych, które podniosą standard i jakość podróży – podkreśla wicemarszałek województwa Łukasz Smółka.

Łączna wartość zgłoszonych przez Województwo Małopolskie projektów przekracza 1,5 mld zł. Projekty zakwalifikowane do realizacji otrzymają dofinansowanie, wynoszące 85 % kosztów kwalifikowanych. Pozostała cześć sfinansują samorządy. O tym czy zgłoszone projekty zostaną zakwalifikowane do kolejnego etapu naboru dowiemy się najpóźniej za trzy miesiące.

0 0 votes
Article Rating
Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze