12

Województwo małopolskie, kilka powiatów oraz gmin „przypieczętowało” rozpoczęcie działań zmierzających do połączenia olkuskiego odcinka drogi krajowej 94 z autostradą A4. Na spotkaniu w starostwie powiatowym w Olkuszu samorządowcy podpisali dwie umowy.

Pierwsza z nich dotyczy wykonania Studium Techniczno – Ekonomiczno – Środowiskowego dla połączenia drogowego autostrady A4 do drogi krajowej nr 94. Studium powinno powstać do 2017 roku. W dokumencie zostaną określone i ocenione możliwe warianty przebiegu nowej drogi, co ma ułatwić decyzję o wyborze najlepszego rozwiązania. Koszt przedsięwzięcia wyniesie 350 tys. złotych. Połowa tej kwoty pochodzić będzie ze środków województwa. Powiat krakowski, powiat chrzanowski, Krzeszowice, Trzebinia, Olkusz, Bolesław, Bukowno zapłacą drugą połowę, po 7,14 proc. kosztów, czyli 25 tys. złotych. Powiat olkuski, z uwagi na fakt, iż działa obecnie w oparciu o budżet ustalony przez Regionalną Izbę Obrachunkową w Krakowie, nie ma możliwości udzielenia pomocy finansowej na rzecz województwa małopolskiego. Deklaruje jednak pełnoprawną partycypację w kolejnych etapach realizacji inwestycji. Sygnatariuszami umowy są przedstawiciele władz województwa, powiatów: chrzanowskiego, krakowskiego i olkuskiego oraz gmin: Bolesław, Bukowno, Krzeszowice, Olkusz i Trzebinia.

3

Drugą z umów zawarto pomiędzy władzami województwa, powiatami: chrzanowskim, krakowskim oraz gminą Krzeszowice. Dokument zakłada aktualizację wielowariantowej koncepcji budowy połączenia drogowego pomiędzy drogą krajową nr 28 i drogą krajową nr 79 Zator-Spytkowice-Alwernia-Węzeł Rudno-Wola Filipowska dla odcinka drogowego od węzła autostrady A4 Rudno do drogi krajowej nr 79 wraz z uzyskaniem dla niego decyzji środowiskowej. Szacunkowy koszt to 200 tys. złotych. Połowę tej kwoty w tym roku pokryje województwo. Na pozostałą kwotę w przyszłym roku złożą się trzy samorządy: powiat krakowski, powiat chrzanowski i gmina Krzeszowice (każdy po 16,66 proc. kosztów, czyli 33 tys. 333 złotych).

8

Marszałek Małopolski wyraził nadzieję, że dostęp zachodnio-północnej części naszego województwa do autostrady zagwarantuje w dużej mierze rozwój społeczno – gospodarczy regionu, patrząc nie tylko z punktu widzenia biznesu, ale również mieszkańców. – To my odpowiadamy przed mieszkańcami za rozwój naszego regionu. Zadania z zakresu transportu drogowego i kolejowego województwo traktuje priorytetowo. W Małopolskim Planie Inwestycyjnym zagwarantowaliśmy na ten cel 2,4 mld zł do 2023 roku. Jestem przekonany, że współpraca samorządów trzech szczebli doprowadzi do tego, że w 2017 roku będziemy wiedzieć, którędy i jak przebiegnie nowa trasa. Wspólnie wypracujemy najlepszy wariant, tak, aby sygnatariusze umów byli zadowoleni – obiecał marszałek Jacek Krupa.

9
Zadowolenia z podpisanych porozumień nie kryli również przedstawiciele zainteresowanych gmin i powiatów. – Marzenia zaczynają się materializować. Tym połączeniem otwieramy nowe i łączymy już istniejące tereny inwestycyjne. Pożądanym jest, aby wybrany wariant połączenia w przyszłości stał się drogą krajową, a obecna nasza „krajówka” drogą wojewódzką  – argumentował gospodarz spotkania, starosta Paweł Piasny.

 – Dzisiejsze spotkanie dowodzi, że samorządowcy potrafią mówić jednym głosem. Podpisanie umów to początek, który wyznacza nowy rozdział w historii Małopolski Zachodniej – mówił starosta chrzanowski Janusz Szczęśniak.

– O tym połączeniu drogowym mówi się co najmniej od połowy poprzedniej dekady. Używając terminologii kardiologicznej, dzisiejsze konsylium uznało, że drodze krajowej 94 już żadne „balonikowanie” nie pomoże. Potrzebny jest bajpas, który mam nadzieję powstanie – dodał Marcin Cockiewicz, radny wojewódzki i sekretarz miasta Bukowno.

4

11

10

7

6

5

2

1

0 0 votes
Article Rating
Subskrybuj
Powiadom o
25 komentarzy
najnowszy
najstarszy oceniany
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze
tak
tak
7 lat temu

[quote name=”Młody”][quote name=”OOO”][quote name=”pozamiatane”]Dla mieszkańców Olkusza to smutny dzień. Szansa na dwujezdniowe połączenie dk94 do Krakowa przepadła na lata. Olkusz na pokolenia stracił perspektywę na jakikolwiek rozwój. Nigdy nie powtórzy się już tak korzystny układ finansowo (ponad 100 mld do wydania na drogi 2014-2020) – polityczny (Minister Infrastruktury z okręgu olkuskiego, swój Prezydent i Premier sąsiad). 20 tys. pojazdów (50 tys. albo i więcej pasażerów i kierowców) na trasie Kraków Olkusz dziennie to był wystarczający argument żeby przebudować dk94 na tym odcinku na autostradę. Budowa dróżki do Krzeszowic (jako prostopadłej alternatywy do dwujezdniowej 94) to spadek Olkusza do IV ligi na długie lata.[/quote]
Od 2005 r. gdy zmodernizowano w Olkuszu drogę 94 i wyprowadzono dwie jezdnie pod Sieniczno, dzięki zaangażowaniu ówczesnego posła Jana Orkisza nić się nie zmieniło w tej sprawie a podobno w 2009 r. była stosowna dokumentacja, która kosztowała ok. 3 mln zł[/quote]

To dlaczego Jan Orkisz, teraz, jak jako wice-Starosta decyduje, to nie chce dalej „swojego dzieła” kontynuować tylko przyklepuje inną zdecydowanie gorszą dla Olkuszan koncepcję ?[/quote]
Bo droga 94 jest krajową czyli w kompetencji ministerstwa – posłów a nie powiatu

Młody
Młody
7 lat temu

[quote name=”OOO”][quote name=”pozamiatane”]Dla mieszkańców Olkusza to smutny dzień. Szansa na dwujezdniowe połączenie dk94 do Krakowa przepadła na lata. Olkusz na pokolenia stracił perspektywę na jakikolwiek rozwój. Nigdy nie powtórzy się już tak korzystny układ finansowo (ponad 100 mld do wydania na drogi 2014-2020) – polityczny (Minister Infrastruktury z okręgu olkuskiego, swój Prezydent i Premier sąsiad). 20 tys. pojazdów (50 tys. albo i więcej pasażerów i kierowców) na trasie Kraków Olkusz dziennie to był wystarczający argument żeby przebudować dk94 na tym odcinku na autostradę. Budowa dróżki do Krzeszowic (jako prostopadłej alternatywy do dwujezdniowej 94) to spadek Olkusza do IV ligi na długie lata.[/quote]
Od 2005 r. gdy zmodernizowano w Olkuszu drogę 94 i wyprowadzono dwie jezdnie pod Sieniczno, dzięki zaangażowaniu ówczesnego posła Jana Orkisza nić się nie zmieniło w tej sprawie a podobno w 2009 r. była stosowna dokumentacja, która kosztowała ok. 3 mln zł[/quote]

To dlaczego Jan Orkisz, teraz, jak jako wice-Starosta decyduje, to nie chce dalej „swojego dzieła” kontynuować tylko przyklepuje inną zdecydowanie gorszą dla Olkuszan koncepcję ?

OOO
OOO
7 lat temu

[quote name=”pozamiatane”]Dla mieszkańców Olkusza to smutny dzień. Szansa na dwujezdniowe połączenie dk94 do Krakowa przepadła na lata. Olkusz na pokolenia stracił perspektywę na jakikolwiek rozwój. Nigdy nie powtórzy się już tak korzystny układ finansowo (ponad 100 mld do wydania na drogi 2014-2020) – polityczny (Minister Infrastruktury z okręgu olkuskiego, swój Prezydent i Premier sąsiad). 20 tys. pojazdów (50 tys. albo i więcej pasażerów i kierowców) na trasie Kraków Olkusz dziennie to był wystarczający argument żeby przebudować dk94 na tym odcinku na autostradę. Budowa dróżki do Krzeszowic (jako prostopadłej alternatywy do dwujezdniowej 94) to spadek Olkusza do IV ligi na długie lata.[/quote]
Od 2005 r. gdy zmodernizowano w Olkuszu drogę 94 i wyprowadzono dwie jezdnie pod Sieniczno, dzięki zaangażowaniu ówczesnego posła Jana Orkisza nić się nie zmieniło w tej sprawie a podobno w 2009 r. była stosowna dokumentacja, która kosztowała ok. 3 mln zł

proste
proste
7 lat temu

[quote name=”Młody”]”Marszałek Jacek Jan Krupa
Należał do Stronnictwa Konserwatywno-Ludowego, następnie przystąpił do Platformy Obywatelskiej, …”

A ja myslałem że teraz to PiSiory o drogach decydują … ciekawe co na te pomysły nasz poseł Jacek Osuch i Minister Infrastruktury i Budownictwa Andrzej Adamczyk, … Może Pani Redaktor zapyta ich jako rządzących i decydujących o inwestycjach i ich finansowaniu, co myślą o takich pomysłach i takich porozumieniach opozycji i o szansach na ich realizację …[/quote]
Rządzący do inwestycji wojewódzkich nic nie mają.

Młody
Młody
7 lat temu

„Marszałek Jacek Jan Krupa
Należał do Stronnictwa Konserwatywno-Ludowego, następnie przystąpił do Platformy Obywatelskiej, …”

A ja myslałem że teraz to PiSiory o drogach decydują … ciekawe co na te pomysły nasz poseł Jacek Osuch i Minister Infrastruktury i Budownictwa Andrzej Adamczyk, … Może Pani Redaktor zapyta ich jako rządzących i decydujących o inwestycjach i ich finansowaniu, co myślą o takich pomysłach i takich porozumieniach opozycji i o szansach na ich realizację …

pis
pis
7 lat temu

Pani Burmistrzu i Panie Starosto z wjazdem a autostradę będzie tak samo jak z wjazdem z armii krajowej na osiecką . nigdy!!!!!

Berni
Berni
7 lat temu

„Wspólnie wypracujemy najlepszy wariant, tak, aby sygnatariusze umów byli zadowoleni – obiecał marszałek Jacek Krupa.” O co chodzi??? To sygnatariusze (czyli osoby podpisujące umowę) mają być zadowoleni – czyli z naszego regionu Piasny i Orkisz. Myślałem, że to ma być dla dobra mieszkańców Olkusza – mieszkańcom bardziej byłaby potrzebna porządna droga Olkusz – Kraków. No ale jak widać zadowoleni mają być Panowie Piasny i Orkisz. Marszałek Krupa się z tym nawet nie kryje. Co za tupet i arogancja władzy. Jak już ktoś wcześniej pisał, ciekawe kto ma działki leżące w pobliżu nowej drogi? Sprawa ewidentnie kwalifikuje się do kontroli przez jakąś instytucję typu NIK. Państwo z rady miasta proszę działać póki nie jest za późno.

leny
leny
7 lat temu

Będzie nowa droga z Wadowic do Krakowa. Będzie północna obwodnica Krakowa z węzła Modlnica do Nowej Huty. Drogi Olkusz – Krakow nie będzie, bo olkuszanie przecież do krakowa nie podróżują. My podróżujemy do Trzebinii!!! Brak słów

straszne to
straszne to
7 lat temu

…na taki pomysł to mogły wpaść tylko urzędasy na ciepłych posadkach, ale na pewno nie ci którzy codziennie dojeżdżają do Krakowa do pracy bo w tej dziurze gdzie mieszkamy szanse na budowę mają tylko sklepy wielkopowierzchniowe. Przez tyle lat żadna firma produkcyjna się tu nie zainstalowała. Wolbrom ma nową fabrykę noży, Trzyciąż ma duży zakład produkcyjny. A Olkusz tylko Biedronki, Lidl, Aldi, Carrefour i następne nowe centrum przy targu gdzie masa ludzi pójdzie z torbami. Wracając do drogi to powinna ona być 2 pasmowa droga do Krakowa z Olkusza a nie droga do płatnej autostrady. Coś niebywałego POwcy dogadali się z PISiorami i SLD. To jakiś koszmarny sen…..

Jan
Jan
7 lat temu

Po co nam nowy dojazd do Trzebini , chcemy normalnie dojechać do pracy do Krakowa bo Olkuszu wielka DZIURA.
Chyba że macie zamiar zniszczyć nasze stare miasto, a nasz krajan minister Pan. Adamczyk
zapomniał o obietnicach nie wspomnę o naszych możnowładcach .

tak tylko pytam
tak tylko pytam
7 lat temu

a ta niby autostrada to którędy ma przez Olkusz przebiegać, przez pola byłego byłego burmistrza czy obecnego starosty.

Ewan
Ewan
7 lat temu

[quote name=”olkuszanin12″]A gdzie jest ten Pan co wszędzie palec włoży,wszystko załatwi i nawet linię kolejową obiecał ????? 😆 😆 :lol:[/quote] .Ten pan zapewne to Poseł Osuch naobiecywał ludziom gruszek na wierzbie oni go wybrali a teraz siedzi w WARSAWIE I SIĘ ŚMIEJE.

wiolonczelistka,
wiolonczelistka,
7 lat temu

Marzenia?? Chyba Wąsacza.”Przepadła druga nitka 94 do Krakowa.”Taki tytuł powinien być, a tak to …wazelina.

Ewan
Ewan
7 lat temu

Ktoś pomyślał jaki baner postawić za plecami włodarzy miasta(POWIAT OLKUSKI I RUINY ZAMKU) zabrakło dopisku tak będzie wyglądał niedługo olkusz po naszych rządach.

olkuszanin12
olkuszanin12
7 lat temu

A gdzie jest ten Pan co wszędzie palec włoży,wszystko załatwi i nawet linię kolejową obiecał ????? 😆 😆 😆

Młody
Młody
7 lat temu

Czy ten projekt za 350 000, 00 zł będzie kompaktybilny z nie tak dawno opracowanym projektem trasy linii kolejowej dużych prędkości przez tereny miasta i gminy Olkusz. Nie wiem ile kosztował ale był podobnie okrzyczany a zmaterializował sie tylko na etapie projektu.

pozamiatane
pozamiatane
7 lat temu

Dla mieszkańców Olkusza to smutny dzień. Szansa na dwujezdniowe połączenie dk94 do Krakowa przepadła na lata. Olkusz na pokolenia stracił perspektywę na jakikolwiek rozwój. Nigdy nie powtórzy się już tak korzystny układ finansowo (ponad 100 mld do wydania na drogi 2014-2020) – polityczny (Minister Infrastruktury z okręgu olkuskiego, swój Prezydent i Premier sąsiad). 20 tys. pojazdów (50 tys. albo i więcej pasażerów i kierowców) na trasie Kraków Olkusz dziennie to był wystarczający argument żeby przebudować dk94 na tym odcinku na autostradę. Budowa dróżki do Krzeszowic (jako prostopadłej alternatywy do dwujezdniowej 94) to spadek Olkusza do IV ligi na długie lata.

kolarka
kolarka
7 lat temu

Drogowa śmierć wczoraj w Bukownie.Zabiła rowerzystę autem.Pobocza!!Natychmiast!!!

kolo
kolo
7 lat temu

Na koniec wszyscy uczestnicy dostali po pamiątkowym łańcuchu 🙂 od burmistrza Olkuszewa

kogut z zimnego doło
kogut z zimnego doło
7 lat temu

To nam burmistrz ze starostą chcązafundować wyjazd do Krakowa za 20 zł. (opłata za autostradę) plus benzynkę (30/50zl.). Więc w czyim interesie działają władze powiatu? Jakiś dziwny układ…drogowy!

Bart. Nar.
Bart. Nar.
7 lat temu

Nowa droga będzie prowadzić do drogiej płatnej autostrady. W godzinach szczytu korki na bramkach w Katowicach/Krakowie maja 15-20 minut. Więc propozycja wybitnie nieudana. Pan Piasny to ma głowę… A stalexport zaciera ręce!

skutecznyRoman
skutecznyRoman
7 lat temu

[quote name=”Mly”]Burmistrz zapomniał łańcucha.[/quote]
ja tam nie widzę żadnego burmistrza Olkusza 🙁 jakiś dziadzia klozetowy stoi obok Kozaka…

Mly
Mly
7 lat temu

Burmistrz zapomniał łańcucha.

Młody
Młody
7 lat temu

Sukces PiSu czy kukułcze jajo Platformy Obywatelskiej ?