Powiat

Dobra wiadomość dla kierowców podróżujących w stronę Krakowa. Od 22 grudnia na odcinku DK94, od węzła Modlnica do ronda ze zjazdem na Giebułtów, można już poruszać się dwiema jezdniami.

Jak informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, odcinkiem drogi krajowej nr 94 w gminie Wielka Wieś, pomiędzy Modlnicą i Szycami, zgodnie z pomiarem ruchu wykonanym w ubiegłym roku, przejeżdża ponad 28,6 tys. pojazdów na dobę. Oznacza to wzrost aż o 43% w stosunku do pomiarów z 2015 r. Dużą część z nich to samochody na olkuskich rejestracjach.

Problem jest szczególnie widoczny w porannych i popołudniowych godzinach szczytu, kiedy aut jest najwięcej i tworzą się zatory. – Wynika to z faktu, że w tych okolicach Krakowa intensywnie, od lat wzrasta zabudowa mieszkaniowa, jest dużo zjazdów do drogi krajowej i w efekcie przepustowość DK94 na tym odcinku się wyczerpuje. Problem jest widoczny szczególnie w obrębie skrzyżowań – mówi Iwona Mikrut z krakowskiego oddziału GDDKiA.

Sposobem na rozładowanie ruchu ma być rozbudowa DK94 na odcinku od węzła Modlnica do ronda ze zjazdem na Giebułtów. Inwestycja ma zwiększyć przepustowość drogi, jej bezpieczeństwo i komfort jazdy przez mocno zurbanizowane podkrakowskie miejscowości.

Jedno rondo w Modlnicy powstało wcześniej, w miejscu skrzyżowania drogi krajowej nr 94 z drogą powiatową (ul. Ojcowską) w kierunku Giebułtowa. Wraz z tym rondem rozbudowany został także odcinek DK94 o długości 715 m. Inwestycję oddano do ruchu w maju 2020 r. Przebudowa dalszej części DK94 o długości 1,5 km w kierunku Krakowa, do węzła Modlnica na S52 Północnej Obwodnicy Krakowa rozpoczęła się we wrześniu 2020 r.

Inwestycja jest już na ostatniej „prostej”. W dniu 22 grudnia wprowadzona została tymczasowa organizacja ruchu, która umożliwia wykorzystanie z dwóch jezdni, po dwa pasy ruchu w każdym kierunku. – Po sezonie zimowym, jak już pozwolą na to warunki atmosferyczne, położona zostanie jeszcze ostatnia, ścieralna warstwa nawierzchni – informuje Iwona Mikrut. Zgodnie z umową realizacja zadania ma zakończyć się w maju 2022 r.

fot. GDDKiA o/Kraków

0 0 votes
Article Rating
Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze