Na początku lutego informowaliśmy, że Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o. o. w Olkuszu uruchomiło Elektroniczne Biuro Obsługi Klienta oraz system elektronicznych faktur. Czy takie rozwiązanie spodobało się mieszkańcom czterech gmin: Bolesławia, Bukowna, Klucz i Olkusza?
E-usługi stają się coraz popularniejsze, zwłaszcza w czasie pandemii. W okresie, gdy urzędy czy instytucje nie prowadziły bezpośredniej obsługi klientów, wiele osób przekonało się, ile spraw można załatwić przez internet.
-Cieszymy się, że elektroniczna forma rozliczeń i kontaktu z PWiK-iem cieszy się coraz większym zainteresowaniem. Na początku marca z Elektronicznego Biura Obsługi Klienta korzystało 457 osób. Do połowy maja liczba ta zwiększyła się do 1414 osób. Systematycznie zwiększa się teraz liczba zainteresowanych elektronicznymi fakturami – z 49 osób na początku marca do 429 w połowie maja – wylicza wiceprezes Zarządu PWiK – u Grzegorz Cebo.
Przypominamy, że aby korzystać z Elektronicznego Biura Obsługi Klienta należy wejść na stronę internetową PWiK (www.pwik.olkusz.pl) i się zarejestrować. W systemie klienci uzyskają dostęp do wystawionych faktur, dokonanych płatności, mogą także podać stan wodomierza. eBOK pozwala również na szybki kontakt z PWiK poprzez wysyłanie wiadomości bądź składanie wniosków. Zarejestrowany użytkownik eBOK-a może wyrazić zgodę na przesyłanie faktur drogą elektroniczną. Dzięki temu faktura jest dostępna w dniu wystawienia, można ją odebrać w dowolnym miejscu, gdzie tylko jest internet.