drogowe remonty

Na 500-metrowym odcinku drogi krajowej 94 przebiegającym przez gminę Bolesław położono dywanik mineralno – emulsyjny. To jedna z dwóch nowoczesnych technologii, którą ostatnio zastosowano na małopolskich drogach.

Krakowski oddział GDDKiA wyjaśnia, że wprowadzanie nowych technologii jest spowodowane coraz większym ruchem na drogach, wymaganiami kierowców w stosunku do jakości traktów oraz ogólnymi wymaganiami zmniejszenia poziomo hałasu. – By sprostać tym oczekiwaniom prowadzone są badania nad wprowadzaniem nowych technologii poprawiających parametry i długowieczność nawierzchni oraz stosowanie nowych rozwiązań w praktyce. Nowych technologii poszukują zarówno wykonawcy dróg, jak i GDDKiA. Przed zastosowaniem nowych materiałów badania laboratoryjne przeprowadził Wydział Technologii GDDKiA oddziału w Krakowie – tłumaczy Iwona Mikrut, główny specjalista ds. komunikacji społecznej oddziału GDDKiA w Krakowie.

Na terenie gminy Bolesław po raz pierwszy w Małopolsce na 500-metrowym odcinku „krajówki” położono cienki dywanik mineralno – emulsyjny „Gripfirbre”. Kładzie się go na stara warstwę nawierzchni, bez konieczności jej usuwania. Jak zapewnia GDDKiA, taki zabieg ma przedłużyć żywotność wyeksploatowanej warstwy ścieralnej oraz poprawić jej parametry szorstkości, zmniejsza też poziom hałasu. – Warstwa ścieralna nawierzchni ma tu 12 lat i miejscami pojawiają się uszkodzenia. Aby przedłużyć jej żywotność położono dywanik mineralno – emulsyjny i trwają obserwacje. Przez najbliższe lata prowadzone będą obserwacje i pomiary. Już stwierdzono, że oprócz dobrych parametrów szorstkości obniżył się na tym odcinku poziom hałasu, w porównaniu z sąsiadującym odcinkiem, gdzie jest dotychczasowa nawierzchnia – mówi Iwona Mikrut.

W Małopolsce średni dobowy ruch wynosi 14 580 pojazdów (o 3 000 więcej od średniej krajowej). W 2015 roku prowadzony był Generalny Pomiar Ruchu. Okazało się, że największe natężenie ruchu na sieci małopolskich dróg krajowych panuje wokół Krakowa: na Południowej Autostradowej Obwodnicy Krakowa A4 pomiędzy węzłami Kraków Tyniec – Kraków Sidzina (średnio 64 066 pojazdów na dobę), pomiędzy węzłami Łagiewniki i Kraków Południe (ponad 53 000 na dobę). Na dwóch odcinkach drodze krajowej nr 7: Kraków – Rząska i Kraków – Głogoczów (Zakopianka) przejeżdża ponad 40 tys. pojazdów na dobę. Dla odcinka 94 na terenie naszego powiatu wartości te przedstawiają się następująco: 25 930 pojazdów na terenie Olkusza, 23 294 na obwodnicy, 22 026 na odcinku Bolesław – Olkusz.

0 0 votes
Article Rating
Subskrybuj
Powiadom o
2 komentarzy
najnowszy
najstarszy oceniany
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze
tomi
tomi
6 lat temu

[quote name=”pavv”]Ale mi porównanie 2 pasmowej obwodnicy do ścieżki dla dużych rowerów jaką jest droga z Olkusza do Krakowa.[/quote]
zapraszam do zamieszkania przy tej ścieżce dla dużych rowerów

pavv
pavv
6 lat temu

Ale mi porównanie 2 pasmowej obwodnicy do ścieżki dla dużych rowerów jaką jest droga z Olkusza do Krakowa.