Od stycznia tego roku do olkuskiego magistratu powrócił wydział promocji. W debacie publicznej coraz częściej pada pytanie, czym zajmuje się Biuro Promocji i Informacji Publicznej? Postanowiliśmy więc sprawdzić, jakie są jego dotychczasowe dokonania w kwestii zewnętrznej promocji naszego miasta.
Za marketing terytorialny w większości przypadków odpowiedzialne są wydziały promocji, funkcjonujące w samorządach. Środki i metody promocji samorządów nie są nigdzie ustawowo regulowane, stąd do nich samych należy decyzja, jak to zadanie własne będzie przez nie wykonywane. Jak więc realizowane jest to zadanie w Olkuszu?
Jak informuje olkuski magistrat, działania promujące zabytki i atrakcje turystyczne gminy Olkusz na zewnątrz prowadzone są już od kilku lat. Polegają one m.in. na wymianie ulotek promocyjnych, które dostępne są m.in. na zamku Ogrodzieniec, w Parku Miniatur w Ogrodzieńcu, w Ojcowie oraz w Muzeum Miejskim „Sztygarka” w Dąbrowie Górniczej.
Ponadto, w 2016 roku Biuro Promocji i Informacji Publicznej Urzędu Miasta i Gminy Olkusz zorganizowało kampanię promocyjną „Czytasz. Zwiedzasz. Zapraszamy do Olkusza”. W ramach kampanii, do bibliotek publicznych w przeszło 40 miejscowościach z powiatu olkuskiego i powiatów ościennych z terenu Małopolski, Śląska i Zagłębia trafiły zestawy materiałów promocyjnych.
We współpracy z Miejskim Ośrodkiem Kultury, UMiG w Olkuszu przystąpił do akcji kolekcjonerskiej Znaczki Turystyczne, której zadaniem jest promowanie najciekawszych miejsc na całym świecie.
Udało się także nawiązać współpracę z Parkiem Miniatur w Ogrodzieńcu i Jaskinią Nietoperzową koło Ojcowa w sprawie umieszczania przy wejściu do tych obiektów banerów zachęcających do odwiedzenia Olkusza i poznania jego atrakcji turystycznych.
W ramach promocji miasta i regionu UMiG przygotowuje się także do Światowych Dni Młodzieży, podczas których do Olkusza przyjadą turyści z kraju i zagranicy. Z tej okazji opracowano ulotki w języku włoskim i angielskim, które zostaną umieszczone w tzw. pakiecie pielgrzyma.
Jak podkreślają władze Olkusza, działania promocyjne opierają się również na obecności w mediach lokalnych i regionalnych. Pracownicy Biura w ramach współpracy z mediami pomagali przy tworzeniu audycji telewizyjnych i radiowych dotyczących Gminy Olkusz. Stworzyli także kilkaset wpisów na portalach branżowych i turystycznych.
Pracownik Biura Promocji i Informacji Publicznej jest także administratorem lokalnego subportalu strony visitmalopolska.pl, gdzie zamieszcza informacje o atrakcjach turystycznych oraz wydarzeniach, jakie odbywają się na naszym terenie. Prowadzi także tzw. fanpage Punktu Informacji Turystycznej na portalu Facebook.
Gmina Olkusz z powodzeniem aplikowała także do programu Europejskich Dni Dziedzictwa 2016, w ramach których we wrześniu 2016 roku zorganizowana zostanie akcja „Skarby Bazyliki Św. Andrzeja Apostoła w Olkuszu”.
W dzisiejszych czasach miasta i regiony stały się produktami rynkowymi, które muszą umieć się „sprzedać”. Bez tego nie przyjadą do nich żadni turyści, młodzież będzie uciekać do większych miast, a inwestorzy wybiorą sąsiednie gminy. Dobrze opracowana strategia promocji potrzebuje działań przemyślanych i długofalowych.
Aktualnie trwają prace nad stworzeniem całkowicie nowej oferty turystyczno-edukacyjnej oraz dotarciem z nią do zdecydowanie większej grupy odbiorców. Ponieważ opracowanie konkretnych działań w tym zakresie wymaga nakładu pracy oraz nakładu finansowego, jego wdrożenie planuje się najwcześniej wraz z rozpoczęciem nowego roku.
A jakie jest zdanie Czytelników na ten temat? Jak oceniacie działania olkuskich urzędników w kwestii promocji naszego miasta? – Zapraszamy do dyskusji na www.przeglad.olkuski.pl
ubawiłam się setnie ulotki pamiętają jeszcze czasy jak krajowa 94 oznaczona była jako E 40…
co do całej reszty?od lat problemem jest zaniedbanie ogromnego dziedzictwa jakie mamy w Olkuszu.co trzeba robić?
PO PIERWSZE PODZIEMIA (w tym współpraca z prywatnymi właścicielami kamienic gdzie można oglądać KILKUPOZIOMOWE PIWNICE.
PO DRUGIE RABSZTYN (co tu dodawać?)
PO TRZECIE SZTOLNIA PONIKOWSKA- rewelacyjne miejsce , rewelacyjna historia i co? koncertowo zaniedbane i zapomniane miejsce.
PO CZWARTE ANTONI KOCJAN.
ja tu już nie mówię o samej chacie Kocjana, ale fakt,że miasto ba ! nasz kraj nie potrafi dobrze „sprzedać” takiej postaci, takiej niemal szpiegowskiej historii to już wstyd na całego!
PO PIĄTE-CMENTARZE ŻYDOWSKIE Kraków , Oświęcim pod nosem… w Olkuszu Żydzi mieli piękną bogatą i tragicznie zakończoną historię miasto sprawę pokpiło i o cmentarze dbało stowarzyszenie….
PO SZÓSTE- WIEŻA CIŚNIEŃ jedną już straciliśmy…pozostała jeszcze jedna na terenie Emalii, to miejsce ma potencjał może nie turystyczny, ale na pewno może wzbogacić ofertę miasta dla mieszkańców i ewentualnych przyjezdnych…i też nikt nie dba o to aby przypadkiem nie została zburzona…
a co do reszty…wszyscy wiemy,że dział promocji zajmuje sie tłumaczeniem posunięć pana burmistrza…
[quote name=”pavv”]No nie mówcie mi, że w olkuszewie będą ŚDM organizowali! Już zatkany Kraków zatykają jeszcze bardziej to teraz zatkają już zatkany Olkusz?[/quote]
Olkuszew przyjmuje Włochów na ŚDM w liczbie ponad 400 osób.
[quote name=”mitt”][quote name=”Mistrz klawiatury”][quote name=”Mietek”][quote name=”Mistrz klawiatury”] Co mamy za promocję dotychczasową? Nijaką. Czyli ktoś startuje absolutnie z samego dna, od zera. Pasuje zrobić plan i strategię, kupić zdjęcia, zlecić grafikę. Kupę pozwoleń, spotkań i inwestycji. Po drodze dni Olkusza, jakaś wielka sobota, afera z wodą i łańcuch. Ale oczywiście wszyscy chcą abysmy dzisiaj oceniali wykonanie planów dalekoterminowych, które to składają się z małych, krótkich projektów……… I na koniec: Czy ja byłbym w stanie przygotować promocję gminy? Oczywiście ale przy obecnych władzach nie odwazyłbym się podjąć współpracy z nimi, nawet rozmów bo z pewnością byśmy się nie porozumieli. Pracowników promocji opiszę tak: kamikadze.[/quote]
Najlepiej to by ci było w związku komunikacji, jako przewodniczący lub wice.[/quote]
Nie mam koneksji partyjnych ani układów lokalnych. Dlatego nie ośmieszałem się i nie startowałem. Nie jestem nawet radnym.[/quote]
Jesteś znany na tym forum. Nigdzie nie masz szans narazie bo jesteś za młody. Zacznij od referenta a nie myśl od razu o prezesowaniu. Małą łyżeczką……. .[/quote]
Gdyby kolega czytał ze zrozumieniem to z pewnością nie myliłby mnie z pewnym młodym radnym.
[quote name=”Mistrz klawiatury”][quote name=”Mietek”][quote name=”Mistrz klawiatury”] Co mamy za promocję dotychczasową? Nijaką. Czyli ktoś startuje absolutnie z samego dna, od zera. Pasuje zrobić plan i strategię, kupić zdjęcia, zlecić grafikę. Kupę pozwoleń, spotkań i inwestycji. Po drodze dni Olkusza, jakaś wielka sobota, afera z wodą i łańcuch. Ale oczywiście wszyscy chcą abysmy dzisiaj oceniali wykonanie planów dalekoterminowych, które to składają się z małych, krótkich projektów. Przepraszam czy ktoś z wypowiadająch się specjalistów choć raz zrobił ulotkę, żeby nie wymagać: opracowywał strategię promocji czegokolwiek…. I na koniec: Czy ja byłbym w stanie przygotować promocję gminy? Oczywiście ale przy obecnych władzach nie odwazyłbym się podjąć współpracy z nimi, nawet rozmów bo z pewnością byśmy się nie porozumieli. Pracowników promocji opiszę tak: kamikadze.[/quote]
Najlepiej to by ci było w związku komunikacji, jako przewodniczący lub wice.[/quote]
Nie mam koneksji partyjnych ani układów lokalnych. Dlatego nie ośmieszałem się i nie startowałem. Nie jestem nawet radnym.[/quote]
Jesteś znany na tym forum. Nigdzie nie masz szans narazie bo jesteś za młody. Zacznij od referenta a nie myśl od razu o prezesowaniu. Małą łyżeczką……. .
[quote name=”Mietek”][quote name=”Mistrz klawiatury”]
Działania promocyjne należy planować i tak: możemy wyróżnić plany krótkoterminowe, średnio- i długoterminowe ale… Pojawia się pracownik w promocji; jaki jest budżet wydziału? Ciężko powiedzieć. Co mamy za promocję dotychczasową? Nijaką. Czyli ktoś startuje absolutnie z samego dna, od zera. Pasuje zrobić plan i strategię, kupić zdjęcia, zlecić grafikę. Kupę pozwoleń, spotkań i inwestycji. Po drodze dni Olkusza, jakaś wielka sobota, afera z wodą i łańcuch. Ale oczywiście wszyscy chcą abysmy dzisiaj oceniali wykonanie planów dalekoterminowych, które to składają się z małych, krótkich projektów. Przepraszam czy ktoś z wypowiadająch się specjalistów choć raz zrobił ulotkę, żeby nie wymagać: opracowywał strategię promocji czegokolwiek…. I na koniec: Czy ja byłbym w stanie przygotować promocję gminy? Oczywiście ale przy obecnych władzach nie odwazyłbym się podjąć współpracy z nimi, nawet rozmów bo z pewnością byśmy się nie porozumieli. Pracowników promocji opiszę tak: kamikadze.[/quote]
Najlepiej to by ci było w związku komunikacji, jako przewodniczący lub wice.[/quote]
Nie mam koneksji partyjnych ani układów lokalnych. Dlatego nie ośmieszałem się i nie startowałem. Nie jestem nawet radnym.
No nie mówcie mi, że w olkuszewie będą ŚDM organizowali! Już zatkany Kraków zatykają jeszcze bardziej to teraz zatkają już zatkany Olkusz?
„SZKICE O ZIEMI OLKUSKIEJ
Zarys dziejów olkuskiej dzielnicy Parcze”
Pierwsza focia to mapka być powinna albo szkic chociażby z naniesionymi Parczami Górnymi i Dolnymi …
a może wydział promocji ją zamieści, no chyba że nie ma a wykonanie na zewnątrz zlecić musiałby, to dziękuję …
[quote name=”Mistrz klawiatury”]
Działania promocyjne należy planować i tak: możemy wyróżnić plany krótkoterminowe, średnio- i długoterminowe ale… Pojawia się pracownik w promocji; jaki jest budżet wydziału? Ciężko powiedzieć. Co mamy za promocję dotychczasową? Nijaką. Czyli ktoś startuje absolutnie z samego dna, od zera. Pasuje zrobić plan i strategię, kupić zdjęcia, zlecić grafikę. Kupę pozwoleń, spotkań i inwestycji. Po drodze dni Olkusza, jakaś wielka sobota, afera z wodą i łańcuch. Ale oczywiście wszyscy chcą abysmy dzisiaj oceniali wykonanie planów dalekoterminowych, które to składają się z małych, krótkich projektów. Przepraszam czy ktoś z wypowiadająch się specjalistów choć raz zrobił ulotkę, żeby nie wymagać: opracowywał strategię promocji czegokolwiek. Wiem, wiem, sami eksperci. A jeszcze dołóżcie szefa burmistrza i panią burmistrz. Weźcie poprawkę na ich rządy oraz „profesjonalizm”. W chwili obecnej trzeba chronić jego wizerunek i czasu mało na inne rzeczy. I na koniec: Czy ja byłbym w stanie przygotować promocję gminy? Oczywiście ale przy obecnych władzach nie odwazyłbym się podjąć współpracy z nimi, nawet rozmów bo z pewnością byśmy się nie porozumieli. Pracowników promocji opiszę tak: kamikadze.[/quote]
Najlepiej to by ci było w związku komunikacji, jako przewodniczący lub wice.
Przede wszystkim ten artykuł nie powinien być teraz opublikowany bo to zbyt wcześnie aby cokolwiek podsumowywać. Widać brak tematów u redaktora.
Działania promocyjne należy planować i tak: możemy wyróżnić plany krótkoterminowe, średnio- i długoterminowe ale… Pojawia się pracownik w promocji; jaki jest budżet wydziału? Ciężko powiedzieć. Co mamy za promocję dotychczasową? Nijaką. Czyli ktoś startuje absolutnie z samego dna, od zera. Pasuje zrobić plan i strategię, kupić zdjęcia, zlecić grafikę. Kupę pozwoleń, spotkań i inwestycji. Po drodze dni Olkusza, jakaś wielka sobota, afera z wodą i łańcuch. Ale oczywiście wszyscy chcą abysmy dzisiaj oceniali wykonanie planów dalekoterminowych, które to składają się z małych, krótkich projektów. Przepraszam czy ktoś z wypowiadająch się specjalistów choć raz zrobił ulotkę, żeby nie wymagać: opracowywał strategię promocji czegokolwiek. Wiem, wiem, sami eksperci. A jeszcze dołóżcie szefa burmistrza i panią burmistrz. Weźcie poprawkę na ich rządy oraz „profesjonalizm”. W chwili obecnej trzeba chronić jego wizerunek i czasu mało na inne rzeczy. I na koniec: Czy ja byłbym w stanie przygotować promocję gminy? Oczywiście ale przy obecnych władzach nie odwazyłbym się podjąć współpracy z nimi, nawet rozmów bo z pewnością byśmy się nie porozumieli. Pracowników promocji opiszę tak: kamikadze.
[quote name=”Tygrysek”]Najlepiej Olkusz promuje dwunastka radnych którzy ufundowali burmistrzowi łańcuch. Dlaczego włodarz nie potrafił pomóc naszej drużynie piłki ręcznej kobiet finansowo aby promowały Olkusz w superlidze w Polsce. Panie Piasnik gdzie powstały miejsca pracy aby zmniejszyć bezrobocie w gminie. Ale najbardziej włodarz promuje Olkusz sponsorowanymi artykułami z naszych podatków w lokalnej prasie. Nawet nie potraficie zrobić strefy kibica na euro na rynku dla mieszkańców. Mieszkańcy burmistrz oraz dwunastka radnych nic dobrego nie robią w tym kierunku aby Olkusz się rozwijał.[/quote]
Myślę, że ta 12 – tka ma duże szanse na reelekcję. Odważni ludzie. Nie patrzą co jest politycznie dobre, tylko co jest dobre dla mieszkańców.
Te twoje „bohaterskich i niezłomnych” brzmi jak sarkazm, czyżbyś miał coś do nich? Pewnie jeszcze dziadek twojego tatkę w torbie nosił jak oni nadstawiali kark za Polskę.
[quote name=”komedia”]Promocja miasta funkcjonuje fantastycznie:
1. najdroższa woda i ścieki w Małopolsce
2. słynny łańcuch burmistrza
3. bakteria w wodzie z kranu
4. drużyna piłkarska w ogonie tabeli 😆
5. zamykana kopalnia
6. błyskawiczna policja która publikuje fotkę twarzy kradzieży dopiero po tygodniu 😆
7. ogromne długi miasta…40 baniek? :-*
A oni se ulotki drukują i myślą że jest super 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 :lol:[/quote]
Do promocji należy włączyc niezwłocznie ulicę bohaterskich i niezłomnych żołnierzy ARMII KRAJOWEJ z jej dziurawą nawierzchnią i bez wyjazdu na Osiecką oraz koniecznie skierowac tędy peleton kolarzy z wyścigu dookoła Polski5khhd
[quote name=”Tygrys boy”]Proponowałbym tak szybko nie oceniać bo coś więcej na ten temat to będzie można powiedzieć za dłuższy czas…. Dni Olkusza pokazały że coś się ruszyło i to dotyczy również MOK jak i urzędu. Pożyjemy zobaczymy[/quote]
Poproszę o szczegóły tego „ruszającego cosia”.
55 000 netto każdy potrafi wydać na laskę co klnie ze sceny.
Proponowałbym tak szybko nie oceniać bo coś więcej na ten temat to będzie można powiedzieć za dłuższy czas…. Dni Olkusza pokazały że coś się ruszyło i to dotyczy również MOK jak i urzędu. Pożyjemy zobaczymy
Najlepiej Olkusz promuje dwunastka radnych którzy ufundowali burmistrzowi łańcuch. Dlaczego włodarz nie potrafił pomóc naszej drużynie piłki ręcznej kobiet finansowo aby promowały Olkusz w superlidze w Polsce. Panie Piasnik gdzie powstały miejsca pracy aby zmniejszyć bezrobocie w gminie. Ale najbardziej włodarz promuje Olkusz sponsorowanymi artykułami z naszych podatków w lokalnej prasie. Nawet nie potraficie zrobić strefy kibica na euro na rynku dla mieszkańców. Mieszkańcy burmistrz oraz dwunastka radnych nic dobrego nie robią w tym kierunku aby Olkusz się rozwijał.
Bić q..y i złodziei i patrzyć czy równo puchnie.
Józo Piłsudski
niestety stołek dostała Pani która powinna maksymalnie dzieci dogladac a nie pracować w PR bo pojęcia o nim nie ma. W Olkusz wystarczy jakiś głupi kurs zaocznie, papierek ZNAJOMOŚCI i mamy Panią kierownik 🙂
[quote name=”Młody”]A czy prokuratura „już” zakończyła postępowanie, w tym temacie na wniosek burmistrza, czy potrwa to z 10 lat …[/quote]
Olkuska prokuratura jest najsprawniejsza w sprawach odwracania grota strzały o 180 stopni. Czyli przeciwko zgłaszającym, zwłaszcza jeśli coś zgłaszają w sprawie ich podopiecznych olkuskich nierobów. Wówczas to, tego rodzaju sprawy załatwione są błyskawicznie poza kolejnością prawie w trybie 24h i z wyjątkową nadgorliwością. Nawet nie ważne jest to, że nie trzymają się faktów i są nie tyle naciągane co fabrykowane. Tak więc trudno powiedzieć jaki tam mają interes w sprawie przez Ciebie wspomnianej. Tak więc bardziej logiczne byłoby zgłoszenie tego do krakowskiej.
Nim kogut 3 x zapieje, będzie kolejny artykuł sponsorowany. Ot promocyja wasza.
[quote name=”tomek81″]Najbardziej miasto wypromowały wodociągi olkuskie cała Polska o naszym mieście słyszała 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 :D[/quote]
A czy prokuratura „już” zakończyła postępowanie, w tym temacie na wniosek burmistrza, czy potrwa to z 10 lat …
Najbardziej miasto wypromowały wodociągi olkuskie cała Polska o naszym mieście słyszała 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀
[quote name=”autor artykułu”] „Aktualnie trwają prace nad stworzeniem całkowicie nowej oferty turystyczno-edukacyjnej oraz dotarciem z nią do zdecydowanie większej grupy odbiorców. Ponieważ opracowanie konkretnych działań w tym zakresie wymaga nakładu pracy oraz nakładu finansowego, jego wdrożenie planuje się najwcześniej wraz z rozpoczęciem nowego roku.” [/quote]
Czy w związku z powyższym będą ogłaszane kolejne nabory w Wydziale Promocji bo dokładnie to samo było pisane w zeszłym roku przy przenoszeniu „promocji” z MOKu ?
Umyć ławki przed Starym Cmentarzem bo czuć i wstyd. Znad chodnika obciąć gałęzie,będzie spokój na jakiś czas.
Wczoraj w ogłoszeniach parafialnych była podawana wiadomość o wycieczce do zabytkowej kopalni srebra w Tarnowskich Górach, bo w srebrnym mieście takich rzeczy nie ma. Wkrótce Tarnowskie Góry mają być wpisane na listę UNESCO.
BAJZEL.
[quote name=”kuchareczka jedna”]Ulotki ulotkami a tu działać trzeba na skale ogólnopolską – zaprosić Pascala czy Makłowicza niech na płycie rynku gotują dania typowe dla ziemi olkuskiej.[/quote]
Fitka i bimber powiatowy-„czar pustyni” innych olkuskich dań nie znam … no może jeszcze gęś rodacka której nikt tam nie hoduje …
Ulotki ulotkami a tu działać trzeba na skale ogólnopolską – zaprosić Pascala czy Makłowicza niech na płycie rynku gotują dania typowe dla ziemi olkuskiej.
Promocja miasta funkcjonuje fantastycznie:
1. najdroższa woda i ścieki w Małopolsce
2. słynny łańcuch burmistrza
3. bakteria w wodzie z kranu
4. drużyna piłkarska w ogonie tabeli 😆
5. zamykana kopalnia
6. błyskawiczna policja która publikuje fotkę twarzy kradzieży dopiero po tygodniu 😆
7. ogromne długi miasta…40 baniek? :-*
A oni se ulotki drukują i myślą że jest super 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😆
Takie podsumowanie funkcjonowania Biura Promocji wpisywane jest do wew. raportu, a nie powinno być artykułem w poważnej gazecie. Czy czytelnika interesuje informacja , że pracownik Biura jest administratorem lokalnego portalu lub czy warty uwagi jest news o wymianie ulotek z Muzeum Miejskim „Sztygarka” w Dąbrowie Górniczej? Poza tym o jakiej my promocji mówimy, skoro jest z najstarszych obiektów – ruiny kościoła św Jana – jest zaniedbany i nieoznakowany, a najstarsza nekropolia zamknięta na kłódki.
Proponuje wprowadzić „święto garnka”, pan C…. na pewno zadba o stronę artystyczną, reklama po stronie UMiG, impreza sama się sfinansuje.
W tym roku było kilka skutecznych akcji promocyjnych:
– akcja z wodą,
– akcja z łańcuchem,
– akcja z komunikacją,
a jeszcze ponad pół roku przed nami,
zasięg ich był conajmniej ogólnopolski,
bo już np o ostatnim przejeździe kolarzy przez Olkusz to nawet Olkuszanie nie wiedzieli …
akcja „Skarby Bazyliki Św. Andrzeja Apostoła w Olkuszu”
Czy chodzi o łańcuch? Promocja? bez jaj.
hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahhahahahahhahahahahahahahahhahahahahahahhahahahahahahahahahahahahaha
ten satyryk przebija Jacka Majcherkiewicza
Miasto najbardziej się promuje poprzez dbałość o groby tych, którzy już nie są w stanie się o nie upomnieć. Wystarczy zobaczyć jak wyglądają mogiły żołnierzy polskich i radzieckich na cmentarzu w Olkuszu. Trawsko większe niż na łąkach, a część skoszona gnije na mogiłach. Wstyd panie Piaśnik. Niech Pan poinformuje społeczeństwo, kto ma zleconą opiekę nad tymi mogiłami.
a prima aprilis było 1 kwietnia 🙂