Być może petenci olkuskiego magistratu będą mogli w miejskiej kasie płacić kartą. W urzędzie trwają przygotowania do przetargu na wykonywanie usług związanych z bankową obsługą budżetu miasta. W opracowywanej specyfikacji możliwość bezgotówkowych transakcji ma zostać uwzględniona jako niezbędna.
Pomysł wprowadzenia systemu płatności elektronicznych zgłosili miejscy radni z Klubu PiS. -Co roku tysiące mieszkańców lub przedsiębiorców, płacąc lokalne podatki, korzysta z kasy UMiG Olkusz.

Wprowadzenie płatności elektronicznych przez uruchomienie terminalu będzie korzystne zarówno dla klientów urzędu, jak i dla jego pracowników – piszą do władz miasta radni. W magistracie przeanalizowano oferty zakupu systemu transakcji bezgotówkowej. Gdyby terminal miał być dzierżawiony, gmina musiałaby zapłacić 750 – 1 tys. 300 złotych.  Zakup terminalu to wydatek około 3 tys. złotych. Od każdej transakcji przy płaceniu kartą jest potrącana prowizja, około 1,8 procent od wpłacanej kwoty. Prowizja obciąży budżet gminy. – Koniecznym będzie również dostosowanie programu księgowego. Jednorazowy zakup modułu „Opcja płatności kartą” to wydatek rzędu 3 tys. 198 złotych oraz koszty instalacji, konfiguracji i szkolenia pracowników, co wyniesie 3 tys. 75 złotych.

Radni PiS-u, powołując się na postulaty mieszkańców, chcą także przedłużenia godzin otwarcia miejskiej kasy do godz. 14.45, a w poniedziałki do 16.45. Obecnie kasa w poniedziałki jest czynna od 7.15 do 16.00, a w pozostałe dni od 7.15 do 14.00.  Po zamknięciu kasy jej pracownik ma godzinę na sporządzenie raportów i wpłacenie gotówki w banku.

– Wydłużenie czasu pracy samej kasy możliwe byłoby ewentualnie o pół godziny, w sytuacji kiedy odbiór gotówki dokonywany byłby przez firmę konwojującą, a nie przez kasjera. Jest to jednak forma kosztowna – szacowany jednodniowy koszt konwoju to kwota około 40 złotych oraz dodatkowo koszt prowizji od wysokości wpłacanej kwoty, około 0,5 procent. W obecnie przygotowanej specyfikacji warunków zamówienia na usługi związane z bankową obsługą urzędu zostanie uwzględniona możliwość odbioru gotówki przez konwój z banku, który zostanie wyłoniony w przetargu. Nie wiemy jednak, czy banki będą zainteresowane świadczeniem takich usług na rzecz urzędu – odpowiada burmistrz Rzepka.

2
Dołącz do dyskusji

Zaloguj się się aby komentować
2 Wątków
0 Odpowiedzi
0 Subskrybentów
 
Najbardziej aktywny
Najczęściej komentowany
0 Autorzy komentarzy
babciapodatnik Ostatni autorzy komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
babcia
babcia

ale głupota, prosciej przez internet

podatnik
podatnik

Analizy i rozważania czy kupić terminal będą kosztować podatników z 50 tysięcy złotych (analizy i posiedzenia a głównie pensje burmistrza i urzędników) ponadto miliony idą bez zmrużenia oka w nieudolne nadzorowanie remontów dróg, w rynek, w przegrane procesy sądowe … a tu gdzie decyzję trzeba podjąć w ciągu minuty robi się wielki szum medialny …