Klucze

Do naszej redakcji zgłosił się mieszkaniec Klucz, który wyraził swoje niezadowolenie z funkcjonowania tamtejszej placówki Poczty Polskiej: problemy z jakością obsługi wpisują się w szersze wyzwania, z którymi zmaga się obecnie ta instytucja, wynikające ze spadku rentowności oraz konieczności redukcji zatrudnienia. Czy lokalną sieć placówek pocztowych czeka zatem reorganizacja?

„Zwracam się do Państwa z prośbą o interwencję w sprawie działania placówki poczty w Kluczach przy ulicy Zawierciańskiej. Skandaliczne jest że pozostawiono tam tylko 1 okienko do obsługi, pani robi co może na 3 ręce: obsługuje po 2 osoby, żeby kolejka tylko się przesuwała. Ludzie stoją ponad 1,5 godzinnej kolejce. To jest jedyna placówka na kilkanaście wsi i gminę, więc wszyscy korzystają z tej jednej placówki.” – relacjonuje nasz Czytelnik. Mieszkaniec Klucz porównał ponadto warunki panujące w tamtejszej placówce do tych z czasów PRL-u, podkreślając, że w obecnie wymagany jest wyższy standardu obsługi.

Postanowiliśmy zatem przekazać te uwagi przedstawicielom Poczty Polskiej: w odpowiedzi usłyszeliśmy, że do tej pory instytucja ta nie otrzymała jednak żadnej formalnej skargi dotyczącej funkcjonowania placówki w Kluczach. Poinformowano nas również, że organizacja czasu pracy w placówkach zlokalizowanych na terenie powiatu olkuskiego uwzględnia potrzeby klientów. „Obecnie na terenie powiatu olkuskiego funkcjonuje 17 placówek, których czas pracy jest tak zorganizowany, aby zapewnić wszystkim zainteresowanym możliwość skorzystania z usług zarówno w godzinach porannych, jak i popołudniowych. Dlatego placówka w Kluczach czynna jest od poniedziałku do czwartku od godziny 9:00 do godziny 16:00 (z przerwą od godziny 12:30 do godziny 13:00), a w piątki od godziny 13:00 do godziny 20:00 (z przerwą od godziny 16:00 do godziny 16:30). W odległości kilku minut jazdy znajdują się również placówki w Jaroszowcu, Kwaśniowie Górnym oraz Olkuszu.” – przekonuje biuro prasowe Poczty Polskiej.

Warto podkreślić, że sytuacja w Kluczach odzwierciedla szersze problemy, z którymi zmaga się obecnie państwowy operator pocztowy: 7 stycznia Zarząd Poczty Polskiej ogłosił bowiem zamiar przeprowadzenia Programu Dobrowolnych Odejść, który do 30 kwietnia obejmie około 8,5 tysiąca etatów. W kolejnym etapie planowane są ponadto zwolnienia grupowe. Zmiany te mają na celu poprawę efektywności zarządzania zasobami oraz dostosowanie się do zmniejszającego się zapotrzebowania na tradycyjne usługi pocztowe.

Warto jednak zaznaczyć, że, pomimo redukcji zatrudnienia, Poczta Polska nie przewiduje zamykania placówek na terenie powiatu olkuskiego. Transformacja ma za to obejmować reorganizację sieci oraz wprowadzenie nowoczesnych rozwiązań, takich jak e-Doręczenia, e-Polecony czy usługi „polecony do skrzynki”. Operator wskazuje również na możliwość korzystania z wielu usług za pośrednictwem listonoszy.

„Należy podkreślić, że Poczta Polska funkcjonuje w określonych realiach biznesowych oraz wymaganiach prawnych wymagających zachowania racjonalnego i efektywnego zarządzania posiadanymi zasobami zarówno w aspekcie rozwoju, jak i ponoszonych kosztów. W ramach wprowadzanego przez Pocztę Polską Planu Transformacji na terenie całego kraju realizowana jest standaryzacja placówek pocztowych oraz wewnętrzne zmiany organizacyjne, które jednak nie mają wpływu na dostępność do usług pocztowych, jak również na katalog oferowanych usług. Przeprowadzane działania mają wzmocnić efektywność wykorzystania posiadanych zasobów w celu zapewnienia jak najwyższego poziomu świadczonych usług, zarówno w zakresie obsługi klienta, jak i doręczania przesyłek.” – dodają przedstawiciele Poczty Polskiej.

Choć Poczta Polska stara się minimalizować skutki reorganizacji oraz zachować dostępność swoich usług, to mieszkańcy m.in. Klucz wskazują na konieczność podjęcia konkretnych działań w celu poprawy jakości obsługi: długie kolejki, brak wystarczającej liczby pracowników oraz ograniczone godziny otwarcia negatywnie wpływają bowiem na codzienne życie lokalnej społeczności. Czas pokaże czy Poczta Polska znajdzie sposób na pogodzenie oszczędności z poprawą jakości obsługi.

 

0 0 votes
Article Rating
Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
najnowszy
najstarszy oceniany
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze