magistrat 1

Ogłoszenie UMiG Olkusz
Okres wakacyjny to zwykle najlepszy czas na przystąpienie do większych domowych remontów lub porządków. Nie inaczej jest w olkuskim Urzędzie Miasta i Gminy, gdzie w ostatnich tygodniach nastały zauważalne zmiany. Najważniejszą z nich jest przeniesienie na parter tych wydziałów, które są najczęściej odwiedzane przez seniorów czy rodziców z dziećmi w wózkach – Wydziału Spraw Społecznych i Wydziału Urbanistyki i Ochrony Zabytków.

 – Budynek Urzędu Miasta i Gminy w Olkuszu ma już ponad 25 lat. Nie ma w nim windy, a codziennie odwiedzany jest przez osoby z ograniczeniami ruchowymi. W tej sprawie wielokrotnie interweniowali u mnie mieszkańcy, w tym Olkuska Rada Seniorów. Na tę chwilę nie możemy sobie pozwolić na kompleksową przebudowę magistratu z instalacją windy, bo musielibyśmy zrezygnować z inwestycji realizowanych na terenie miasta i sołectw. Być może w przyszłości pojawią się możliwości uzyskania dofinansowania, a do tego czasu staram się jak najlepiej gospodarować tą przestrzenią, którą mamy do dyspozycji – komentuje Roman Piaśnik, burmistrz Olkusza.

magistrat 2

Prowadzone prace remontowe mają na celu poprawę komfortu pracy w Urzędzie Miasta i Gminy w Olkuszu, ale jednocześnie skupione są na poprawie komfortu obsługi Klientów Urzędu, również tych z niepełnosprawnością ruchową. Tylko w ostatnim czasie na parter Urzędu przeniesione były dwa wydziały Urzędu najczęściej wizytowane przez naszych mieszkańców – Wydział Spraw Społecznych (z drugiego piętra) oraz Wydział Urbanistyki i Ochrony Zabytków (z pierwszego piętra). Są to wydziały, do których bardzo często przychodzą seniorzy, np. w celu odbioru Karty Seniora, matki z dziećmi w wózkach, czy przedsiębiorcy, którzy dokonują opłat w kasie na parterze Urzędu. Ponadto, w Wydziale Urbanistyki i Ochrony Zabytków dotychczas brakowało miejsca na wygodne prezentowanie mieszkańcom wielkoformatowych map.

– W moim wieku wędrówka po schodach na drugie piętro jest już bardzo trudna. Cieszę się, że ktoś pomyślał jak może ułatwić nam życie. Wolę nawet, że swoje sprawy mogę załatwić na parterze niż jakbym miała korzystać z windy, bo w windzie mam często zawroty głowy – mówi Pani Barbara spotkana przed Wydziałem Spraw Społecznych, gdzie dopytywała o Olkuską Kartę Seniora.
By osiągnąć wskazany powyżej cel – poprawę dostępności najczęściej odwiedzanych wydziałów Urzędu – Burmistrz postanowił odstąpić własny gabinet z przyległym sekretariatem oraz salą narad. Już teraz w pokojach tych w komfortowych warunkach obsługiwani są Klienci Urzędu. A to jeszcze nie koniec.

– Mam kolejne pomysły jak jeszcze usprawnić pracę Urzędu i przybliżyć go Mieszkańcom. Nie można jednak zrealizować wszystkich od razu, ale w przyszłości można spodziewać się kolejnych udogodnień – zapewnia Roman Piaśnik.{jcomments off}

magistrat 3

0 0 votes
Article Rating
Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
najnowszy
najstarszy oceniany
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze