W środę, 20. lipca, w olkuskim magistracie odbędzie się kolejne spotkanie dotyczące budowy centrum handlowo-rozrywkowego pomiędzy drogą krajową 94 a ul. Sławkowską. Tematem rozmów będzie m. in. kwestia nowej organizacji ruchu w zachodniej części Olkusza.
Przypomnijmy, że inwestycję pod nazwą Quick Park realizuje konsorcjum, w skład którego wchodzą firmy: Real 2B, Retail Development Management oraz fundusz Retail Parks Fund. W ramach przedsięwzięcia zaplanowano budowę trzech obiektów – jednego głównego oraz dwóch mniejszych z przeznaczeniem m.in. na magazyny, o łącznej powierzchni prawie 14 tys. mkw. W centrum handlowo-rozrywkowym ma znaleźć się ponad 60 markowych sklepów, punkty gastronomiczne oraz czterosalowe kino. W planach jest też budowa ponad pół tysiąca miejsc parkingowych, z których większość ma się znaleźć pod ziemią.
Mieszkańcy i władze miasta spotkali się z inwestorami na początku kwietnia. Wówczas rozmawiano m. in. o drogowych zmianach związanych z powstaniem galerii. Inwestor na swój koszt chce na skrzyżowaniu drogi krajowej nr 94 z ul. Długą i ul. Kruszcową wybudować dwupasmowe rondo o średnicy 47 metrów. Za rondem w kierunku Krakowa ma zostać również wykonany pas ruchu łączący „krajówkę” z ul. Sławkowską, stanowiący główny wjazd na teren nowej galerii. Dodatkowo przebudowie ma ulec ulica Sławkowska, powstać mają także elementy łącznikowe: chodniki, ścieżka rowerowa, tereny zielone i akweny wodne. Bardzo ważną kwestią są również utrudnienia dla mieszkańców posesji sąsiadujących z terenem inwestycji. Chodzi m. in. o hałas oraz wzmożony ruch na ul. Sławkowskiej.
Na środowym spotkaniu zaprezentowane zostaną wyniki badań natężenia ruchu w rejonie budowy galerii, z prognozami ich zmiany po jej powstaniu. – Wybudowanie tego typu obiektu będzie wymagało zmian, które chciałbym omówić z mieszkańcami. Dokładamy wszelkich starań, aby reorganizacja ruchu w tej części miasta odzwierciedlała realne potrzeby mieszkańców i była do nich w pełni dostosowana. Bardzo ważne są również kwestie bezpieczeństwa oraz braku uciążliwości dla osób mieszkających w najbliższym otoczeniu obiektu. Chętnie zapoznam się z opiniami mieszkańców na temat planów organizacji ruchu, dlatego też serdecznie zachęcam do udziału w konsultacjach społecznych dotyczących tego tematu – zaprasza olkuski burmistrz Roman Piaśnik.
Spotkanie odbędzie się 20. lipca o godz. 16.00.
Fot.www.quickpark.pl
[quote name=”al”][quote name=”interwencja”]Pani Wiolu chciałbym Panią, jako uznaną niezależną redaktorkę o zajęcie się tematem budowy tego ronda z punktu widzenia problemów jakie z pewnością będzie ono generować. Czy nie było innych koncepcji rozwiązania ruchu w tym miejscu? Czy w powiązaniu z powstającym na plecach Lidlem, nie będzie to tworzyło „morza samochodów” tzn. parkingów z których momencie wjazdu i wyjazdu po zakupach, będzie wylewać się zbyt duża liczba pojazdów w tej części miasta?
z góry dziekuje i pozdrawiam[/quote]
Gdzie robią lidla?[/quote]
Olkusz Sławkowska
[quote name=”al”]Gdzie robią lidla?[/quote]
W Olkuszu przy ul. Sławkowskiej.. Dokładnie – na targu !!!!!!
[quote name=”al”]A tym czasem wykonawca quickparku w Mysłowicach buduje rondo na DK79. No ale w prowincjonalnym olkuszewie ludziom nie pasuje.[/quote]
http://itvm.pl/2016/07/20/utrudnienia-katowickiej-dla-kierowcow-powstal-bypass/
A tym czasem wykonawca quickparku w Mysłowicach buduje rondo na DK79. No ale w prowincjonalnym olkuszewie ludziom nie pasuje.
a dlaczego nic sie nie buduje w płd części Olkusza? tutaj wiatr po polach hula, Dobrze chociaz że Pepco „galerie” postawiło inaczej po głupie majtki trzeba było busem do miasta jechać.
[quote name=”Ernest”]Czy to takie trudne do zauważenia, że bez wyprowadzenia ruchu przelotowego z miasta poprzez wykonanie obwodnicy na krajówce, można sobie tylko palcem w bucie pokiwać?[/quote]
juz słońce Jury czyha aby zostawioną ziemię pod obwodnice przekwalifikować na działki budowlaną. Dla 70- letniego włodarza nie ma zupełnie znaczenia, że to miasto udusi się za kilka lat (prognozy GDDiK jasno pokazują że jeszcze długie lata będzie wzrastać liczba samochodów na drogach). Po mnie choćby potop…
Pan Piaśnik, jako wieloletni dyrektor wydz. komunikacji w Starostwie problem komunikacyjny doskonale widzi i powinien być najbardziej kompetentną osobą dla rozwiązania tego problemu, mając na uwadze dobro miejscowej ludności.
[quote name=”zniesmaczona Ewa”]A po co następna buda ze stali i blachy w Olkuszu? Mamy olkuską strefę aktywności gospodarczej gdzie jak dotąd żaden inwestor nawet nie postawił namiotu. Może by tak tu cos podziałać panie i panowie z magistratu. Ten market to zagłada dla drobnego handlu w Olkuszu.[/quote]
I bardzo dobrze. Cwaniacy z małych sklepików.
wszystko co dobre rodzi sie w bólach.Cieszmy sie że „coś” dzieje w Olkuszu, tutaj nawet chaos może byc twórczy.
Czy to takie trudne do zauważenia, że bez wyprowadzenia ruchu przelotowego z miasta poprzez wykonanie obwodnicy na krajówce, można sobie tylko palcem w bucie pokiwać?
[quote name=”qpa”]Ten obiekt nie powstanie. Nie wierzę w to. Jakby to było opłacalneto już dawno by działało. QP w Myslowicach już prawie na ukończeniu a tu debatują nad koncepcjami. A i dla zwolenników estakady, przestańcie żyć w matrixie. Rondo to kilkaset tysięcy dla prywaciarza a nie most za miliony.[/quote]
Zdradza Ciebie twój sposób pisania :P.
[quote name=”zniesmaczona Ewa”]A po co następna buda ze stali i blachy w Olkuszu? Mamy olkuską strefę aktywności gospodarczej gdzie jak dotąd żaden inwestor nawet nie postawił namiotu. Może by tak tu cos podziałać panie i panowie z magistratu. Ten market to zagłada dla drobnego handlu w Olkuszu.[/quote]
Jeszcze się zdziwicie, tylko patrzeć jak burmistrz ogłosi sprzedaż lub dzierżawę w OSAG. Nie od razu Kraków zbudowano. Na koniec kadencji będzie sukces.
A po co następna buda ze stali i blachy w Olkuszu? Mamy olkuską strefę aktywności gospodarczej gdzie jak dotąd żaden inwestor nawet nie postawił namiotu. Może by tak tu cos podziałać panie i panowie z magistratu. Ten market to zagłada dla drobnego handlu w Olkuszu.
Ten obiekt nie powstanie. Nie wierzę w to. Jakby to było opłacalneto już dawno by działało. QP w Myslowicach już prawie na ukończeniu a tu debatują nad koncepcjami. A i dla zwolenników estakady, przestańcie żyć w matrixie. Rondo to kilkaset tysięcy dla prywaciarza a nie most za miliony.
Ludzie przecież te spotkania, od czasu do czasu jakiś artykuł w prasie, postawienie niby ogrodzenia, wycięcie krzaków, puszczenie koparki na parę godzin żeby pokazać że coś się dzieje jest tylko zasłoną dymną. Pic na wodę. Jak na razie w tych pozornych działaniach inwestora chodzi tylko o to żeby nie wygasło pozwolenie na budowę.
Zasada w biznesie jest prosta – pakuje się grubą kasę w interes jak ma on szansę na zwrot. Gdyby Galeria w Olkuszu była opłacalnym biznesem już dawno by powstała, a tak się do tej pory nie stało. Od czasu kupna działki minęło już chyba ponad 10 lat, w między czasie w promieniu 40 km powstał cały „las” Galerii molochów, które oferują wszystko. Nie mówiąc już o planach „Jaśnie panującej ekipy PSIsiorów” którzy wytną jeden z najbardziej dochodowych dni handlowych – niedzielę. Nie wspomnę już o czynniku demograficznym, tj. wyludnianiu się Powiatu olkuskiego itd. Jeszcze parę lat w Olkuszu będzie mieszkać mniej niż 30 tys ludzi, a niestety jednym z głównych czynników przy podejmowaniu decyzji w branży handlowej jest potencjał demograficzny i siła nabywcza. I tyle w temacie
[quote name=”interwencja”]Pani Wiolu chciałbym Panią, jako uznaną niezależną redaktorkę o zajęcie się tematem budowy tego ronda z punktu widzenia problemów jakie z pewnością będzie ono generować. Czy nie było innych koncepcji rozwiązania ruchu w tym miejscu? Czy w powiązaniu z powstającym na plecach Lidlem, nie będzie to tworzyło „morza samochodów” tzn. parkingów z których momencie wjazdu i wyjazdu po zakupach, będzie wylewać się zbyt duża liczba pojazdów w tej części miasta?
z góry dziekuje i pozdrawiam[/quote]
Gdzie robią lidla?
Pani Wiolu chciałbym Panią, jako uznaną niezależną redaktorkę o zajęcie się tematem budowy tego ronda z punktu widzenia problemów jakie z pewnością będzie ono generować. Czy nie było innych koncepcji rozwiązania ruchu w tym miejscu? Czy w powiązaniu z powstającym na plecach Lidlem, nie będzie to tworzyło „morza samochodów” tzn. parkingów z których momencie wjazdu i wyjazdu po zakupach, będzie wylewać się zbyt duża liczba pojazdów w tej części miasta?
z góry dziekuje i pozdrawiam
I jeszcze wracając do całego opracowania i wizualizacji: na niektórych „ruski targ” jest dokładnie na południe od galerii a na niektórych w kierunku południowy-wschód, zupełnie w dwóch innych miejscach. Co więcej, na wizualizaci o dziwo na targu są drzewa, jakby nagle miał to być park. Ktoś coś wie? Również lokalizacja galerii jest różna, długość łącznika do Mickiewicza, Statoil ws. chińczyk na Sławkowskiej są źle zlokalziowane bo nie ma możliwości połaczenia ich drogą. Takie tam błędy i niedociągnięcia aby się nie zorientować o co chodzi.
Dla porównania jak prywaciarz potrafi a urząd nie portafi: zdaje się, że identyczna sytuacja jest przy ul. Osieckiej i wyjeździe z A.Krajowej. Tylko, że tam się tym zajęli urzędnicy a tu prywaciarz. Tam się nie dało i milion problemów, konfliktów między urzędami, zganianie winy na drugiego a tutaj się da. Tam nie ma wyjazdu. Tam mieszkańcy muszę jeździć przez całe osiegle a tutaj proszę. Oczywiście omawiana droga to jedynie wjazd bo nie ma możliwości wyjechać tą drogą i włączyć się do ruchu. Za to wyjazd znajduje się 100 m dalej, na przeciwko „Kafla”. Ciekawi mnie czy mieszkańcy wiedzą, że ktoś planuje im zrobić wyjazd z galerii pod oknami :/. Polak mądry po szkodzie, co? Jak z obwodnicą? Chciałym się odnieść jeszcze do artykułu: parking nie jest podziemny tylko jest na poziomie „0”. Widać to na wizualizacji. Spróbujmy sobie wyobrazić parking podziemny i koniec kopalni. Mielibyśmy chyba nową sztolnię :). Samo położenie galerii sprawi, że widok na zabytkowy kościół zostanie zastąpiony przez galerię. Przypomnę, że to był jeden z lepszych widoków na bazylikę w Olkuszu. Odnośnie galerii: konkurencji z lokalnym biznesem, wychodzeniu podatków i stracie miasta, budowie 4 sal kinowych i konkurencji z MOKiem – nie wspominam. Nie moja sprawa.
Przypomnę 500 miejsc parkingowych chyba jasno mówi o znacznym ruchu w tym miejscu.Spróbujmy sobie wyobrazić wszystkich świętych i rondo, jak będzie wyglądał Olkusz? Jeden wielki korek. Zasadnym wydaje się zbudowanie estakady jak przy zjeździe do galerii Bronowice czyli na skrzyżowaniu płynny ruch estakadą wschód-zachód a na poziomie – „0” rondo. Wiem, wiem, trzeba tanio zapewnić sobie ruch tirów a nie jakieś estakady dla mieszkańców. Dalej…. Urząd miasta otrzymał mapkę, która nie przewiduje łącznika galeria-skrzyżowanie Michkiewicza z DK 94. Oczywiście dla urzędu ta droga nie może istnieć ponieważ wychodzi zbyt blisko skrzyżowania a raczej na skrzyzowaniu. Stąd na pewno stanowisko urzędu byłoby odmowne takiej budowie. Dlatego jest ona tylko konturem zaznaczona. Oczywiście na stronie inwestora jest ona już normalnie namalowana, jako droga. Pewnie skończy się rzekomo tak, że niby właściciel lokalu na skrzyżowaniu Mickiewicza z DK94 niby se wybuduje drogę wjadową do siebie i przez przypadek połączy się z Galerią. Przypadek? Nie sądzę :). Przecież on za udostępnienie tej drogi uzyska zwiększony ruch wokół swojego lokalu pod wynajem czyli zyska jego lokalizacja. Dodatkowo porozumienie z galerią daje mu ładnie zagospodarowany teren od strony zachodniej.
Zacznijmy od początku: Rondo: jest tylko i wyłącznie w interesie inwestora. To nie ma służyć mieszkańcom. Dlaczego? Na stronie inwestora znajdują się wizualizacje oraz projekt / szkic. Dostawy mają przyjeżdżać od strony Sławkowskiej (render 3D). Dlatego też aby tam dostał się tir jadący od strony Krakowa, musi obrócić się na rondzie. Inaczej musiałby jechać Mickiewicza a jest tam ograniczenie do 10 ton. Stąd też wymagało by to zmiany organizacji ruchu. Poza tym wyobraźmy sobie dzień targowy i tiry jadące Sławkowską koło targu do galerii. A czemu nie światła? Bo tiry nie zawrócą. Rondo jest tanie i pozwala na obrócenie się dużego samochodu. A mieszkańcy (od strony Klucz, Wolbromia, Krakowa) mogą wjeżdżać „dziwnym” wjazdem od Mickiewicza (wyjaśnię to dalej). Organizacja ruchu na rondzie: do tej pory jak mijało się ostatnie światła na zachód na DK 94 to można było płynnie jechać. W przypadku ronda, musimy zwolnić i ustąpić pojazdom, które w tej chwili znajdując się na rondzie czyli również tym, które do tej pory były na drogach podporządkowanych (z Głowackiego / Pomorzan oraz spod cmentarza). Rondo oznacza świadome zwolnienie ruchu. I oczywiście inwestor może mydlić oczy bieżącym ruchem ale powiedzmy sobie szczerze, niech przedstawi liczbę samochodów jaka będzie poruszała się po rondzie jak już galeria będzie wybudowana. C.D.N
A jak sobie wyobrażacie budowę ronda na „krajówce” 94? przecież to musi potrwać, np. pół roku! i którędy objazdy? z Bolesławia na Klucze, Jaroszowiec i na obwodnicę olkuską? a jechał ktoś kiedyś przez przejazd kolejowy i dalej przez Pazurek, jeszcze jak ,nie daj Boże, „ruskim torem” coś pojedzie? Może najpierw dokończyć obwodnicę od północy, a potem się brać za centrum! Kto będzie odpowiadał za burdel komunikacyjny na pół powiatu? za ofiary wypadków?
Przebudowa Sławkowskiej? czy was opętało? nawierzchnia Sławkowskiej, ta z tych śmiesznych cegieł ma 80 lat, powinno się ją wpisać do rejestru zabytków, jako dowód, że „Olkusz potrafi”, położycie asfalt, to znając wasze dokonania już po dwóch latach będzie do generalnego remontu, bo w lecie się stopi i pozwija, a w zimie popęka 😆
Burmistrz nie jest gotowy na uwagi…
Jak świat światem to północ zawsze była na górze mapy a tu nagle jest odwrotnie. Co za korpoludek z Kłik Parku to namalował??? Ponadto po co w olkuszewie 4 sale kinowe skoro w porywach jedną udaje się zapełnić???
Jak władze mają „jaja” to niech wymuszą estakadę a na poziomie zero rondo, podobnie jak w Bronowicach. Przecież samo rondo spowoduje korki co najmniej do kopalni a w drugą stronę po halę sportową.
[quote name=”Rampa”]Rozjadą Piaski… a jak i Piaski, to i radnego z Piasków. Gość już może się pakować…!!![/quote]
Taaa szczególnie jak jest to przy trasie. To tak samo, jak tyle aut przejeżdża po osiedlowych drogach i jakoś dają radę.
AKWEN jest tylko wodny bo i jaki może byc inny? Masło maślane panie redaktorze
[quote name=”Młody”]Zdecydowana wiekszość Olkuszan mieszka na południe od trasy 94 więc kierunki na mapie powinny być z ich perspektywy a nie odwrotnie …[/quote]
nie mówiąc już o zasadach na każdej mapie – Kraków po prawej, Katowice po lewej a tą to jakiś odmieniec opracował …
Zdecydowana wiekszość Olkuszan mieszka na południe od trasy 94 więc kierunki na mapie powinny być z ich perspektywy a nie odwrotnie …
Rozjadą Piaski… a jak i Piaski, to i radnego z Piasków. Gość już może się pakować…!!!