Do takiego pomysłu powrócili ostatnio trzej samorządowcy: olkuski starosta Paweł Piasny, burmistrz Krzeszowic Wacław Gregorczyk oraz burmistrz Trzebini Adam Adamczyk. Powrócili, bowiem projekt umowy o współpracy przy tej inwestycji istnieje od ubiegłego roku.
Samorządowcy chcą, by marszałek Marek Sowa wznowił rozmowy na ten temat. – W wyniku realizacji tego projektu gminy wchodzące w skład Powiatu Olkuskiego oraz doń przylegające, uzyskałyby dogodne i szybkie połączenie z autostradą A4 oraz z południową częścią subregionu Małopolska Zachodnia. Połączenie Powiatu Olkuskiego od drogi krajowej nr 94 z autostradą A4 (węzeł Rudno) poprzez nowo wybudowany odcinek drogi wojewódzkiej nr 791, pełniącej funkcję obwodnicy Olkusza, jest uzasadnione i daje szanse rozwojowe Ziemi Olkuskiej. Ponadto, realizacja takiego zadania drogowego, znacznie odciąży ruch kołowy na drodze krajowej nr 94 na odcinku Olkusz – Modlnica. Odcinek ten jest obecnie nadmiernie obciążony, :a. z powodu braku możliwości jego modernizacji (brak otwartych przestrzeni do przebudowy), tym bardziej zasadne wydaje się być wybudowanie wnioskowanego połączenia z autostradą A4. – piszą samorządowcy do marszałka, proponując jednocześnie, by do projektu zaprosić burmistrza Olkusza oraz starostów powiatu chrzanowskiego i krakowskiego.
W piśmie do marszałka podkreślono, że nie bez znaczenia jest także możliwość lokowania nowych terenów inwestycyjnych wokół planowanego nowego szlaku i poprzez to zwiększenie atrakcyjności inwestycyjnej tej części Małopolski. Do tego dochodzi również poprawa bezpieczeństwa użytkowników dróg.
Jak Wam się podoba takie rozwiązanie komunikacyjne? Czy jest realna szansa na jego realizację? Piszcie na www.przeglad.olkuski.pl!
A może „Przegląd” dowiedzieć się czy Zimnodół zyska połączenie z kosmodromem Bajkonur?
Mądry Pawełek niech sobie zrobi połączenie Zimnodołu, a najlepiej swojego salonu z autostradą. Już dość jednego dziadostwa z niby to obwodnicą, za dobrze ludziom – trzeba ich jeszcze bardziej dobić. Oj Wasze frazesy, niby to dbacie o ludność, naród, społeczeństwo: ręce opadają.
To może już pod to połączenie z autostradą jest wysypywany gruz i ziemia na żyznych żuradzkich polach , które przy ulicy Krucza Góra wyglądają jak tereny hałd kopalnianych?
Bo przecież od nowego ronda to połączenie nie pobiegnie istniejącą drogą przez Żuradę i Niesułowice , tylko na wskroś przez żyto i las. No i pozyskamy nowe tereny pod inwestycje.
I smród i hektary asfaltu zamiast trawy i grzybów. Może jeszcze jakiś wiatrak przydrożny?
[quote name=”kolejorz”]Problem w tym, że koleją w Polsce już nikt nie chce jeździć, a szczególnie pociągami regionalnymi. Towarzystwo przesiadło się do samochodów i nie zamierza zmieniać tego stanu rzeczy, tym bardziej, że proponowaną przez ciebie trasą i taborem, jaki by zafundowano do jej obsługi do Krakowa, jechałoby się co najmniej z 1,5 godziny. To nie Europa, gdzie na takich trasach śmigają szybkie i komfortowe szynobusy i gdzie wraca się do tego rodzaju rozwiązań komunikacyjnych. Tu jest Polska i w tej chwili robimy to co w latach 70-80 robiono z koleją w zachodniej Europie. Opóźnienie musi być zawsze.[/quote]
Mało widziałeś, kolejorzu. Wygooglaj sobie jaki tabor mają Koleje Małopolskie i jakie jest obłożenie do Wieliczki. Dzisiaj, to niemożliwe, ale gdy zakończy się wreszcie modernizacja linii kolejowej Kraków-Katowice, pociągi na tej trasie będą jeździły poniżej godziny, więc z Olkusza, nawet trasą przez Bukowno i Trzebinię, nie zajęłoby to dłużej. W pociągu można za to popracować, poczytać, przejrzeć Internet, więc nie jest to czas stracony, jak w samochodzie. Ludzie wrócą do pociągów, jak tylko zakończą się modernizacje linii, a kolejowe spółki wymienią tabor – piszę tu o nowych spółkach, bo prawdą jest, że Przewozy Regionalne to już trup, ale wykończony akurat przez związki zawodowe.
[quote name=”nn”]akurat gooospodarze Witeradowa, Osieka, czy innej wiochy pozwolą sie wywłaszczyć. Tu problez z przestawieniem płotu o metr pod chodnik a co dopiero ojcowizne dać pod droge.[/quote]
A cóż ty tak cudze dzielisz gołodupcu? Każdy ma prawo , a nawet obowiązek dbać o swoją własność.Tacy jak ty, szli w pierwszych szeregach rewolucji bolszewickiej.
Jacy? Pospolita hołota, nastawiona na grabież cudzego, mająca w pogardzie wszelkie prawa i zasady dotychczas obowiązujące. Pewnie sam pochodzisz z wiochy i mieszkasz w betonowej klatce bloku co wg ciebie nadało ci tytuł i herb szlachecki.Najpierw wyciągnij słomę z butów.
[quote name=”olk-krk”][quote name=”młody”]Dużo ciekawsze, jesli mówimy o miliardowych inwestycjach, byłoby połączenie kolejowe Olkusza przez Krzeszowice (Trzebinie?) z Krakowem[/quote]
Nie trzeba miliardów. W Trzebini, od linii kolejowej Kraków-Katowice, odchodzi bocznica kolejowa do Elektrowni Siersza, skąd jest w prostej linii jakieś 7 km do Stacji w Bukownie, a stąd linia do Olkusza. Wystarczy się dogadać z elektrownią na puszczenie tędy ruchu pasażerskiego (wszak Państwowa firma, nie powinno być problemów) i dobudować te 7 km torów, po płaskim, niezagospodarowanym i poprzemysłowym (dawna piaskownia), więc tanim terenie – równolegle do ul. Ogrodowej, jakbyś chciał zerknąć na mapę – i połączenie kolejowe do Krakowa by było![/quote]
Problem w tym, że koleją w Polsce już nikt nie chce jeździć, a szczególnie pociągami regionalnymi. Towarzystwo przesiadło się do samochodów i nie zamierza zmieniać tego stanu rzeczy, tym bardziej, że proponowaną przez ciebie trasą i taborem, jaki by zafundowano do jej obsługi do Krakowa, jechałoby się co najmniej z 1,5 godziny. To nie Europa, gdzie na takich trasach śmigają szybkie i komfortowe szynobusy i gdzie wraca się do tego rodzaju rozwiązań komunikacyjnych. Tu jest Polska i w tej chwili robimy to co w latach 70-80 robiono z koleją w zachodniej Europie. Opóźnienie musi być zawsze.
[quote name=”młody”]Dużo ciekawsze, jesli mówimy o miliardowych inwestycjach, byłoby połączenie kolejowe Olkusza przez Krzeszowice (Trzebinie?) z Krakowem[/quote]
Nie trzeba miliardów. W Trzebini, od linii kolejowej Kraków-Katowice, odchodzi bocznica kolejowa do Elektrowni Siersza, skąd jest w prostej linii jakieś 7 km do Stacji w Bukownie, a stąd linia do Olkusza. Wystarczy się dogadać z elektrownią na puszczenie tędy ruchu pasażerskiego (wszak Państwowa firma, nie powinno być problemów) i dobudować te 7 km torów, po płaskim, niezagospodarowanym i poprzemysłowym (dawna piaskownia), więc tanim terenie – równolegle do ul. Ogrodowej, jakbyś chciał zerknąć na mapę – i połączenie kolejowe do Krakowa by było!
„a. z powodu braku możliwości jego modernizacji (brak otwartych przestrzeni do przebudowy)” – brak Wam miejsca? A po co pas wyłączony z ruchu w środku? Wystarczy zamiast tego zrobić w kilku miejscach pasy dla wyprzedzających, żeby się nie trzeba było turlać za busami, albo rozlatującymi się ciężarówkami, które ledwo wspinają się pod wzniesienie, od razu będzie lepiej! Przyznajcie po prostu, że winna jest tajna umowa ze Stalexportem, uniemożliwiająca tworzenie tras alternatywnych. Jakby dotychczasowej sytuacji było mało, po ostatnim malowaniu oznakowania poziomego zlikwidowano większość miejsc, w których można było bezpiecznie wyprzedzać – teraz, nie wiadomo dlaczego, podwójna ciągła. Tym się Pan zajmij, Panie Starosto. Budowa tej drogi nie będzie niczym innym, jak dopychaniem kasy Stalexportowi (10 zł za odcinek Rudno-Balice, dobre sobie!), można ją wydać zdecydowanie lepiej.
akurat gooospodarze Witeradowa, Osieka, czy innej wiochy pozwolą sie wywłaszczyć. Tu problez z przestawieniem płotu o metr pod chodnik a co dopiero ojcowizne dać pod droge.
[quote name=”Młody”]Starania władz Krzeszowic i udział w kosztach przedsięwzięcia są zrozumiałe ale naszego starosty już nie bardzo. Ze względu na ukształtowanie terenu logicznie myślący poprzednicy Chrzanów wybrali. No chyba że chce małpić Osucha który już 8 lat na kolei olkuskiej do Sejmu jeździ i kolejne 4 zamierza …[/quote]
Jak się okazuje w Olkuszu nie będzie żadnej, nawet zwykłej kolei pasażerskiej, a co dopiero szybkich prędkości, o której mówił Osuch. Ludzie, czy życie was niczego nie nauczyło? Olkusz i cała okolica składa się a nie rozwija i tak już pozostanie, chyba że przyjmiemy ze 2 miliony „uchodźców” muzułmańskich, którzy w cudowny sposób staną się pracowici, a za pieniądze szejków ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich wybudują sobie w Olkuszu drugi Dubaj. Natomiast w sferze realności jest likwidacja wszystkich pociągów osobowych przejeżdżających przez nasz powiat. Tyle w temacie. Nie podniecajcie się tym co wygadują politycy wszelkiej maści. Poczekajcie do wyników wyborów i wtedy dopiero okaże się co jest możliwe, a co było tylko kiełbasą wyborczą i obiecankami bez pokrycia, składanymi w tym kraju co 4 lata. Już nie wystarcza wam obietnica, że jak będziecie się dobrze sprawować i słuchać kogo trzeba to traficie do Raju? Mało wam obietnic?
Jako kandydat na posła do Sejmu RP w wyborach 2019 roku pragnę poinformować Szanownych Wyborców, że wspólnie z komitetem wyborczym mojej partii podjęliśmy już działania mające na celu łatwe skomunikowanie Olkusza z miastami europejskimi oraz największymi portami lotniczymi świata poprzez zbudowanie na terenach wsi Zimnodół, Zawada, Osiek Centralnego Portu Lotniczego wraz z lotniskiem międzykontynentalnym o planowanej przepustowości pasażerów porównywalnej do lotniska w Atlancie w USA. Ponadto podjęliśmy starania, aby na terenie Olkusza powstał Centralny Dworzec Kolei Hiperszybkich Prędkości wraz z magistralą łączącą Azję z Europą Zachodnią . Warunkiem powstania tych inwestycji jest Państwa szerokie poparcie dla naszych kandydatów w wyborach do parlamentu w 2019 roku. Inwestycje te z całą pewnością pozwolą na niespotykany do tej pory rozwój Olkusza i Powiatu Olkuskiego, a nasza ludność dzięki tym inwestycjom masowo zacznie korzystać z usług światowych linii lotniczych oraz transkontynentalnej hiperszybkiej kolei, przez co Ziemia Olkuska stanie się słynna na cały świat. Powtarzam: głosujcie na kandydatów naszej partii w wyborach 2019 r. bo tylko wtedy nasze dzisiejsze marzenia staną się rzeczywistością. Ze swej strony wyrażamy nadzieję, że diety parlamentarne do 2019 roku ulegną potrojeniu.
Do Czernej rowerem najsampierw,ścieżką dla rowerów.Lud podziękuje.
To znaczy co , Piasny jest lobbysta Stalexportu? Na to mi wyglada , bo ten jego plan jest krótko mówiąc niedorzeczny , tak samo mozna by powiedzieć ze idealnym rozwiązaniem jest przejazd do Bukowna a dalej do Jaworzna , Panie Starosto gdzie Krym a gdzie Rzym ? Logiki w Panu myśleniu mi nie brakuje , logiki samozniszczenia , wszystkie pomysły którymi nas Pan karmi sa obliczone na tani chwyt kampanijny , a tak naprawdę kim Pan jest i co Pan sobą reprezentuje pokazuje układanka w Powiecie i po roku od objęcia fotela Starosty -bardzo kontrowersyjnego-wywiązanie sie wobec koalicjanta Łaksy z obietnic zatrudnienia , oj długo Jasiu musiałeś czekać , juz myślałem ze ta koalicja sie rozsypie choć wiem ze sa poważne przymiarki do tego aby tak sie stało ,
[quote name=”Peak”]Co to za koncepcja? Gdzie jest obwodnica Olkusza, a gdzie Rudno? Poza tym kto o zdrowych zmysłach będzie nadrabiał ok. 20 km w jedną stronę, żeby dojechać do Krakowa? Równie dobrze można wjechać na A4 w Trzebini. Korki w stronę Krakowa – a dlaczego ostatnio zamontowano światła w Wielkiej Wsi?[/quote]
Światła w Wielkiej Wsi? Pierwsze słyszę. Może chodzi Ci o te obok nowego Lewiatana? To Ci odpowiem. Właściciel tego sklepu się „dogadał” w kim trzeba, i światełka stoją. Proste? Ale gdzie tam do Wielkiej Wsi.
odciążenie ruchu na 94 w poprzek:-)
szkoda że nie przez Zawiercie.
A moze lotnisko?
Zyska, jak sobie namalujemy kredką na mapie 🙂
[quote name=”wyborca1111″]Mam gdzieś A4, chce wyjazd z Armii Krajowej bez objeżdżania całego osiedla. Najpierw to zróbcie nieroby.[/quote]
A, który to radny, chyba Półpanek obiecał więc niech się wywiąże.
Olkusz zyska połączenie z autostradą.
Chyba lotnicze.
Proszę pamiętac okonsultacjach społecznych na ten temat z odpowiednim wyprzedzeniem, Armii Krajowej do Osieckiej zamknięto bez konsultacji z mieszkańcami, ODDAJCIE NAM TO SKRZYŻOWANIE!!!
Co to za koncepcja? Gdzie jest obwodnica Olkusza, a gdzie Rudno? Poza tym kto o zdrowych zmysłach będzie nadrabiał ok. 20 km w jedną stronę, żeby dojechać do Krakowa? Równie dobrze można wjechać na A4 w Trzebini. Korki w stronę Krakowa – a dlaczego ostatnio zamontowano światła w Wielkiej Wsi?
Mam gdzieś A4, chce wyjazd z Armii Krajowej bez objeżdżania całego osiedla. Najpierw to zróbcie nieroby.
Starania władz Krzeszowic i udział w kosztach przedsięwzięcia są zrozumiałe ale naszego starosty już nie bardzo. Ze względu na ukształtowanie terenu logicznie myślący poprzednicy Chrzanów wybrali. No chyba że chce małpić Osucha który już 8 lat na kolei olkuskiej do Sejmu jeździ i kolejne 4 zamierza …
niezwykle cieszy fakt rozwijania infrastruktury dla Olkusza (szkoda że będzie to tylko kiełbasa wyborcza), ale połączenie drogowe do najdrozszej autostrady to słaby pomysł.
Dużo ciekawsze, jesli mówimy o miliardowych inwestycjach, byłoby połączenie kolejowe Olkusza przez Krzeszowice (Trzebinie?) z Krakowem. A gdyby tak jeszcze połączyć Olkusz z Zawierciem i Warszawą to mmmm Olkusz miałby szanse na kolejne dziesięciolecia.
A tak mamy staruszka za burmistrza który kładzie kostkę wokół swojego baru 🙁
Mówię od razu: krakówek ma nas głęboko w …., co juz niejednokrotnie zostało pokazane. Więc na coś takiego nie ma szans.
Z takiego stanowiska na pewno ucieszy się stalexport… Ludzie, którzy będą chcieli dojechać do Krakowa szybko i bez korków pojadą nową drogą do autostrady i tam.. UWAGA zapłacą 10 zł. za przejazd odcinkiem Rudno-Balice.
Czyli to będzie droga wyłącznie dla bogatych… reszta ma grzecznie stać w korkach.. A kogo stać, to niech płaci… Panie Piasny.. Dziękujemy!