Olkusz

Rozpoczęta w sierpniu ubiegłego roku gruntowna przebudowa olkuskiego odcinka Drogi Krajowej nr 94 to jedna z największych oraz najbardziej wymagających inwestycji drogowych w historii naszego regionu. Choć prowadzone prace znacząco utrudniają codzienną komunikację w mieście, to widoczne już postępy pozwalają z nadzieją patrzeć w przyszłość: po zimowym spowolnieniu robót, modernizacja wchodzi właśnie w kolejny etap.

Oficjalnie przerwa zimowa na placu budowy zakończyła się 15 marca, jednak łagodna zima pozwoliła wykonawcy na wcześniejsze przystąpienie do części prac: dzięki sprzyjającej pogodzie, możliwe było prowadzenie szeregu działań nawet w najchłodniejszych miesiącach, ale oczywiście nie wszystkie prace mogły być realizowane zgodnie z pełnym zakresem.

Od kilku tygodni prace znów toczą się jednak w pełnym tempie, a na placu budowy widać już wyraźne postępy: jak poinformowała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, obecnie kontynuowane są roboty przy budowie kanalizacji deszczowej oraz przebudowie sieci gazowej i wodociągowej. Intensywnie działają także ekipy zajmujące się przebudową sieci teletechnicznych oraz elektroenergetycznych. Warto zaznaczyć, że prace te są kluczowe dla stworzenia solidnych podstaw pod nową infrastrukturę drogową oraz jej otoczenie.

Równolegle trwają również prace ziemne oraz budowa dolnych warstw konstrukcji drogowej. Na dodatek wznowiono roboty związane z zatłaczaniem pustek krasowych: są one szczególnie istotne w rejonie skrzyżowania „krajówki” z ulicą Kościuszki, gdzie porządna stabilizacja gruntu jest niezbędna dla zapewnienia trwałości przyszłych konstrukcji inżynierskich.

Na placach budowy przejść podziemnych również nie brakuje ruchu: obecnie trwają zasypki w rejonie przejścia podziemnego PP-04, a przy przejściu PP-05 (od strony południowej) kontynuowane są prace zbrojarskie oraz ciesielskie. Wraz z końcem marca wykonawca zabetonował ponadto ramę segmentu 6, co oznacza wyraźny postęp w realizacji tej części inwestycji. Nowością w harmonogramie jest natomiast rozpoczęcie prac przy budowie kładki dla pieszych, oznaczonej jako K-02: w ostatnich dniach wykonano tam roboty ziemne pod fundament podpory B, a obecnie realizowane jest zbrojenie fundamentu.

Przypominamy, że gruntowną przebudowę olkuskiego odcinka Drogi Krajowej nr 94 w Olkuszu realizuje konsorcjum firm NDI, NDI Sopot, MASFALT oraz DROGOMEX: modernizacja, której koszt wynosi ponad 217 milionów złotych, obejmuje m.in. przebudowę sześciu skrzyżowań, budowę dwóch przejść podziemnych oraz wspomnianej wyżej kładki. Kluczowym elementem całego przedsięwzięcia będzie natomiast nowy, dwupoziomowy węzeł na skrzyżowaniu ulic Centralnej, Kościuszki i Rabsztyńskiej, który znacząco poprawi bezpieczeństwo oraz płynność ruchu w tej newralgicznej części Srebrnego Miasta.

Choć przed wykonawcą jeszcze wiele pracy, to tempo robót oraz korzystne warunki pogodowe pozwalają z optymizmem patrzeć na dalszy przebieg tej inwestycji. Oczywiście, kierowcy oraz mieszkańcy muszą jeszcze przez jakiś czas uzbroić się w cierpliwość, jednak już teraz widać, że największa od lat infrastrukturalna modernizacja w naszym regionie znacząco zmieni komunikacyjny obraz Olkusza.

 

0 0 votes
Article Rating
Subskrybuj
Powiadom o
1 Komentarz
najnowszy
najstarszy oceniany
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze
Karla Krala
4 dni temu

Nie wiesz, które automaty są teraz na topie? Koniecznie przeczytaj Top slots ! To świetne źródło wiedzy dla każdego gracza. Artykuł jest aktualny, ciekawy i pełen inspiracji. Dzięki niemu odkryłem nowe gry, które naprawdę wciągają. Warto poświęcić chwilę na tę lekturę!